اختصاصی تیترکوتاه؛

آخرین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

آخرین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران

۱۳– تسلیت معاون اول رئیس‌جمهوری در پی شهادت اسماعیل هنیه

معاون اول رئیس جمهور با تسلیت رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: شهادت اسماعیل هنیه به عنوان یکی دیگر از جلوه های «تروریسم دولتی» و از پیامدهای سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات مستمر رژیم صهیونیستی و نقض آشکار مقررات بین‌المللی است.

عارف

۱۲.۵۰ - دولت ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

در پی شهادت فرمانده مجاهد دکتر اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

۱۲.۳۰ - بیانیه دادستانی کل کشور پس از ترور اسماعیل هنیه

در پی انجام یک حمله تروریستی در تهران که منجر به شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش شد، دادستانی کل کشور در اطلاعیه‌ای از فعالان رسانه‌ای و مجازی کشور خواست از پرداختن به موضوعاتی که امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند، پرهیز کنند.

دادستانی-کشور

براساس این اطلاعیه به دستگاه‌های ذیربط دستور داده شده است ضمن رصد فضای مجازی، رسانه‌ها و یا افرادی که اقدام به شایعه‌پراکنی یا برهم زدن امنیت روانی جامعه می‌کنند به دستگاه قضایی معرفی شوند.

در اطلاعیه دادستانی کل کشور تاکید شده است، افرادی که با اظهارات غیرمسئولانه با انتشار محتوای خلاف واقع، نشر اکاذیب و توهین اقدام به بر هم زدن امنیت روانی جامعه کنند، براساس قانون اقدام خواهد شد.

۱۱.۵۲ - نمایندگان مجلس ترور اسماعیل هنیه را محکوم کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه در تهران، تاکید کردند: رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر در باتلاق نابودی فرو می‌رود.

هنیه

۱۱.۵۰ - سکوت اسرائیل درباره ترور اسماعیل هنیه

ارتش رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در ایران، خودداری کرد.

پس از آنکه رسانه‌های دولتی ایران از شهادت اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در ایران خبر دادند، ارتش رژیم صهیونیستی به شبکه خبری سی.ان.ان گفت که به گزارش‌های رسانه‌های خارجی در این باره پاسخ نمی‌دهند.

پرچم+اسرائیل

۱۱.۴۳ - پیام رهبر انقلاب در پی شهادت اسماعیل هنیه

در پی شهادت مجاهد بزرگ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

رهبر-هنیه

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ملت عزیز ایران!

رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء‌الله پیوست و جبهه‌ی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.

شهید هنیه سالها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده‌ی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.

اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سید علی خامنه‌ای

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶

۱۱.۲۵ - واکنش پنتاگون به ترور اسماعیل هنیه

«لوید آستین» وزیر دفاع امریکا در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی عملیات ترور توسط رژیم صهیونیستی در تهران گفت که هیچ نظری درباره نقش رژیم صهیونیستی در ترور هنیه و اطلاع امریکا از این اقدام پیش از وقوع آن ندارد.

۱۱.۲۰ - واکنش رسانه‌های خارجی به خبر ترور اسماعیل هنیه در تهران

رویترز

حماس روز چهارشنبه اعلام کرد که اسماعیل هنیه رهبر این گروه در ساعات اولیه بامداد در ایران ترور شد. درحال‌حاضر نگرانی‌ها را از تشدید تنش در منطقه خاورمیانه به دلیل جنگ اسرائیل و غزه و درگیری در لبنان افزایش پیدا کرده است. سپاه پاسداران ایران، ساعاتی پس از شرکت هنیه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید کشور، شهادت او را تایید کرد و اعلام کرد که در حال تحقیق است.

رویترزآسوشییتد پرس

اسماعیل هنیه رهبر حماس در حمله هوایی در پایتخت ایران کشته شد. ایران و حماس بامداد چهارشنبه، اسرائیل را مسئول یک ترور شوکه‌کننده دانستند که خطر تشدید درگیری‌های منطقه‌ای در چند جبهه را به دنبال دارد. هیچ اظهارنظر فوری از سوی اسرائیل ارائه نشده است. ایران اعلام کرد که این حمله پس از شرکت هنیه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید ایران در تهران صورت گرفت. این کشتار می‌تواند باعث انتقام‌جویی از اسرائیل شود و حماس را وادار به خروج از مذاکرات برای آتش‌بس در غزه کند.

اسوشییتد-پرس

۱۱.۰۵ - مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران

پیکر شهید هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) فردا در تهران تشییع خواهد شد.

۱۱.۰۰ - بیانیه حماس در پی شهادت اسماعیل هنیه

در پی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی ـ حماس ـ این جنبش بیانیه‌ای صادر کرد.

حماس

در بیانیه حماس آمده است:

جنبش مقاومت اسلامی در سوگ فرزندان ملت بزرگ فلسطین، امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است.

رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.

۱۰.۳۰ - پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشور، افتخار و شرف خود دفاع خواهد کرد.

پزشکیان3

مسعود پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در شبکه ایکس نوشت:

امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته‌ است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.

‌شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.

‌«إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»

۱۰.۱۰ - طالبان ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

انس حقانی، عضو ارشد طالبان در واکنش به ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در محل اقامتش در تهران، ضمن عرض تسلیت به ملت فلسطین گفت شهادت چنین مردان بزرگ راه آزادی را ترسیم می کند.

طالبان-تهران

۹.۵۰ - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق العاده این کمیسیون درباره حادثه ترور اسماعیل هنیه در تهران خبر داد.

مجلس-یازدهم

۹.۴۰ - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه شهادت مجاهد سرافراز "اسماعیل هنیه"، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس- در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملتها و کشورهای حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت گفت.

کنعانی با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزییات این حادثه توسط نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

ناصر-کنعانی

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

۹.۲۵ - عبدالسلام پسر اسماعیل هنیه در واکنش به خبر شهادت پدرش گفت: پدرم به آرزویش رسید. ما در انقلاب و مبارزه مستمر علیه دشمن هستیم و مقاومت با ترور رهبران به پایان نمی‌رسد.

۹.۰۰ - خبرگزاری فارس نخستین جزییات رسمی از ترور اسماعیل هنیه در تهران را منتشر کرد.

در متنی که این خبرگزاری در کانال تلگرامی خود منتشر کرده آمده است: 

ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه شب اتفاق افتاد.

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آماده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید. بررسی های بیشتر در حال انجام است و بزودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد.

۸.۵۰ - درپی شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس مردم در شهر الظاهریه الخلیل واقع در کرانه باختری دست به اعتصاب سراسری زدند.

۸.۴۰ - گستاخی شدید وزیر اسرائیلی بعد از شهادت اسماعیل هنیه

وزیر افراطی اسرائیل گفت: مرگ هنیه دنیا را کمی بهتر می‌کند و دیگر توافق‌های سازش موهوم و ترحم به این افرادی که محکوم به مرگ هستند، در کار نخواهد بود.

۸.۳۰ - واکنش احساسی عروس اسماعیل هنیه به خبر شهادت او

عروس شهید اسماعیل هنیه از غزه پس از با خبر شدن از شهادت هنیه ویدیویی از خود منتشر کرد. او در این پیام تصویری می‌گوید: چشم‌ها اشک می‌ریزند و دل‌ها غمگین می‌شوند و ما در فراق تو، ‌ای ابو العبد، ‌ای پدرمان، اندوهگین هستیم.

۸.۰۰ - لحظه اعلام خبر شهادت اسماعیل هنیه از مساجد کرانه باختری

اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه (به عربی: إسماعیل عبد السلام أحمد هنیة) ملقب به ابوالعبد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس است که بعد از طراحی و اجرای عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و حمله به صهیونیست‌ها در سرزمین‌هایی که به اشغال درآورده‌اند، به چهره‌ای شناخته شده‌تر در جهان بدل شد.

۷.۲۷- اسماعیل هنیه در تهران ترور شد و به شهادت رسید

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

اسماعیل-هنیه

متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر