کیوسک آنلاین تیتر کوتاه /۲۸۲

گرمای هوا آتش به پا کرد / وعده عجیب رئیس جمهور سابق به مردم

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم .

گرمای هوا آتش به پا کرد / وعده عجیب رئیس جمهور سابق به مردم

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ (۷ مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • وعده عجیب رئیس جمهور سابق به مردم

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه به مسیحیان گفت که اگر در نوامبر امسال به او رای بدهند، در چهار سال دیگر مجبور نیستند دوباره رای دهند. اظهارات رئیس جمهور سابق گیج کننده بود، به ویژه از آنجایی که رقبای دموکرات او می گویند که او خطری برای دموکراسی است. این به دنبال تلاش های او برای جبران شکست خود در سال ۲۰۲۰ به رئیس جمهور بایدن است که منجر به شورش خشونت آمیز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره ایالات متحده شد.

  • کره شمالی به سیم آخر زد

رسانه دولتی KCNA روز یکشنبه گزارش داد، کره شمالی متعهد شده است که در صورت وقوع جنگ، زمانی که رهبر کیم جونگ اون دستور بدهد، دشمنان خود را «به طور کامل نابود کند». مقامات ارشد نظامی از جمله سرهنگ ارتش ری اون ریونگ و فرمانده نیروی دریایی یو کیونگ سونگ این اظهارات را "به دلیل نفرت فزاینده" نسبت به ایالات متحده و کره جنوبی در جلسه روز شنبه با حضور کیم برای جشن گرفتن ۷۱مین سالگرد آتش بس جنگ کره بیان کردند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • گرمای هوا آتش به پا کرد 

هزاران آتش نشان روز شنبه در حال مبارزه با آتش سوزی جنگلی در شمال کالیفرنیا بودند که به سرعت در حال رشد بود، پس از آنکه حجم آتش در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته بیش از دو برابر شد. طبق گفته اداره جنگلداری و حفاظت از آتش کالیفرنیا یا Cal Fire، آتش پارک تا عصر شنبه بیش از ۳۵۰۰۰۰ هکتار (۱۴۱۶۴۰ هکتار) در حدود ۹۰ مایلی (۱۴۴ کیلومتر) شمال شهر ساکرامنتو، پایتخت ایالتی را سوزانده است.

  • جریمه سنگین بانک ها قطعی شد

شش بانک، از جمله بانک آمریکا و سیتی گروپ، با پرداخت ۸۰ میلیون دلار برای حل و فصل دعوی در نیویورک موافقت کردند. آنها به تبانی برای دستکاری قیمت اوراق قرضه دولتی اروپا متهم شدند. پیش نویس توافقنامه با بانک های آمریکا، سیتی گروپ، جفریز، نات وست، نومورا و یو بی اس اواخر روز جمعه به دادگاه فدرال در منهتن ارائه شد که نیاز به تایید قاضی دارد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times ) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • خیال مردم از بیمه سلامت راحت شد

‌Centene Corp اعلام کرد که معتقد است هزینه های پزشکی در سال آینده بهتر خواهد شد زیرا ایالت ها ارزیابی های ثبت نام Medicaid خود را به روز می کنند. این خبر باعث شد سهام آنها حدود ۹ درصد رشد کند. این شرکت یک شرکت مراقبت‌های مدیریت شده با سهام عمومی است که در سنت لوئیس، میسوری واقع شده است، که یک واسطه برای برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی تحت حمایت دولت و بیمه‌شده خصوصی است. این بیمه سلامت پیش بینی ای برای سال ۲۰۲۵ ارائه نکرد.

  • پیشنهاد دولت برای جلوگیری از تظاهرات مردم 

چند روز قبل از اعتراض سراسری به حکومت بد و هزینه های بالای زندگی، نیجریه به جوانان خود شغل در شرکت نفت دولتی و میلیاردها نایره کمک های بلاعوض را از جمله انگیزه های دیگر برای جلوگیری از این اقدام ارائه می دهد. فعالان نیجریه ای به دنبال تقلید از تظاهرات جوانان در سایر نقاط آفریقا بوده اند که دولت کنیا را تکان داده و پاسخ امنیتی سختی را در اوگاندا به دنبال داشته است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر