کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۷۳

حمایت ایلان ماسک از ترامپ زخمی/ شرکت‌های آمریکایی به خاک سیاه نشستند

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

حمایت ایلان ماسک از ترامپ زخمی/ شرکت‌های آمریکایی به خاک سیاه نشستند

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۲۴ تیر ۱۴۰۳) در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در جریان یک گردهمایی مبارزات انتخاباتی مورد اصابت گلوله قرار گرفت، حمله‌ای که با محکومیت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های برجسته مواجه شد و به عنوان یک سوءقصد مورد بررسی قرار گرفت. ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری سابق ترامپ اعلام کرد که حال او پس از یک حادثه تیراندازی خوب است. بر اساس گزارش‌ها، تیراندازی قسمت بالایی گوش راست او را تحت تأثیر قرار داده است. متأسفانه حداقل یک نفر از جمعیت کشته شد و دو نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

  • شرکت‌های آمریکایی به خاک سیاه نشستند

ماه گذشته، تعداد بیشتری از شرکت‌های امریکایی نسبت به ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، زمانی که اقتصاد به دلیل قرنطینه با مشکل مواجه بود، اعلام ورشکستگی کردند. این در حالی است که سال ۲۰۲۳ بدترین سال برای ورشکستگی شرکت‌ها از زمان بحران بزرگ مالی بوده است و سال ۲۰۲۴ به سرعت از کل سال گذشته فراتر رفته است. این نشانه دیگری از تلفاتی است که کمپین افزایش نرخ تهاجمی فدرال رزرو بر اقتصاد وارد می‌کند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی و سیاسی اعلام کرد:

  • حمایت ایلان ماسک از ترامپ زخمی

ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر تسلا، برای نخستین بار در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری امریکا علنا ​​از دونالد ترامپ حمایت کرد و رئیس‌جمهوری سابق جمهوری خواه را سرسخت خواند. ایلان ماسک با انتشار ویدئویی از واکنش ترامپ به تیراندازی در یک تجمع توییتی از ترامپ حمایت کرد. ماسک در پلتفرم شبکه اجتماعی X خود نوشت: من کاملاً از رئیس‌جمهوری ترامپ حمایت می‌کنم و به بهبودی سریع او امیدوار هستم.

  • پیش‌بینی جمعیت جهان تا ۵۰ سال آینده

بر اساس گزارش جدید سازمان ملل متحد، انتظار می‌رود جمعیت جهان در اواسط دهه ۲۰۸۰ به ۱۰.۳ میلیارد نفر افزایش یابد. این در حالی است که جمعیت فعلی جهان ۸.۲ میلیارد نفر است. در ۶۳ کشور، اندازه جمعیت قبل از سال ۲۰۲۴ به اوج خود رسید. برخی از این کشورها عبارتند از چین، آلمان، ژاپن و فدراسیون روسیه. صندوق جمعیت سازمان ملل گفت که جمعیت جهان در سال ۲۰۱۱ از مرز ۷ میلیارد نفر عبور کرد. سازمان ملل گفت از نظر تاریخی، صدها هزار سال طول کشید تا به یک میلیارد برسد تا اینکه در طی تقریباً دو قرن هفت برابر شد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • هوش مصنوعی برای این کارمندان دردسر شد

کارکنان OpenAI نگرانی‌هایی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده گزارش کرده‌اند و خواستار تحقیق در مورد توافقنامه‌های عدم افشای برنامه‌های این شرکت شده‌اند که معتقدند بیش از حد کنترل‌کننده است. بر اساس این نامه، ظاهراً شرکت هوش مصنوعی کارمندان خود را وادار به امضای توافقنامه هایی کرده است که آنها را ملزم می‌کند از حقوق فدرال خود برای پرداخت غرامت به افشاگران چشم پوشی کنند.

  • مقاومت چین در برابر امریکا

چین روز شنبه مخالفت شدید خود را با قانون ایالات متحده که توسط جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا امضا شده بود، ابراز کرد که به پکن فشار می‌آورد تا اختلاف بر سر خواسته‌های تبت برای خودمختاری بیشتر را حل کند و متعهد شد که قاطعانه از منافع خود دفاع کند. جو بایدن اخیرا قانون جدیدی به نام قانون اختلاف تبت را امضا کرد. این قانون به منظور تشویق چین به گفت‌وگو با رهبران تبت برای دستیابی به توافق در مورد منطقه هیمالیا است. هدف کمک به مردم تبت برای حفظ تاریخ، فرهنگ، مذهب و زبان خود است. این قانون قصد دارد چین را وادار کند تا به خواسته‌های مردم تبت رسیدگی کند و بحث هایی را که از سال ۲۰۱۰ متوقف شده است، از سر بگیرد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر