در گفت و گو با عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شد؛

ضعف رسانه ملی در حادثه سیل سیستان و بلوچستان / خدمات دولت با حجم فجایع هیچ تناسبی ندارد

معین الدین سعیدی گفت: ماشین آلات سنگین جهت ایجاد راه ها، بندسار های کشاورزی و سیل بند برای حوزه‌های زیرساختی برای رفع تمام مشکلات بوجود آمده نیازی ضروری است.

ضعف رسانه ملی در حادثه سیل سیستان و بلوچستان / خدمات دولت با حجم فجایع هیچ تناسبی ندارد

در پی وقوع سیل و آب‌گرفتگی ناشی از بارش‌ها از ۹ اسفند ماه، ۱۶ شهرستان استان سیستان و بلوچستان که شامل شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، چابهار، کنارک، خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز و مهرستان هستند درگیر شده اند. وقوع این سیل موجب مشکلاتی از جمله آبگرفتگی منازل، کمبود آب و غذا، و از بین رفتن اراضی کشاورزی و راه های دسترسی در این استان شده است. مسئولین برخی اقدامات امدادی انجام داده‌اند، اما هنوز مشکلات بسیاری برای مردم وجود دارد که برطرف نشده است.

در همین راستا برای بررسی آخرین وضعیت سیل استان سیستان و بلوچستان و عملکرد مجلس در این زمینه به سراغ عضو کمیسیون کشاورزی رفتیم .
​معین‌الدین سعیدی در گفت و گو با تیتر کوتاه گفت : پس از گذشت حدودا ۱۰ روز از سیل استان سیستان و بلوچستان منطقه دشتیاری کماکان مردم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، هنوز بسیاری از راه های دسترسی ایجاد و تسهیل نشده است.

معین الدین-سعیدی

نماینده مردم «چابهار» افزود : از جانب هلال احمر، وزیر کشور رئیس سازمان مدیریت بحران، وزیر نیرو و دبیر کل جمعیت هلال احمر و ... واکنش و اقداماتی دیده شد، اما نکته حائز اهمیت این است که این اقدامات به موقع نبود و متاسفانه فقط شاهد کمک های مردم بودیم. عمده مشکل فعلی استان سیستان و بلوچستان این است که در شرایط عادی هم زیرساخت های راهی این استان ساختاری نحیف و مشکلات بسیاری دارد و راه و دسترسی فعلی و محدود استان سیستان و بلوچستان به شدت آسیب دیده است.

سعیدی در خصوص سوالات عدیده مردم مبنی بر نبود ساختارهای مدیریت بحران برای این اتفاقات و رخداد های طبیعی و تکراری در این مناطق گفت: در حوزه سیل بند ها شاهده کم کاری های زیادی از جانب مسئولین هستیم.

وی در خصوص واکنش های رسانه های ملی اظهار کرد: گلایه ای هم از این رسانه ها داریم که به هیچ وجه ورود به هنگامی نسبت به اتفاقات سیل دشتیاری نداشتند، درست است که تعدادی گزارش منتشر شد اما در زمان اوج این اتفاق ها، حتی برای تسلی خاطر مردم اقدام قابل توجهی نکردند. ما معتقدیم میزان خدمات هیچ تناسبی با حجم فجایع ندارد.

معین الدین سعیدی همچنین عنوان کرد: اینجانب در طول مدت خدمت در مجلس تمام تلاشم را کرده ام تا خواسته های به حق مردم را به گوش مسئولان برسانم و این انتظار را هم دارم که شاخص های توسعه اعم از بهداشت آموزش راه روستایی، ورزش و نظیر این ها سبب رشد این مناطق شود. با توجه به حجم گرانی ها معتقدیم مردم عزیزبلوچ، مردمانی خوش بین هستند و این موارد را با خوش بینی تحلیلی می کنند اما این ها بستگی به یک رویه اجرایی دارد که آیا در ایجاد امید عملا می شود کاری کرد که این چالش های عدیده اقتصادی که مردم با آن ها دست و پنجه نرم می کنند کمتر شود ؟ همواره موضوع ناترازی بودجه مشکل ساز بوده و طبیعتا در شرایط کنونی مردم این مشکل را بیشتر احساس می کنند.

وی در پایان ضمن تشکر از کمک های اهدا شده از جانب مردم بیان کرد: آنچه که ما در زمینه کمک در این وضعیت بحرانی خواستاریم ماشین آلات سنگین جهت ایجاد راه ها بندسار های کشاورزی و سیل بند برای حوزه های  زیر ساختی برای رفع تمام مشکلات بوجود آمده هستیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها