اختصاصی تیتر کوتاه؛

ترامپ و هریس در دو کفه ترازو / کدام یک محبوب ترند؟

پس از کناره گیری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از میدان رقابت انتخابات و حمایت علنی وی از کامالا هریس، توجه ها با میزان محبوبیت این نامزد جایگزین جلب شد.

ترامپ و هریس در دو کفه ترازو / کدام یک محبوب ترند؟

به گزارش تیتر کوتاه-اطلاعیه جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا، مبنی بر انصراف از کاندیداتوری ریاست جمهوری برای بار دوم در کاخ سفید، توجه‌ها را به معاون رئیس‌جمهوری کامالا هریس، که بایدن از او به عنوان نامزد دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری حمایت کرده است، متمرکز کرد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که هریس و ترامپ هر دو دارای محبوبیت منفی هستند، اگرچه تفاوت‌های کمی بین ارقام نظرسنجی آنها وجود دارد. آخرین تحلیل از نظرسنجی معاصر توسط وب سایت انتخاباتی FiveThirtyEight که در ۱۷ ژوئیه منتشر شد، نشان داد که هریس دارای محبوبیت خالص ۱۱.۸- است که ۳۸.۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی عملکرد او را تایید می‌کنند و ۵۰.۴ درصد آنها را تایید نمی‌کنند.

در ۲۱ ژوئیه، تجزیه و تحلیل سایت نظرسنجی FiveThirtyEight محبوبیت خالص دونالد ترامپ را ۱۲- نشان داد که با ۴۱.۷ درصد رای مثبت و ۵۳.۷ درصد رای منفی او را اندکی از هریس منفورتر کرد. نظرسنجی از ۱۴۰۴ رای دهنده ثبت نام شده که بین ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه انجام شد، نشان داد که ۳۹ درصد افراد عملکرد هریس را تایید کرده اند، در مقابل ۵۱ درصد مخالف وی بودند که شاخص ۱۲- را نشان می‌دهد. بر اساس همین نظرسنجی، محبوبیت ترامپ در مجموع ۹- بود که ۵۴ درصد او را رد و ۴۵ درصد تایید کرده بودند.

نظرسنجی هریس ایکس هم از ۱۹۱۸ رای دهنده ثبت نام شده برای مجله فوربس بین ۱۳ تا ۱۵ ژوئیه نظرسنجی کرد که با ۳۹ درصد تأیید در مقابل ۵۴ درصد مخالفت به کامالا هریس امتیاز خالص تایید ۱۵- را داد. این نظرسنجی در مجموع مخالفت ترامپ را با منفی ۹ نشان داد که به او برتری قابل توجهی داد، به طوری که ۴۳ درصد او را مثبت ارزیابی کردند در حالی که ۵۲ درصد او را نامطلوب دیدند.

بهترین عملکرد اخیر هریس با نظرسنجی از ۳۵۰۰ رای‌دهنده ثبت‌نام‌شده که Redfield & Wilton Strategies در ۱۵ ژوئیه انجام داد، به‌دست آمد که به او امتیاز خالص تایید ۲- را داد. این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی عملکرد معاون رئیس‌جمهور را تایید می‌کنند در حالی که ۴۱ درصد آنها را تایید نمی‌کنند.

نظرسنجی Ipsos از ۹۹۲ رای دهنده ثبت نام شده که در ۱۵ و ۱۶ ژوئیه برای رویترز انجام شد، نشان داد که ۴۴ درصد نظر مثبتی نسبت به ترامپ داشته، اما در مقابل ۵۴ درصد به این نامزد جمهوری خواه نگاه نامطلوب داشتند و نتیجه امتیاز خالص محبوبیت منفی ۱۰ برای ترامپ شد.

پیش از انصراف بایدن از کاندیداتوری ریاست جمهوری، آخرین نظرسنجی ملی NPR/PBS NewsHour/Marist که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که حتی پس از مناظره پر حاشیه انتخاباتی، بایدن و ترامپ از نظر آماری با هم برابر هستند.در آن زمان بایدن در نظرسنجی با ۵۰ درصد حمایت در مقایسه با ۴۸ درصد از ترامپ کمی جلوتر از او بود، اما این تفاوت در محدوده خطای +/- ۳.۳ درصد قرار دارد، بنابراین این دو نامزد انتخابات رقابت تنگاتنگی داشتند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که هیچ یک از دموکرات هایی که از آنها به عنوان گزینه‌های احتمالی نام برده شده است، از جمله فرماندار کالیفرنیا، گوین نیوسام و فرماندار میشیگان، گرچن ویتمر، در مقایسه با ترامپ محبوب تر از بایدن نبودند. با این حال کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، کاندیدای واضح جانشینی بایدن، با اختلاف ۵۰ درصد به ۴۹ درصد از ترامپ پیشی گرفت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر