کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۸۴

روز خوش خودروسازها به سر رسید / آمریکا درهای تحریم‌ را باز کرد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روز خوش خودروسازها به سر رسید / آمریکا درهای تحریم‌ را باز کرد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۹ مرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • روز خوش خودروسازها به سر رسید

هفته گذشته، سهام فورد بیش از ۱۸ درصد سقوط کرد، درست مانند زمانی که صنعت خودروی ایالات متحده در طول رکود بزرگ تقریباً ورشکست شده بود. فورد در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ در مقابل ورشکستی مقاومت کرد و اکنون وضعیت خوبی دارد. با این حال، قیمت سهام آنها به شدت کاهش یافت زیرا آنها پیش‌بینی‌های درآمد وال استریت را در نظر نگرفتند. این نشان می‌دهد که شرکت‌های خودروسازی با چالش‌های سختی برای بقیه سال مواجه خواهند بود.

  • سرازیر شدن سیل ثروتمندان به این کشور

بر اساس گزارش مهاجرت خصوصی هنلی، امارات متحده عربی برای سومین سال متوالی بزرگترین آهنربای ثروت در جهان شد. بر اساس گزارش بانک سوئیس UBS، همان زمان، بریتانیا که قبلاً منبع بسیاری از مهاجران امارات متحده عربی بوده است، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸ شاهد کاهش ۱۷ درصدی جمعیت میلیونرهای خود باشد. افراد ثروتمند در حال نقل مکان به کشورهایی مانند دبی هستند، جایی که مالیات وجود ندارد، زیرا هزینه‌ها و مالیات در کشورهای خودشان افزایش می‌یابد. این روند ممکن است به ویژه پس از پیروزی بزرگ حزب کارگر در انتخابات بریتانیا در ماه ژوئن افزایش یابد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • بازارها در انتظار تصمیم مهم بانک مرکزی

قیمت نفت کاهش یافت. بازارهای سهام آسیایی و معاملات آتی اروپا نیز روند کاهشی را در پی گرفتند، زیرا همه منتظر تصمیمات مهم بانک‌های مرکزی ایالات متحده، ژاپن و بریتانیا هستند. داده‌های تورم آلمان و اسپانیا می‌تواند بر تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در منطقه یورو تاثیر بگذارد. اروپا داده‌های تولید ناخالص داخلی اولیه را منتشر خواهد کرد، اما تورم احتمالاً بزرگترین تمرکز خواهد بود زیرا بازارها انتظار دارند بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد. اگر قیمت مصرف‌کننده بیش از حد انتظار افزایش یابد، می‌تواند بازارها را شگفت زده کند.

  • آمریکا درهای تحریم‌ها را باز کرد

دولت جو بایدن روز دوشنبه اعلام کرد که دستکاری در انتخابات، ادعای نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا مبنی بر پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را از «هر گونه اعتبار» سلب کرده است و اکنون واشنگتن درها را برای تحریم‌های جدید علیه کشور اوپک باز گذاشته است. مقام‌های انتخاباتی ونزوئلا اعلام کردند که مادورو برای سومین دوره ریاست‌جمهوری خود پیروز شد و به ۲۵ سال حکومت حزب سوسیالیست ادامه داد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • دخل و خرج مایکروسافت زیر سوال رفت

سرمایه‌گذاران مایکروسافت وقتی غول فناوری درآمد خود را در روز سه‌شنبه (۳۰ ژوئیه) گزارش کرد، یک سوال بزرگ خواهند داشت که آیا رشد کسب‌وکار محاسبات ابری Azure آنقدر افزایش یافته است که میلیاردها دلار صرف زیرساخت‌های هوش مصنوعی را توجیه کند؟انتظار می‌رود مایکروسافت به دلیل ارتباط با OpenAI سازنده ChatGPT، پیشتاز رقابت برای کسب درآمد از هوش مصنوعی باشد.

  • آمریکایی‌ها به مک دونالد پشت کردند

تورم بر مک‌دونالد تأثیر گذاشته است و این امر برای امریکایی‌هایی به یک چالش مهم تبدیل شده است. برای کمک، مک‌دونالد وعده‌های غذایی با ارزش را برای جذب مشتریانی که به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر هستند، معرفی می‌کند. مک‌دونالد اعلام کرد که فروش در شعبه‌های این فروشگاه در ایالات متحده که بیش از یک سال باز است، در سه ماهه گذشته ۰.۷ درصد کاهش یافته است زیرا مشتریان کمتری به آنها مراجعه می‌کنند. آنها تنها کسانی نیستند که با این مشکل روبه‌رو هستند، استارباکس، برگر کینگ، وندی و سایر رقبا نیز شاهد فروش کمتری هستند زیرا اخیرا مردم پول کمتری را برای صرف غذا در بیرون از منزل صرف می‌کنند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر