راهکار پیشرفت بیشتر ایران از دیدگاه سعید جلیلی + فیلم

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران برای پیشرفت بیشتر و عدالت پایدارتر به تصمیم‌های نقطه‌زن نیاز دارد.

سعید جلیلی، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، پس از ثبت‌نام در انتخابات، اظهار کرد: ایران برای پیشرفت بیشتر و عدالت پایدارتر به تصمیم‌های نقطه‌زن نیاز دارد. او تأکید کرد که مردم در سوگواری رئیس‌جمهور شهید نشان داده‌اند که قدردان خدمت و صداقت هستند و اکنون نوبت عدالت برای نقش‌آفرینی تک‌تک مردم ایران جهت مشارکت در پیشرفت کشور است.

جلیلی ادامه داد: اکنون زمان تدبیر برای یک تصمیم بزرگ و فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران است. او یادآوری کرد که رئیس‌جمهور شهید سرمایه‌ی مردمی را می‌شناخت و قدر آن را می‌دانست و کسی که پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‌گذارد باید همچون رئیس‌جمهور شهید این سرمایه‌ی مردمی را بشناسد و قدر بداند.

او اضافه کرد: در ده سال گذشته، در دولت سایه، با شبکه‌ی گسترده‌ی نخبگان و استادان حوزه‌های مختلف، بررسی‌های کارشناسی انجام داده‌اند و نتایج را برای تایید، تصحیح یا تکمیل به دولتمردان ارایه کرده‌اند. جلیلی تأکید کرد که رئیس‌جمهوری آینده باید به حداقل‌ها و ادارۀ روزمرۀ کشور راضی نشود و به قله‌ها نگاه کند، زیرا ایران امروز در یک فرصت تاریخی است.

او ادامه داد: پیشرفت به دست نمی‌آید مگر با عدالت و این حق همه مردم ایران است که برای جهش این کشور نقشی ایفا کنند و این وظیفۀ دولت است که برای آن برنامه داشته باشد. جلیلی اضافه کرد که بدون مناسبات عادلانه، سرمایه‌ها تلف می‌شود و به سود عده‌ای معدود به کار گرفته می‌شود و برای جهش و پیشرفت، مشارکت حداکثری مردم و عدالت لازم است.

وی ادامه داد: برای پیشرفت بیشتر و عدالت پایدارتر، به تصمیم‌های نقطه‌زن نیاز است، به ویژه در لحظه‌ای که نظم دنیا و منطقه غرب آسیا در حال تغییر است. جلیلی تاکید کرد که اشراف بر تصمیم‌ها و تمرکز بر تصمیم‌هایی که ریشه‌های مشکلات را هدف می‌گیرند یا با توجه به فرصت‌های بزرگ جهانی، کشور را جهشی بزرگ می‌دهند، ضروری است.

جلیلی افزود: در عصر فناوری کوانتوم و هوش مصنوعی، اگر از توسعه بومی فناوری‌ها غافل شویم، نتیجه‌اش دست چندم بودن خواهد شد و برای پیشرو بودن باید نقشه راه داشت. او تأکید کرد که ایران امروز در جهان یک کشور ممتاز و در حال حرکت به سوی قله‌های پیشرفت است و تداوم این مسیر جز با کار و تولید و مشارکت عادلانه همه مردم شدنی نیست.

جلیلی در پایان گفت: ایران به هر نامزدی که می‌خواهد ایران و ایرانی را قدرتمندتر از همیشه ببیند خوشامد می گوید و هر رأیی که به صندوق ریخته می‌ شود را مبارک میداند.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • مرتضی

    کاش هیچی نگویند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها