«گزینه‌های مطرح در انتخابات ریاست جمهوری» روی میز ائتلاف بزرگ فرهنگیان

دبیر ائتلاف بزرگ فرهنگیان از برگزاری نشست مشترک ائتلاف بزرگ فرهنگیان و تشکل‌های دانشگاهی با برخی فعالان ‌و تشکل‌های اقتصادی درباره انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و بررسی گزینه‌های مطرح خبر داد.

«گزینه‌های مطرح در انتخابات ریاست جمهوری» روی میز ائتلاف بزرگ فرهنگیان

یوسف نجفی، دبیر ائتلاف بزرگ فرهنگیان در توضیح این نشست گفت: عروج ناباورانه و ناگهانی رئیس جمهور شهید به همراه سایر شهدای خدمت ثلمه بزرگی برای کشور بود و همه مردم ایران را داغدار کرد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی اصول قانون اساسی برای چنین مواقعی پیش‌بینی داشته تا خللی در روند امور اساسی کشور ایجاد نشود؛ علی رغم تألم و اندوه فراوان، فرآیند برگزاری انتخابات با تدابیر مقام معظم رهبری و همت مسئولان کشور به موقع آغاز و از دیروز فرصت قانونی ثبت نام شروع شد.

نجفی بیان کرد: در همین راستا نشست مشترک ائتلاف بزرگ فرهنگیان با تعدادی از تشکل‌های دانشگاهی و برخی فعالان و تشکل های اقتصادی برگزار شد و دراین نشست گزینه های مطرح بررسی و برخی چهره های دیگر هم ازسوی اعضا پیشنهاد شدند. 

وی افزود: در این نشست مقرر شد بنده به همراه نمایندگان سایر تشکل‌ها در روز شنبه هفته آینده با پنج نفر از این عزیزان ملاقات و مذاکره داشته باشیم و بعدازظهر نتیجه دیدار را به شورای ائتلاف گزارش کنیم تا ضمن حمایت از سه نفر از عزیزان، درخواست کنیم که در فرصت قانونی ثبت نام کنند و بعد از نتایج اعلام صلاحیت ها، نامزد نهایی خود را به جامعه فرهنگیان و دانشگاهیان ‌و جامعه بزرگ فعالان و تشکل های اقتصادی به صورت مشترک اعلام کنیم.

نجفی تاکید کرد: انتخاب رئیس جمهور مورد اجماع نخبگان فرهنگی، علمی و اقتصادی بدور از گرایشات سیاسی و فراتر از نگاههای سیاسی صرف، سرآغاز شکل گیری یک دولت قوی و کارآمد در سال جهش تولید با مشارکت مردم خواهد بود. 

دبیر ائتلاف بزرگ فرهنگیان یادآور شد: ائتلاف بزرگ فرهنگیان کشور در راستای ایفای رسالت نخبگانی و خواص مورد تاکید مقام معظم رهبری و افزایش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود بدور از تعلقات سیاسی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شکل گرفت و علی رغم شروع دیرهنگام تعداد ۴۵ نفر از نامزدهای این ائتلاف به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها