اختصاصی تیتر کوتاه؛

واکنش رسانه آمریکایی به کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری

صبح امروز ۱۳ خرداد با ثبت نام محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور، موجی از واکنش هواداران و منتقدان وی به راه افتاد.

واکنش رسانه آمریکایی به کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش تیتر کوتاه،  رسانه آمریکایی بارونز (Barron's) در خبری به ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و نوشت:  محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین تندرو ایران روز یکشنبه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرد.

جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری انتخابات برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید به جای ابراهیم رئیسی است که در سانحه سقوط هلیکوپتر در۲۷ اردیبهشت درگذشت.

محمود احمدی نژاد که ۶۷ سال سن دارد، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ برای دو دوره رئیس‌جمهوری ایران بود. در دوران ریاست جمهوری وی تنش هایی با کشورهای غربی به ویژه بر سر برنامه هسته‌ای ایران ایجاد شد.

مانند همه نامزدهای ریاست جمهوری، نامزدی او در انتظار تایید شورای نگهبان است، نهادی متشکل از ۱۲ حقوقدان که همه نامزدهای مناصب دولتی را بررسی می‌کند.

رسانه-آمریکایی

احمدی نژاد پیش از این در انتخابات ۲۰۲۱ و ۲۰۱۷ در رقابت‌های ریاست جمهوری رد صلاحیت شده بود.

وی روز یکشنبه پس از ارائه پیشنهاد خود در وزارت کشور گفت: اطمینان دارم با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ملی می‌توان همه مشکلات کشور را حل کرد.

در سال ۲۰۰۵، احمدی نژاد زمانی که گفت دشمن سرسخت ایران، اسرائیل محکوم به محو شدن از روی نقشه است، شهرت جهانی پیدا کرد و همچنین اظهارکرد که هولوکاست یک «افسانه» است.

ثبت نام کاندیداها از روز پنجشنبه آغاز و روز دوشنبه پایان می‌یابد.

چهره‌های سرشناس دیگری از جمله علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس میانه‌رو و سعید جلیلی، مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای فوق محافظه‌کار نیز پیشنهادهای خود را ثبت کرده‌اند.

شورای نگهبان پس از اتمام مراحل بررسی، فهرست نهایی کاندیداها را ۲۰ خردادماه اعلام می‌کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها