کیوسک آنلاین تیتر کوتاه /۲۸۵

جهش قیمت نفت پس از شهادت رهبر حماس / هشدار به شرکت‌های هواپیمایی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

جهش قیمت نفت پس از شهادت رهبر حماس / هشدار به شرکت‌های هواپیمایی

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی و سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • جهش قیمت نفت پس از شهادت رهبر حماس

قیمت نفت پس از اعلام شهادت اسماعیل هنیه رهبر حماس اوج گرفت و تنش‌ها را در منطقه‌ای که حدود یک سوم نفت جهان را تولید می‌کند، افزایش داد. شاخص جهانی برنت پس از افت ۴.۵ درصدی در سه جلسه قبل، به نزدیک ۸۰ دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت حدود ۷۶ دلار بود. حماس گفت اسرائیل، اسماعیل هنیه را در یک حمله هوایی در ایران کشته است. این در پی حمله قبلی اسرائیل به بیروت بود که در آن یکی از فرماندهان ارشد حزب الله کشته شد.

  • شهادت رهبر سیاسی حماس در ایران

حماس روز چهارشنبه اعلام کرد که اسماعیل هنیه رهبر سیاسی آن در ساعات اولیه بامداد در ایران ترور شد و نگرانی‌ها را به دلیل تشدید تنش در خاورمیانه  افزایش داد. سپاه پاسداران ایران، ساعاتی پس از شرکت هنیه در مراسم ادای سوگند رئیس‌جمهوری جدید کشور، شهادت اسماعیل هنیه را تایید کرد و گفت که موضوع در حال بررسی است.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • سبقت هریس از ترامپ

طبق نظرسنجی‌های اخیر نامزد احتمالی دموکرات ریاست جمهوری امریکا، کامالا هریس، یک درصد از دونالد ترامپ جمهوری خواه برتری داشت و شکافی را که در هفته‌های پایانی تلاش جو بایدن برای انتخاب مجدد رئیس‌جمهوری امریکا باز شد، کاهش داد. این نظرسنجی سه روزه که در ۲۸ ژوئیه تکمیل شد، نشان داد که معاون جو بایدن، کامالا هریس توسط ۴۳ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده حمایت می‌شود و ترامپ رئیس‌جمهوری سابق با حمایت ۴۲ درصدی، در محدوده خطای ۳.۵ درصدی قرار می‌گیرد.

  • هشدار به شرکت‌های هواپیمایی

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا روز چهارشنبه اعلام کرد، با کاهش بازدهی و افزایش هزینه‌های واحد در سه‌ماهه سوم سود کمتری را پیش‌بینی می‌کند و به علائم هشداردهنده برای خطوط هوایی اروپایی در بحبوحه کاهش تقاضا و مشکلات تحویل هواپیما افزود. در سه ماهه سوم، لوفت هانزا پیش‌بینی می‌کند که قیمت بلیت هواپیما اندکی کاهش پیدا می‌کند و هزینه‌های آنها تقریباً به اندازه سال گذشته افزایش می‌یابد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • نرخ بهره این بانک افزایشی شد

بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره خود را از محدوده قبلی ۰% تا ۰.۱% به "حدود ۰.۲۵%" افزایش داده و برنامه خود را برای کاهش برنامه خرید اوراق قرضه اعلام کرده است. این بالاترین نرخ بهره بانک ژاپن از سال ۲۰۰۸ است، اما بانک ژاپن گفت که انتظار دارد نرخ بهره واقعی به میزان قابل توجهی منفی بماند و افزود که با شرایط مالی انطباقی به حمایت قاطعانه از فعالیت‌های اقتصادی ادامه خواهد داد.

  • سبد محصولات سامسونگ پر شد

سامسونگ در ماه جولای حلقه گلکسی را منتشر کرد که نخستین اقدام غول فناوری کره جنوبی در زمینه حلقه‌های هوشمند بود. این دستگاه ۳۹۹.۹۹ دلاری دارای حسگرهایی است که می‌توانند معیارهای مختلف سلامتی مانند کیفیت خواب، ارتباط با تلفن‌های هوشمند و ساعت هوشمند سامسونگ را ردیابی کنند. سامسونگ گوشی‌های S۲۴، دستگاه‌های تاشو، ساعت‌های هوشمند و حلقه گلکسی جدید خود را عرضه می‌کند. آنها می‌خواهند کاربران را با مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی به نام Galaxy AI به محصولات خود متصل نگه دارد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر