کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۸۳

این شرکت‌های بیمه به خاک سیاه نشستند / نگرانی اروپایی‌ها از به قدرت رسیدن ترامپ

در بخش کیوسک آنلاین تیتر کوتاه هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و یعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

این شرکت‌های بیمه به خاک سیاه نشستند / نگرانی اروپایی‌ها از به قدرت رسیدن ترامپ

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۸ مرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • افزایش قیمت نفت به دنبال تشدید تنش در خاورمیانه

قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت. این افزایش قیمت به دلیل ترس از تشدید درگیری در خاورمیانه به دنبال حمله موشکی به بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل است. اسرائیل و ایالات متحده گروه مسلح حزب‌الله لبنان را مسئول این حملات دانستند. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۳ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۸۱.۴۶ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا (WTI) با ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش ۷۷.۳۹ دلار در هر بشکه تعیین قیمت شد.

  • نگرانی شرکت‌های اروپایی از به قدرت رسیدن ترامپ

شرکت‌های اروپایی انرژی پاک برنامه‌های رشد خود را متوقف کرده و نگران فروش کمتر هستند. آنها همچنین در مورد تأمین مالی پروژه‌های ایالات متحده نامطمئن هستند زیرا می‌ترسند که اگر دونالد ترامپ در انتخابات پیروز شود، ممکن است به صنعت آنها آسیب برساند. دونالد ترامپ سیاست‌های بایدن در مورد تغییرات آب و هوایی را یک «کلاهبرداری جدید سبز» می‌خواند و قصد دارد بسیاری از اقدامات بایدن را معکوس کند. این شامل لغو قانون کاهش تورم (IRA) می‌شود که به شرکت‌های امریکایی و خارجی که در انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری می‌کنند، معافیت‌های مالیاتی و یارانه می‌دهد.

 

روزنامه گاردین (The Guardian) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • افشاگری وزیر دارایی جدید از فساد دولت قبل

وزیر دارایی جدید بریتانیا، ریچل ریوز، روز دوشنبه دولت محافظه‌کار سابق را به تعهد میلیاردها پوند هزینه‌ای که بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده، متهم خواهد کرد. حزب کارگر که در ۴ ژوئیه به عنوان اداره ششمین اقتصاد بزرگ جهان انتخاب شد، بخش زیادی از سه هفته اول خود را در قدرت سپری کرد و به مردم گفت که تقریباً در هر حوزه سیاست عمومی اوضاع بدتر از حد انتظار است. ریوز پس از تصدی سمت وزیر دارایی به مقامات دستور داد تا ارزیابی جدیدی از نیازهای بودجه عمومی انجام دهند که او در روز دوشنبه به پارلمان ارائه خواهد کرد.

  • همکاری نظامی ژاپن و امریکا قوت گرفت

رهبران دفاعی و دیپلمات‌های ارشد ژاپن و ایالات متحده تصمیم گرفته‌اند مشارکت نظامی خود را تقویت کنند. آنها شیوه عملیات نیروهای امریکایی در ژاپن را بهبود بخشیده و تولید موشک را در آنجا افزایش خواهند داد. آنها تهدید فزاینده چین را یک چالش بزرگ می‌دانند. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و لوید آستین وزیر دفاع با یوکو کامیکاوا و مینورو کیهارا رهبران ژاپن در توکیو برای گفت‌وگوهای امنیتی "۲+۲" دیدار کردند. آنها اتحاد قوی بین ایالات متحده و ژاپن را پس از تصمیم رئیس‌جمهوری بایدن مبنی بر عدم نامزدی مجدد در انتخابات نوامبر تایید کردند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • خودروسازان ژاپنی متحد می‌شوند

سهام میتسوبیشی موتورز روز دوشنبه پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه این خودروساز ژاپنی در حال مذاکره برای پیوستن به شراکت استراتژیک برنامه‌ریزی شده نیسان و هوندا است، افزایش یافت. نیسان و هوندا در ماه مارس اعلام کردند که به دنبال همکاری بر روی اجزای خودروهای برقی و هوش مصنوعی در پلتفرم‌های نرم‌افزاری خودرو هستند، اگرچه قصد ندارند سرمایه مشخصی را برای این موضوع در نظر بگیرند. در بخشی دیگر، تویوتا موتور با شرکای خود یعنی سوزوکی، سوبارو و مزدا همکاری می‌کند.

  • این شرکت‌های بیمه به خاک سیاه نشستند

شرکت‌های بیمه خانگی ایالات متحده در سال گذشته بدترین زیان خود را در این قرن متحمل شدند، زیرا ترکیبی از بلایای طبیعی، تورم و رشد جمعیت در مناطق در معرض خطر بازار مالی حیاتی را تحت فشار شدید قرار داده است. بر اساس ارقام آژانس رتبه‌بندی AM Best، شرکت‌های بیمه که بیمه‌نامه‌هایی را برای صاحبان خانه ارائه می‌کنند، در سال گذشته متحمل ضرر ۱۵.۲ میلیارد دلاری شدند که بدترین آمار از سال ۲۰۰۰ تاکنون و بیش از دو برابر زیان سال قبل است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر