کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۶۵

چشم پوشی دولت از پرونده‌های قضایی این نامزد انتخابات

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین رزونامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

چشم پوشی دولت از پرونده‌های قضایی این نامزد انتخابات

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۲ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۱۲ تیر ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • بدقولی در تحویل خودروهای برقی

تحویل خودروهای تسلا در سه ماهه ژوئن ۶ درصد کاهش یافته است، این نخستین باری است که این سازنده برتر خودروهای برقی تحویل خودروها را به تاخیر انداخته است، زیرا با رقابت سخت در چین و تقاضای پایین به دلیل عدم وجود مدل‌های جدید مقرون به صرفه رو به رو شده است. پیش‌بینی می‌شود این شرکت بیش از ۴۳۸ هزار خودرو را از آوریل تا ژوئن تحویل دهد. تسلا پس از تجربه رشد قابل توجهی در گذشته، اکنون با کاهش رشد خود مواجه شده است.

  • روز سرنوشت ساز برای فرانسه

اینکه جبهه ضد راست افراطی فرانسه چقدر خوب عمل می‌کند، امروز مشخص خواهد شد و نامزدها تا عصر سه شنبه فرصت دارند تا از رای گیری مهم یکشنبه در دور دوم انصراف دهند تا تنها کسانی باقی بمانند که بیشترین شانس را برای برنده شدن دارند. ارزش یورو، حتی با افزایش قدرت دلار، ثابت مانده است. دیگر ارزهایی که در مقابل دلار قرار دارند، مانند ین ژاپن، چنین پایداری نشان نمی‌دهند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • چشم پوشی دولت از پرونده‌های قضایی این رئیس جمهور

وکلای دونالد ترامپ روز دوشنبه از قاضی نیویورکی که ریاست دادگاه او را برعهده داشت، خواستند محکومیت وی را لغو کرده و صدور حکم او را که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده بود به تعویق بیاندازد. ترامپ پیش از این استدلال کرده بود که دادگاه نمی‌تواند او را به خاطر اقداماتی که در زمان ریاست جمهوری انجام داد تحت تعقیب قرار دهد. دیوان عالی روز دوشنبه برای نخستین بار حکم داد که روسای جمهور سابق از مصونیت قضایی گسترده‌ای برخوردار هستند و به تعویق افتادن پرونده جنایی واشنگتن علیه ترامپ به اتهام برنامه‌ریزی برای لغو شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، را تمدید کرد.

  • وضع قوانین دست و پا گیر برای شرکت‌های فناوری

قانون‌گذاران کالیفرنیا در حال بررسی قانونی هستند که شرکت‌های هوش مصنوعی را ملزم می‌کند سیستم‌های خود را آزمایش کرده و تدابیر ایمنی اضافه کنند تا این سیستم‌ها نتوانند به طور بالقوه دستکاری شوند و شبکه برق ایالت را از بین ببرند یا به ساخت سلاح‌های شیمیایی کمک کنند. کارشناسان می‌گویند این سناریوها با پیشرفت سریع فناوری در آینده ممکن است. قانون‌گذاران قصد دارند روز سه‌شنبه در مورد این لایحه بی‌سابقه رای‌گیری کنند. هدف این لایحه کاهش خطرات ناشی از هوش مصنوعی است. شرکت‌های فناوری از جمله متا (شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام) و گوگل به شدت با این لایحه مخالفت می‌کنند. آنها می‌گویند که این مقررات به جای تمرکز بر توسعه‌دهندگان، باید بر کسانی که از سیستم‌های هوش مصنوعی برای آسیب رساندن سوءاستفاده می‌کنند، متمرکز باشد.

 

روزنامه وال استریت زورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سایه سنگین دلار بر سر ین ژاپن

روز سه‌شنبه دلار آمریکا نزدیک به بالاترین سطح خود در تقریباً ۳۸ سال گذشته نسبت به ین ژاپن قرار داشت. این وضعیت پس از افزایش بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری امریکا ایجاد شد، زیرا سرمایه‌گذاران احتمال دوره دوم ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را بررسی می‌کردند. یورو ثابت ماند زیرا احزاب سیاسی رقیب فرانسه با هم متحد شدند تا از قدرت گرفتن حزب راست افراطی ملی (RN) جلوگیری کنند.

  • این کارگران به سیم آخر زدند

اتحادیه کارگری شرکت سامسونگ الکترونیکس در کره جنوبی برای روزهای ۸ تا ۱۰ ژوئیه اعلام اعتصاب کرده است. یک مقام اتحادیه این خبر را روز سه‌شنبه اعلام کرد. این اقدام به منظور افزایش فشار صنعتی بر ارزشمندترین شرکت کشور انجام می‌شود. Son Woo-mok، رهبر اتحادیه، اواخر روز دوشنبه گفت که اتحادیه خواهان یک سیستم شفاف تر برای پاداش و مرخصی کارگران است و از شرکت می‌خواهد که با آن به عنوان یک شریک برابر رفتار کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها