انتخابات در چند کشور دنیا برگزار می‌شود؟

معاون کنسولی وزارت امور خارجه ایران از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۹۸ کشور دنیا خبر داد.

انتخابات در چند کشور دنیا برگزار می‌شود؟

بامداد جمعه زنگ آغاز دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در خارج از کشور، از نیوزیلند به صدا درآمد و اولین رأی در این کشور واقع در جنوب‌غرب اقیانوس آرام به صندوق انداخته شد.

در این دور از انتخابات «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» با هم رقابت می‌کنند.

«علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه و در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «امروز انتخابات در ۹۸ کشور دنیا و در ۱۳۸ نمایندگی ایران در حال برگزاری است»، گفت: «انتخابات از ساعت هشت صبح به وقت محلی در تمامی این ۹۸ کشور درحال برگزاری است».

«علیرضا محمودی» رئیس ستاد برگزاری انتخابات در خارج از کشور روز چهارشنبه به ایسنا گفت: «همه نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با همان شرایط و کیفیت دور اول انتخابات، دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می‌کنند و احتمال افزایش شعب با هماهنگی وزارت کشور نیز وجود دارد».

طبق آخرین خبرها دور دوم انتخابات در ۳۴۶ شعبه در سراسر جهان برگزار می‌شود.

«رضا زبیب» سفیر ایران در اسپانیا امروز اعلام کرد: «با توجه به استقبال خوبی که هفته گذشته از دور اول انتخابات ریاست جمهوری در اسپانیا صورت گرفت، در همین چارچوب یک شعبه اخذ برای دور دوم انتخابات اضافه شد و در همین راستا، علاوه بر مادرید و بارسلونا، دور دوم انتخابات در شهر مالاگا اسپانیا نیز برگزار می‌شود».

«محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در عراق نیز اعلام کرد که «در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تعداد صندوق‌های سیار افزایش یافته و انتخابات از طریق ۱۴ صندوق ثابت و ۱۳ صندوق سیار در حال انجام است».

از تعداد صندوق‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور، بیشترین صندوق رای برای اخذ آرای ایرانیان خارج از کشور در آمریکا قرار دارد.

با وجود پیگیری‌های ایران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در کانادا و مشارکت ایرانیان مقیم این کشور در انتخابات، اما این کشور مجوز برگزاری را صادر نکرد و طبق هماهنگی‌های انجام شده ایرانیان مقیم کانادا می‌توانند برای مشارکت در انتخابات به محل اخذ رای در شهرهای سیاتل و بوفالو در مرز کانادا با آمریکا بروند.

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر