کیوسک آنلاین تیتر کوتاه /۲۸۰

تکلیف حقوق بازنشستگان برای یک سال / سکوت بایدن شکست

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا ‌و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

 تکلیف حقوق بازنشستگان برای یک سال / سکوت بایدن شکست

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post ) در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۴ (۴‌مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • هریس به دیدار نتانیاهو می رود

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در سخنرانی روز چهارشنبه خود در کنگره آمریکا با لحنی سرشار از حرص و نگرانی از ایالات متحده خواست تا در جنگ غزه کنار اسرائیل باشد.در عین حال منتقدان خود را به باد انتقاد گرفت. او معترضان ضد جنگ را که برخی از آنها برای سخنرانی او در واشنگتن دی سی جمع شده بودند، به عنوان «احمق» توصیف کرد. به گفته منابع و بیانیه‌های عمومی، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، از صحبت درباره سخنرانی نتانیاهو صرف نظر کرد.همانطور که حدود ۸۰ دموکرات مجلس نمایندگان و چندین سناتور دموکرات این کار را انجام دادند. هریس در عوض روز پنجشنبه با رهبر اسرائیل دیدار خواهد کرد.

  • بایدن به نفع دموکراسی کنار کشید

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، شامگاه چهارشنبه تصمیم خود برای کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را به عنوان موضوعی برای نجات دموکراسی و انتقال «مشعل به نسل جدید» توصیف کرد. بایدن در یک سخنرانی تکان دهنده با موضوع فصل پایانی ریاست جمهوری او و نیم قرن خدمت عمومی، اذعان کرد که اتحاد حزب مستلزم قربانی کردن جاه طلبی شخصی برای چیزی است که او آن را خیر بزرگتر می داند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (The Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • صدای این کارگران درآمد

دیزنی لند (پارک موضوعی تحت نظارت والت دیزنی شرکت رسانه ای آمریکایی) با دستیابی به توافقی آزمایشی با ۱۴۰۰۰ کارگر در روز سه شنبه، از احتمال اولین اعتصاب کارمندان در ۴۰ سال گذشته جلوگیری کرد. حدود ۹۵۰۰ کارمند که قراردادشان به پایان رسیده است، روز جمعه به اعتصاب رای دادند، اما تاریخ اعتصاب تعیین نشده است زیرا مذاکرات در این هفته در جریان است.

  • ساز مخالف اقتصاد کره جنوبی با مردم

اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه گذشته پس از عملکرد بهتر از آنچه در اوایل سال پیش بینی می شد، ضعیف شد. این امر کار مسئولان را برای تشویق مردم به سرمایه گذاری و هزینه کردن سخت تر می کند. بانک مرکزی کره اعلام کرد تولید ناخالص داخلی در سه ماه منتهی به ژوئن نسبت به سه ماهه قبل ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت :

  • زخم تورم بر جان بازنشستگان

آمریکایی ها هنوز نسبت به تورم بسیار نگران هستند، اما نه به اندازه سال گذشته. این به آنها کمک کرده است که انتظارات بازنشستگی خود را ثابت نگه دارند. بسیاری از کارگران معتقدند که باید ۱.۸ میلیون دلار برای بازنشستگی پس انداز کنند. آنها انتظار دارند پس انداز آنها ۲۳ سال پس از بازنشستگی در ۶۵ سالگی ادامه داشته باشد، به این معنی که آنها به ۷۸۰۰۰ دلار در سال نیاز دارند. این مقدار مشابه درآمد متوسط ​​ایالات متحده ۷۴۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ است.

  • بازار خودروهای برقی در دست چینی ها 

شرکت‌های خودروهای برقی چینی که در فهرست ایالات متحده ثبت شده‌اند، نسبت به تسلا، بیشتر برای تحقیق هزینه می‌کنند. این یک استراتژی برای بقا در بازار خودرو چین بوده که بزرگترین بازار در جهان است. وسایل نقلیه انرژی جدید، که شامل خودروهای برقی و هیبریدی می شوند، به سرعت رشد کرده و به بیش از ۴۰ درصد فروش رسیده اند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر