جلیلی: رئیس جمهور بعدی فرصت تاخیر‌ ندارد

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هنر مردم بیرون کشیدن فرصت‌ها از دل تهدیدها در ۴۵ سال گذشته است.

جلیلی: رئیس جمهور بعدی فرصت تاخیر‌ ندارد

سعید جلیلی سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه «با مردم» از حماسه حضور مردم در تشییع تاریخی رئیس‌جمهور شهید و جمعی از شهدای خدمت قدردانی کرد و گفت: شما مردم، شهادت رئیس جمهور صادق و خدمتگزار را به حماسه تبدیل کردید و در ۴۵ سال گذشته بارها و بارها نشان دادید، بیرون کشیدن فرصت‌ها از دل تهدیدها هنر شماست.

وی حضور مردم در صحنه انتخابات را مغتنم شمرد و با بیان اینکه امروزدر آستانۀ یک تصمیم سرنوشت ساز قرار داریم، تصریح کرد: ان‌شاالله با حضور پرشور و کم نظیر مردم در این انتخابات رقابتی؛ جهان دوباره جلوە درخشان دیگری از حماسه جمهوریت را در ایران اسلامی و انقلابی خواهد دید. به کوری چشم دشمنان این جمهوری گام بلندی، رو به آیندە درخشان و تمدن ساز خود برخواهد داشت و اقتدار و عزت کشور در فضای بین المللی به اوج خواهد رسید.

یک فرصت تاریخی پیش رو داریم

این نامزد انتخابات با بیان این‌که «در یک بزنگاه تاریخی قرار داریم»، تصریح کرد: امروز یک فرصت تاریخی پیش روی خود داریم. مطالعۀ دو روند به ما نشان میدهد که ما در یک بزنگاه تاریخی هستیم؛ روند تحولات جهان، روند پیشرفت‌های مردم ایران را نشان میدهد.

جلیلی با بیان این‌که «امروز، یک جهان فرصت پیش روی ما قرار دارد»، خاطر نشان کرد: این فرصت ها میتواند ایران را جهش دهد.عرصه، عرصۀ درنگ و تعارف نیست. این فرصت ها باید به قدرت و پیشرفت و تعالی ملت تبدیل شود. نباید این فرصت تاریخی را از دست داد. اول از همه باید این فرصت ها را شناخت و برای استفادۀ حداکثری از آن برنامه ریزی کرد تا نه تنها مشکلات کشور حل شود، بلکه به پیشرفتی دست یابیم که در تراز شایستگی های مردم ایران باشد و این جز با ایفای نقش همه مردم و استفاده از ظرفیت همگان ممکن نخواهد شد.

با مطالعۀ شب امتحانی نمی‌توان در بزنگاه تاریخی، تصمیم درست گرفت

وی تحقق این امر را مستلزم نقشۀ راه و برنامه دانست و بیان کرد: برنامه تدوین شده باید بر پایه مطالعات عمیق و با استفاده از تجربه های علمی و عملی باشد و به درکی عمیق از ریشه های مسائل کشور رسیده باشد همچنین این برنامه باید به راهکارهای حساب شده ای دست یافته باشد و سالها روندهای جهانی را با بینشی عمیق دنبال کرده باشد و از دستاوردهای مردم ایران آگاهی داشته باشد، با مطالعۀ شب امتحانی نمیشود در این بزنگاه تاریخی، تصمیم درست گرفت.

جلیلی با اشاره به گفتمان دولت سایه اذعان کرد: در یازده سال گذشته عمده وقت من و صدها نفر از همراهانم در گفتمان دولت سایه، بر شناخت مسائل کشور و راه حل آن ها متمرکز بود. کمتر وقت داشتم تا در جلسات محفلی و گعده های سیاسی شرکت کنم؛ البته این موجب گلایۀ برخی دوستان هم شد. تلاش کردم ذهنم را به روی حاشیه ها و لابی ها و جلسات کم مایۀ سیاسی ببندم و در عوض، درهای دفترم را به روی صدها کارشناس و متخصص و مدیر و دانشمند و فعال اجتماعی و دانشگاهی و ... باز کنم، کسانی که از ماندن پشت لابی های خسارت بار سیاسی و مناسبات جناحی خسته شده بودند.

این نامزد انتخابات از تشکیل ده ها کارگروه تخصصی با حضور سلایق مختلف در دولت سایه خبر داد و گفت: ده ها کارگروه تخصصی برای رصد مشکلات کشور و طراحی راه حل های جدید تحت عنوان گفتمان دولت سایه تشکیل دادیم. تعداد مدیران و کارشناسانی که با ما همکاری کردند به بیش از هزار نفر رسید. در فهرست طولانی و پرشمار همکاران ما در دولت سایه، همه نوع سلیقه سیاسی در همۀ سطوح کارشناسی از مدیران عالی دولت های گوناگون تا مدیران میانی و کارشناسان حضور داشتند.

وی شاخصه، توانمندی و سلایق این مدیران را اینگونه توصیف کرد: مدیران میانی موسوم به اصلاح طلب، متخصصان و کارشناسان موسوم به اصولگرا؛ عناصر نظریه پرداز، نیروهای راهبردگذار، مدیران پرتجربه اجرایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و کشاورزی و نظامی و امنیتی و اجتماعی و فرهنگی، پیران پیش کسوت موسفید و نخبگان جوان پرانرژی و خلاق از جمله این مدیران هستند. در این مدت هزاران جلسه عمدتا نه با دوستان سیاست زده، که با اصناف گوناگون نخبگان و توده های مردم برگزار کردم.

جلیلی دیدار با کارگران هپکو، کوله بران بانه، صیفی کاران آبدان بوشهر، کشاورزان کریم آباد رشتخوار، شرکت های دانش بنیان در نیشابور، فعالان اقتصادی در چابهار را از جمله ملاقات‌های خود با اقشار و اصناف مختلف برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار فعالسازی این ستاد چابک و کم هزینه ولی پرکار، بیش از ۱۴۰ بار به نقاط مختلف کشور سفر کردم و از نزدیک و در دل میدان با مشکلات اقشار و اصناف مختلف آشنا شدم.

رییس جمهور بعدی حتی یک روز فرصت تردید و تاخیرندارد

این نامزد انتخابات با تاکید بر این جمله که «رییس جمهور بعدی حتی یک روز هم فرصت تأمل و تردید و تاخیر قبل از شروع دولت ندارد»، اظهار کرد: به اتکای سال‌ها بررسی و آمادگی، حتی یک روز را از دست نخواهیم داد، بلکه از آنجایی که سال‌ها مسائل کشور را سایه به سایه با کمک کارشناسان با تجربه، دقیق و مستمر پیگیری کردیم، از همان فردای انتخابات کار را شروع خواهیم کرد؛ با تصمیمات نقطه زن و راهبردی و البته اولویت دار و نه تصمیم‌های فرعی و نمایشی.

وی از آماده‌سازی ده‌ها دستور و فرمان اجرایی حساب شده خبر داد» و بیان کرد: این دستورات و فرمان ها از روز اول قابلیت پیگیری و اجرا دارد و آماده ایم تا با جدیت به نفع مردم پیاده کنیم.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها