انتقاد جدی سعید جلیلی به برجام

سعید جلیلی با انتقاد تکراری از برجام گفت: دوستان می‌گفتند ما توافق کردیم و طرف مقابل ۱۵ بار نوشت که ایران به توافق عمل کرده است، چی شد؟ از توافق خارج شدند.

انتقاد جدی سعید جلیلی به برجام

برنامه «میزگرد سیاسی» انتخابات ریاست جمهوری میزبان سعید جلیلی کاندیدای انتخابات بود.

او در بخشی از اظهارات خود در پاسخ به ابراهیم متقی، استاد دانشگاه تهران درباره دستاوردهایش در دوران مذاکرات و صدور قطعنامه‌های زیاد در آن دوران، گفت: در آن گفت‌وگوهای آخر که در سال ۹۲ داشتیم، آن هایی که یک زمانی می‌گفتند شما حتی یک سانتریفیوژ هم نداشته باشید، ۱۹ هزار تا داشتیم، آن هایی که می‌گفتند نباید فلان مواد را داشته باشید، ۱۰ هزار کیلو داشتید.

وی ادامه داد: آنهایی که می‌گفتند هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد هم اقتصاد چه شد؟ صادرات به ونزوئلا قطع شد، نتیجه این شد که دلار ۲۵۰۰ هزارتومانی را که تحویل گرفتند، به ۲۵ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان رسید. تحریم‌ها چقدر اضافه شد، آیا برطرف شد؟ بحث واقعی و شواهد را می‌توان روی میز گذاشت.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برجام گفت: دوستان می‌گفتند ما توافق کردیم و طرف مقابل ۱۵ بار نوشت که ایران به توافق عمل کرده است، چی شد؟ از توافق خارج شدند. تحریم‌ها دوبرابر شده و از ۸۰۰ تا به هزار و پانصد رسید.

وی افزود: در سه سال دولت شهید رئیسی افرادی که می‌گفتند در سیاست خارجی واقعی باشیم، اینطور کار پیش نمی‌رود، چطور صادرات افزایش پیدا کرد؟

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها