خبرنگار تیتر کوتاه گزارش می دهد:

سخنرانی مهم حسن خمینی و قالیباف در سالن صداوسیما

اجلاس بین المللی غزه مظلوم و مقاوم با حضور سید حسن خمینی و محمدباقر قالیباف در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد.

سخنرانی مهم حسن خمینی و قالیباف در سالن صداوسیما

در این رویداد میهمانانی از روسیه، عراق، الجزایر، تونس، افغانستان و دیگر کشورها حضور داشته و به ایراد سخنرانی در خصوص سیاست های سازنده رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

سید حسن خمینی، در سخنرانی خود به عنوان بخش پایانی اجلاس گفت: قرار بود این همایش با صحبت های رئیس جمهور تمام شود. ولی تقدیر اینگونه نبود.

وی با اشاره به سیاست های یک بام و دوهوای کشورهای غربی خصوصا آمریکا اظهار داشت: من نمی دانم چرا برخی کشورهای اروپایی اینقدر در برابر اسرائیل کرنش و گذشت دارند. دو میلیون نفر از هر طرف در یک زندان بزرگ اسیر شدند، چون صرفا نمی خواهند تحت سلطه یک رژیم غاصب مثل رژیم صهیونیستی باشند.

سرپرست مؤسسهٔ تنظیم و نشر آثار امام خمینی همچنین تاکید کرد: ظلم تاریخی که منجر به حادثه هفتم اکتبر شد را فراموش نکنیم و بدانیم که داستان فلسطین حذف شدنی نیست. امام بزرگوار از روزی که انقلاب اسلامی شکل گرفت، موضوع فلسطین را از یک داستان عربی و قومی به یک داستان فلسطین تبدیل کردند.

تعبیر بسیار درست رهبر انقلاب درباره دانشجویان آمریکایی

سید حسن خمینی سپس با اشاره به تغییر رویکرد مردم فلسطین در نحوه مبارزه با استکبار تاکید کرد: آنها دیگر به جای مبارزه و کشته شدن در مسیر کشورشان، راه مبارزه و شهادت در مسیر الهی را پیش گرفتند. همین موضوع طوفان الاقصی که اخیرا شاهد آن بودیم، یک نتیجه بزرگ و جهانی در پی داشت و امروز غزه ملاک انسانیت قرار گرفته است. همین بود که رهبر معظم انقلاب هم به دانشجویان آمریکایی گفتند شما به واسطه حمایت از فلسطین، در طرف درست تاریخ ایستادید.

وی در ادامه گفت: در اتفاقات اخیر مشروعیت آمریکا به طور کامل از بین رفت! حالا جز یازده کشور خاص باقی سرزمین ها رای به عضویت فلسطین در سازمان ملل می دهند و این یعنی سلطه آمریکا تمام شد و از بین رفت. اسرائیل هم هرچند در کل این سال ها سعی  کرد خودش را مظلوم و آواره نشان دهد اما امروز دیگر کسی این بازیگری ها را باور ندارد.

سرپرست مؤسسهٔ تنظیم و نشر آثار امام خمینی در پایان اظهار داشت: حقانیت فلسطین با یک درس مهم همراه است. اینکه جز از مسیر مقاومت به حق و حقوقمان نمی خواهیم رسید. آنچه امروز بع دست آمده از راه مذاکره نبوده و لیبرال دموکراسی جهان کاسب کاران است. این آدمها تا قدرت و مقاومت را در برابر خود نبینند، هیچ حق و امتیازی را واگذار نمی کنند. از مسیر خون شهدا می توان به عرش رسید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها