کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۶۳

پشت پرده گوشت‌های آزمایشگاهی چیست؟ / تهدید جدی برای بازار ارزهای دیجیتال

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

پشت پرده گوشت‌های آزمایشگاهی چیست؟ / تهدید جدی برای بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • انتخابات سرنوشت ساز برای فرانسوی ها

رأی دهندگان فرانسوی در سراسر جهان روز یکشنبه در دور اول انتخابات استثنایی پارلمانی رأی می‌دهند که می‌تواند برای نخستین بار از زمان نازی ها، دولت فرانسه را در دست نیروهای ملی گرا و راست افراطی قرار دهد. نتیجه انتخابات دو دوره‌ای که در ۷ جولای به پایان می‌رسد، می‌تواند بر بازارهای مالی اروپا، حمایت غرب از اوکراین و نحوه مدیریت هسته‌ای فرانسه و نیروی نظامی جهانی تأثیر بگذارد. بسیاری از رای دهندگان فرانسوی از تورم و نگرانی‌های اقتصادی و همچنین رهبری رئیس‌جمهوری امانوئل ماکرون نا امید هستند.

  • سرمایه‌گذاری کلان کره جنوبی بر هوش مصنوعی

SK Hynix، سازنده بزرگ تراشه‌های حافظه از کره جنوبی، قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ حدود ۷۴.۶ میلیارد دلار، سرمایه‌گذاری کند تا تجارت تراشه خود را قوی تر کند. آنها می‌خواهند به عنوان بخشی از این سرمایه‌گذاری روی فناوری هوش مصنوعی تمرکز کنند. SK Group همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، ۸۰ تریلیون وون برای سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی و نیمه هادی‌ها و همچنین بازده سهامداران و در عین حال ساده‌سازی بیش از ۱۷۵ شرکت تابعه خود تضمین کند.

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • تهدید جدی برای بازار ارزهای دیجیتال

یک قاضی در ایالات متحده اعلام کرد که بیشتر شکایت‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال، می‌تواند ادامه یابد. قاضی امی برمن جکسون از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه کلمبیا، درخواست Binance (بایننس) برای رد شکایت SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا) را رد کرد. این شکایت بایننس و بنیانگذار آن چانگ پنگ ژائو را به نقض قوانین اوراق بهادار متهم می‌کند. این تصمیم برای بایننس خبر بدی است.

  • قوانین جدید برای ردیابی کارت‌های اعتباری

از روز دوشنبه، یک قانون جدید در کالیفرنیا، شرکت‌های کارت اعتباری مانند ویزا و مسترکارت را ملزم می‌کند تا کدهای خاصی را به بانک‌ها بدهند که می‌تواند برای شناسایی و ردیابی خریدهای انجام‌شده در فروشگاه‌های اسلحه استفاده شود. اما قوانین جدید دقیقاً برعکس در جورجیا، آیووا، تنسی و وایومینگ با ممنوع کردن استفاده از کدهای خاص فروشگاه اسلحه عمل می‌کند. این موضوع بحث جدیدی را در مورد قوانین اسلحه نشان می‌دهد و دولت‌های ایالتی را بر اساس خطوط احزاب سیاسی تقسیم می‌کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • تولید گوشت آزمایشگاهی ممنوع شد

فلوریدا در امریکا در آستانه ممنوعیت فروش گوشت قرمز "تولید شده در آزمایشگاه" است. قبل از شروع ممنوعیت، یک شرکت یک رویداد مزه با این نوع گوشت را در میامی به عنوان آخرین جشن برگزار کرد. مدیرعامل و بنیانگذار Upside Foods Uma Valeti گفت: "این گوشت خوشمزه است." و ما اساساً معتقدیم که مردم باید انتخابی داشته باشند تا آنچه را که می‌خواهند در بشقاب خود قرار دهند، انتخاب کنند.» ایالات متحده برای نخستین بار در ژوئن ۲۰۲۳ فروش گوشتی را که اکنون به آن گوشت «سلولی کشت شده» یا «سلول‌کشت شده» می‌گویند، تایید کرد. در اوایل امسال، فلوریدا و آلاباما فروش گوشت و غذاهای دریایی کشت شده را که از سلول‌های حیوانی تولید می‌شود، ممنوع کردند. سایر ایالت‌ها و قانون‌گذاران فدرال نیز به دنبال محدود کردن آن هستند و استدلال می‌کنند که این محصول می‌تواند به کشاورزان آسیب برساند و خطر ایمنی برای عموم ایجاد کند.

  • لغو بیش از ۴۰۰ پرواز در پی اعتصاب این افراد

دومین خط هوایی بزرگ کانادا، WestJet، پس از اعلام اعتصاب اتحادیه کارگران تعمیر و نگهداری هواپیماها، بیش از ۴۰۰ پرواز را لغو کرد که تقریباً برنامه ۵۰۰۰۰ مسافر را تحت تأثیر قرار داد. انجمن مکانیک هواپیما گفت که اعضای آن عصر روز جمعه اعتصاب کردند زیرا شرکت هواپیمایی با اتحادیه مذاکره نمی‌کند و کارگران احساس می‌کردند چاره‌ای جز اعتصاب ندارند. این ایرلاین حدود ۲۰۰ هواپیما دارد و اعلام کرد تا عصر یکشنبه تقریباً ۳۰ فروند پرواز خواهند داشت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها