آغاز روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد که بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری امروز آغاز می شود.

آغاز روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

 سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور دیروز و پس از پایان مهلت ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان در طول پنج روز فرصت به ۲۸۷ نفر رسید که از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت‌نام بودند.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان  صبح امروز (سه‌شنبه) در یک مصاحبه تلویزیونی، با اشاره به ثبت نام ۸۰ داوطلب برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: "جلسات بررسی صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دقایقی دیگر آغاز می‌شود."

او ادامه داد: "ما پنج روز فرصت داریم برای بررسی صلاحیت داوطلبان. قانون اجازه می‌ دهد که اگر لزوم داشت، پنج روز دیگر هم برای این کار استفاده شود. هدف ما این است که در همان پنج روز اول، نتایج بررسی صلاحیت‌ ها را اعلام کنیم، اما اگر نیاز بود، ممکن است از پنج روز اضافی هم استفاده کنیم. همه چیز بستگی به بررسی صلاحیت‌ ها دارد."

سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به شرایط رئیس جمهور در اصل ۱۱۵ قانون اساسی، اظهار کرد: "رئیس جمهور باید از میان رجال سیاسی و مذهبی، ایرانی الاصل، تابع ایرانی، مدیر و مدبر و سایر شرایطی که در قانون آمده است، باشد. تمام تلاش شورای نگهبان این است که این شرایط را در داوطلبان انتخابات احراز کند. به محض رسیدن به نتیجه، آن را به ملت ایران اعلام خواهیم کرد."

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها