کارنامه نامزدهای انتخاباتی زیر ذره بین تیتر کوتاه؛

نگاهی به زندگی شخصی و کاری عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی یکی از اولین نفراتی بود که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

نگاهی به زندگی شخصی و کاری عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی ایران بود و در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری جزو نخستین نفراتی بود که پا به میدان گذاشت و اقدام به ثبت نام کرد.

زندگینامه عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی متولد ۱۳۳۶ در شهر کبودرآهنگ، استان همدان است. وی مشهور به پدر بیمه خصوصی ایران و مدیر ارشد اقتصادی و سیاسی ایرانی است. او دکترای اقتصاد دارد و اکنون استاد دانشگاه تهران و کارشناس رسمی دادگستری در امور سرمایه‌گذاری، پولی و اعتباری است. همتی اکنون رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

همتی به مدت ۵ سال در زمان انتخابات ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای‌عالی امنیت ملی بود. او برای پنج سال پیاپی مدیریت بیمه اتکایی آسیا را بر عهده داشته‌است. او از معدود مدیران ایرانی است که در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و نیز احمدی نژاد سمت‌های مهم داشته‌است.

تحصیلات عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی با رتبه یک دوره کارشناسی ارشد دانشگاه تهران را آغاز کرد. وی دکتری اقتصاد خود را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران گرفت و رساله خود را با حضور در دانشگاه لندن تکمیل کرد.

آقای همتی دانشیار دانشکده تهران است و از استادان تدریس‌کننده اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی است.

سوابق کاری عبدالناصر همتی

همتی از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود. او پس از ۷ سال مدیرعاملی بانک سینا، در ۸ مهر ۱۳۹۲، با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی (علی طیب‌نیا) و تأیید مجمع عمومی بانک ملی به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران انتخاب شد و جایگزین فرشاد حیدری شد.

در دوره مدیریت او بر بیمه، هرج و مرج‌های بیمه‌ای دهه شصت و هفتاد از بین رفت و آرامش بر اوضاع بیمه حاکم شد. در تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ شمسی بنا بر پیشنهاد مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران، طی حکم حسن روحانی، عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی ایران منصوب شد.

از جمله مهم‌ترین سوابق اجرایی و مدیریتی او در سال و دهه‌های اخیر می‌توان به سمت‌هایی چون رئیس واحد مرکزی خبر. ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷، مدیر پخش اخبار صدا و سیما. ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸، معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما. ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳، رئیس کل بیمه مرکزی ایران (و رئیس شورای‌عالی بیمه). ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵، رئیس هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی آسیایی، استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران. از ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۵ و رئیس کل بانک مرکزی _ از مرداد ۱۳۹۷ تاکنون اشاره کرد.

تالیفات و پژوهش‌ها

همتی دارای تألیفات و پژوهش‌های زیادی در رشته اقتصاد است که مهم‌ترین آنها کتاب «اقتصاد کلان، مقدمه‌ای بر سیاست‌های پولی و مالی» است. این کتاب چهار بار تجدید چاپ شده‌است. کتاب‌های «توسعه اقتصادی»، «مشکلات اقتصادی جهان سوم» و «اقتصاد نفت» نیز از تألیفات اوست. وی چندین کتاب ترجمه و ده‌ها مقاله علمی که در نشریات و کنفرانس‌های بین‌المللی ارائه کرده‌است در کارنامه خود دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر