اختصاصی تیتر کوتاه؛

واکنش رسانه های خارجی به خبر ترور اسماعیل هنیه در تهران + فیلم

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد چهارشنبه ۱۰ مردادماه در محل اقامتش در تهران ترور شد و به شهادت رسید. رسانه‌های خارجی به سرعت به این خبر واکنش نشان دادند.

واکنش رسانه های خارجی به خبر ترور اسماعیل هنیه در تهران + فیلم

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد امروز چهارشنبه ۱۰ مردادماه در محل اقامتش در تهران ترور شد و به همراه یکی از محافظینش به شهادت رسید.

همزمان با تایید خبر شهادت اسماعیل هنیه، رسانه‌های خارجی به سرعت واکنش نشان دادند. در ادامه واکنش برخی از رسانه‌های خارجی را به خبر ترور رهبر حماس مشاهده می‌کنید:

رویترز

حماس روز چهارشنبه اعلام کرد که اسماعیل هنیه رهبر این گروه در ساعات اولیه بامداد در ایران ترور شد. درحال‌حاضر نگرانی‌ها را از تشدید تنش در منطقه خاورمیانه به دلیل جنگ اسرائیل و غزه و درگیری در لبنان افزایش پیدا کرده است. سپاه پاسداران ایران، ساعاتی پس از شرکت هنیه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید کشور، شهادت او را تایید کرد و اعلام کرد که در حال تحقیق است.

رویترز

آسوشییتد پرس

اسماعیل هنیه رهبر حماس در حمله هوایی در پایتخت ایران کشته شد. ایران و حماس بامداد چهارشنبه، اسرائیل را مسئول یک ترور شوکه‌کننده دانستند که خطر تشدید درگیری‌های منطقه‌ای در چند جبهه را به دنبال دارد. هیچ اظهارنظر فوری از سوی اسرائیل ارائه نشده است. ایران اعلام کرد که این حمله پس از شرکت هنیه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید ایران در تهران صورت گرفت. این کشتار می‌تواند باعث انتقام‌جویی از اسرائیل شود و حماس را وادار به خروج از مذاکرات برای آتش‌بس در غزه کند.

اسوشییتد-پرس

الجزیره

حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی آن در حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران کشته شد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: خون رهبر ترور شده حماس هرگز هدر نخواهد رفت. این اتفاق کمتر از ۲۴ ساعت پس از کشته شدن سه نفر از جمله دو کودک و زخمی شدن ۷۴ نفر در حمله اسرائیل در بیروت رخ می‌دهد. ارتش اسرائیل این حمله را «عملیات ترور هدفمند» علیه فواد شکر، فرمانده حزب الله توصیف کرد.

جروسالم پست

حماس بامداد چهارشنبه مدعی شد اسماعیل هنیه رهبر حماس در ایران کشته شده است در حالی که ادعا می‌کند اسرائیل پشت این حمله بوده است. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هنیه به همراه یکی از محافظانش در محل اقامتش در تهران کشته شدند. وی حدود ساعت ۲ بامداد بامداد چهارشنبه به شهادت است.

جروسالم-پست

نیویورک تایمز

سپاه پاسداران و حماس روز چهارشنبه اعلام کردند که اسماعیل هنیه، یکی از ارشدترین رهبران حماس، در ایران ترور شد و این اقدام سبب تشدید درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه می‌شود. حماس اسرائیل را به ترور اسماعیل هنیه متهم کرد. حماس این بیانیه را در حساب رسمی خود در تلگرام اعلام کرد. هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری تازه منتخب ایران در تهران حضور داشت.

خبرگزاری فرانسه

حماس روز چهارشنبه اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی آن پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران کشته شد. سپاه پاسداران ایران نیز خبر شهادت وی را تایید کرده است که محل سکونت هنیه در تهران مورد "اصابت" قرار گرفته و او به همراه یک محافظ کشته شده است.

گاردین

حماس شهادت اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی خود را اقدامی توصیف کرده است که بی‌پاسخ نخواهد ماند. ترور او در ایران به عنوان یک ضربه جدی به تلاش‌ها برای تضمین آتش‌بس در غزه تلقی می‌شود، زیرا مذاکرات با میانجیگری ایالات متحده، قطر و مصر پس از ماه‌ها مذاکره جلو می‌رفت. هنیه مدت‌ها به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس خدمت می‌کرد و به عنوان یک چهره میانه‌رو در جنبش تلقی می‌شد که نقشش در تلاش‌های دیپلماتیک پایدار برای تضمین آتش‌بس حیاتی بود.

گاردین

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر