کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۷۵

دست رئیس‌جمهور خالی شد؟ / تعیین جریمه سنگین برای بانک معروف

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

دست رئیس‌جمهور خالی شد؟ / تعیین جریمه سنگین برای بانک معروف

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۳۰ تیر ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • دست بایدن خالی شد

برخی منابع دموکرات روز جمعه اعلام کردند که چندین گردآوری کمک‌های مالی برای انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده متوقف شده است، حتی در حالی که حزب دموکرات قصد داشت نامزدی او را تسریع کند و او قول داده بود که به رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ ادامه دهد. بایدن قصد داشت هفته آینده در آستین، دنور و کالیفرنیا پول جمع آوری کند، اما این برنامه‌ها فعلا متوقف شده است. روز چهارشنبه تست کووید-۱۹ رئیس‌جمهوری مثبت شد، اما روز جمعه گفت که هفته آینده به مبارزات انتخاباتی بازخواهد گشت.

  • تعیین جریمه سنگین برای بانک معروف

گرین دات بانک، بانک کوچک ایالت یوتا در امریکا که پشت محصولات مالی برخی از بزرگترین شرکت‌های امریکا از جمله اپل و والمارت است، امروز با پرداخت جریمه ۴۴ میلیون دلاری که قبلاً توسط فدرال رزرو فاش شده بود، موافقت کرد. سهام گرین امروز ۵.۷ درصد کاهش یافت و به ۹.۲۶ دلار رسید و اکنون ۸۵ درصد از بالاترین رکورد تاریخ ۶۳.۴۴ دلاری که در اکتبر ۲۰۲۰ به ثبت رسیده بود، کاهش یافته است. این جریمه هیچ محدودیتی برای توانایی بانک برای ارائه خدمات به مشتریان فعلی خود ایجاد نمی‌کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • قانون جدید برای بازار ارزهای دیجیتال

شعبه ایالات متحده صرافی بایننس روز جمعه تأییدیه‌ای از یک قاضی فدرال برای سرمایه‌گذاری دارایی‌های مشتری خاص در اسناد خزانه داری ایالات متحده دریافت کرد. این شرکت وابسته روز جمعه اعلام کرد که این دستور Binance.US را از محدودیت‌های اعمال شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آزاد می‌کند. بایننس، کریپتو را به یک متولی شخص ثالث که به صرافی وابسته نیست منتقل خواهد کرد. طبق حکم دادگاه، این وجوه به صورت متوالی چهار هفته‌ای سررسید خواهند شد، مشروط بر اینکه هیچ شخص ثالثی، از جمله نهادهای بایننس، در سرمایه‌گذاری شرکت نداشته باشند.

  • افزایش حقوق خدمه پرواز قطعی شد

امریکن ایرلاینز و اتحادیه مربوطه به نمایندگی از خدمه پرواز آن روز جمعه اعلام کردند که بر سر قرارداد جدیدی به توافق رسیده‌اند که شامل افزایش حقوق کارکنان می‌شود و جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا گفت که این توافق از اعتصابی که به اقتصاد و مصرف‌کنندگان ایالات متحده آسیب می‌زند اجتناب می‌کند. شرایط پیشنهاد فاش نشد. این توافق که ۲۸۰۰۰ کارگر را در بر می‌گیرد، نیاز به رای تصویب اتحادیه دارد. امریکن ایرلاین، که در تگزاس مستقر است، اعلام کرد که این قرارداد بهبود شرایط مالی و کیفیت زندگی را برای مهمانداران امریکایی ارائه خواهد کرد. این قراردادی است که ما به آن افتخار می‌کنیم و خدمه پرواز ما به‌دست آورده‌اند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی و اجتماعی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • مسمومیت غذایی جان دو نفر را گرفت

مقامات بهداشت فدرال روز جمعه اعلام کردند که در اثر شیوع مسمومیت غذایی لیستریا مرتبط با گوشت تکه تکه شده در دکه‌های اغذیه فروشی ها، دست کم دو نفر جان خود را از دست داده و بیش از ده‌ها نفر در بیمارستان بستری شده‌اند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حداقل ۲۸ نفر در ۱۲ ایالت بیمار شده اند، اگرچه بیشترین تعداد، هفت نفر، در نیویورک بوده است. افرادی که جان باختند اهل ایلینوی و نیوجرسی بودند. نمونه‌ها از ۲۹ می‌تا ۵ جولای جمع‌آوری شد و تاکنون همه افراد مبتلا در بیمارستان بستری شده‌اند.

  • سقوط قیمت نفت ادامه دارد

بازار نفت با کاهش فعالیت روبه‌رو شده و در نتیجه قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، زیرا خرید و فروش کمتری اتفاق می‌افتد، که کسب درآمد از معاملات نفت را برای معامله‌گران دشوار می‌کند. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به نزدیک ۸۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد و بزرگترین کاهش یک روزه از اوایل ژوئن را به ثبت رساند. در بازارهای گسترده‌تر، سیستم‌های رایانه‌ای در مشاغل و خدمات عمومی پس از به‌روزرسانی نادرست یک برنامه امنیت سایبری پرکاربرد، سیستم‌های شرکت مایکروسافت را از بین بردند. علت اصلی این مشکل برطرف شده است و معاملات آتی نفت پس از آن ادامه یافت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر