کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۶۴

دولت نسخه این دانشجوها را پیچید

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

دولت نسخه این دانشجوها را پیچید

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۲( در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • مشکلات اقتصادی در انتظار برندگان انتخابات

برندگان انتخابات روز پنجشنبه بریتانیا، که ممکن است به ۱۴ سال حکومت حزب محافظه‌کار پایان دهد، با سخت‌ترین چالش‌هایی روبه‌رو خواهند شد که هر دولت جدید از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون با آن رو به رو است. مردم از رشد اقتصاد نا امید شده‌اند و وضعیت خدمات بهداشتی خوب نیست. دولت پول زیادی برای رفع این مشکلات ندارد. همچنین، آنها از اهداف خود برای مهاجرت و ساخت خانه‌های جدید عقب مانده‌اند.

  • اقدام ویژه برای تامین ایمنی هواپیماها

بوئینگ تصمیم گرفت Spirit AeroSystems، شرکتی که قطعات هواپیما را تولید می‌کند، در معامله‌ای به ارزش ۴.۷ میلیارد دلار خریداری کند، زیرا بوئینگ با یک بحران جدی ایمنی و نظارتی مواجه است و امیدوار است که با مالکیت Spirit AeroSystems بتواند بهتر به این مسائل رسیدگی کند. بوئینگ اعلام کرد که ارزش کل معامله حدود ۸.۳ میلیارد دلار است. قرارداد Spirit بخشی از چارچوب گسترده‌تر بین بوئینگ و رقیب اروپایی آن، ایرباس، دو سازنده غالب هواپیماهای تجاری جهانی، برای جدا کردن امکانات Spirit است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • دولت نسخه این دانشجوها را پیچید

استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد که هزینه ویزا برای دانشجویان بین‌المللی را بیش از دو برابر کرده است، این آخرین اقدام دولت برای مهار مهاجرت بی‌سابقه به این کشور است که فشار را بر بازار مسکن تشدید کرده است. از اول جولای، هزینه ویزای دانشجویی بین‌المللی از ۷۱۰ دلار استرالیا به ۱۶۰۰ دلار استرالیا (۱۰۶۸ دلار) افزایش یافته است، در حالی که دارندگان ویزای توریستی و دانشجویانی که ویزای تحصیلات تکمیلی موقت دارند، از درخواست ویزای دانشجویی در این کشور منع شده‌اند.

  • کسب و کار این کارخانه‌ها سکه شد

کارخانه‌های کوچک در چین به دلیل افزایش سفارش از خارج از کشور، فعال تر شده و به بالاترین رشد از سال ۲۰۲۱ رسیده‌اند. با این حال، در داخل چین، کاهش تقاضا وجود دارد و مسائل تجاری باعث ضعف برخی از بخش‌های صنعت تولید شده است. طبق یک نظرسنجی، تقاضا برای کالاهای مصرفی و واسطه‌ای بیشتر از کالاهای سرمایه‌گذاری است. صادرات چین در ماه مه از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت، اما تحلیلگران گفتند که هیات منصفه هنوز در مورد پایداری فروش صادراتی در کنار تنش‌های تجاری اخیر مطمئن نیست.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • پیش‌بینی کسری بودجه دولت پیش از انتخابات

انتخابات ریاست جمهوری موضوع کسری بودجه فدرال را دوباره در کانون توجه قرار داده است زیرا بازارها تأثیر دولت جدید (بایدن یا ترامپ ) را بر درآمد و هزینه‌های دولت می‌سنجند. یک هفته قبل از مناظره ریاست جمهوری پنجشنبه گذشته، دفتر بودجه کنگره پیش‌بینی‌های خود را برای بدهی و کسری بودجه ایالات متحده به روز کرد. برآورد جدید برای کسری مالی سال ۲۰۲۴ اکنون ۱.۹ تریلیون دلار است که نسبت به پیش‌بینی قبلی ۱.۶ تریلیون دلاری صادر شده در فوریه و نسبت به کسری ۱.۷ تریلیون دلاری سال ۲۰۲۳ بیشتر است.

  • بن بست افزایش قیمت نفت کجاست؟

قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت زیرا کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که به دلیل تقاضای بالا در تابستان و کاهش تولید اوپک پلاس، نفت کمتری در دسترس خواهد بود. با این حال، چالش‌های اقتصاد جهانی و افزایش تولید نفت از کشورهای غیراوپک پلاس، افزایش قیمت را محدود می‌کند. قیمت نفت خام برنت با ۳۳ سنت افزایش به ۸۵.۳۳ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا با ۳۲ سنت افزایش با ۸۱.۸۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها