کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۸۶

وحشت آمریکا از تهدید ایران

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

وحشت آمریکا از تهدید ایران

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۳ آگوست ۲۰۲۴ ( ۱۳ مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • وحشت امریکا از تهدید ایران

لوید جی آستین سوم، وزیر دفاع، جت‌های جنگنده و کشتی‌های جنگی موشکی بیشتری را به خاورمیانه فرستاده است. این پاسخی است به تهدیدات ایران و متحدانش در غزه، لبنان و یمن که ممکن است به زودی به اسرائیل حمله کنند تا انتقام مرگ اسماعیل هنیه را بگیرند. ارتش جت‌های جنگنده F-۲۲، کشتی‌های اضافی نیروی دریایی که می‌توانند حملات موشکی را متوقف کنند و احتمالاً سامانه‌های دفاع موشکی زمینی بیشتری را در صورت لزوم ارسال خواهد کرد.

  • کارنامه مالی هریس زیر ذره بین

سوابق مالی شخصی معاون رئیس‌جمهوری کامالا هریس اکنون که او برای بالاترین مقام در ایالات متحده نامزد می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته است. کارشناسان می‌گویند پرونده‌های مالیاتی اخیر نشان می‌دهد که او و همسرش، دوگلاس امهوف، در طول سال‌هایی که معاون رئیس‌جمهور بوده، تا حد زیادی امور مالی خود را ساده نگه داشته‌اند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • واکنش شدید به تبلیغ هوش مصنوعی برای المپیک

گوگل یک تبلیغ المپیکی برای چت ربات Gemini خود را پس از واکنش‌های شدید به دلیل نحوه به تصویر کشیدن یک دختر بچه که از هوش مصنوعی برای نوشتن نامه طرفداران استفاده می‌کند، از روی آنتن خارج کرده است. این آگهی با عنوان «سیدنی عزیز»، پدر دختری را نشان می‌داد که از چت ربات هوش مصنوعی کمک می‌گیرد تا نامه‌ای به ورزشکار مورد علاقه‌اش، سیدنی مک‌لافلین-لورون، دونده امریکایی بنویسد. یکی از سخنگویان گوگل در بیانیه‌ای به CNBC اعلام کرد: ما معتقدیم که هوش مصنوعی می‌تواند ابزاری عالی برای تقویت خلاقیت انسان باشد، اما هرگز نمی‌تواند جایگزین آن شود. هدف ما ایجاد یک داستان معتبر برای تجلیل از تیم ایالات متحده بود.

  • کفگیر دولت بریتانیا به ته دیگ خورد

دولت بریتانیا پروژه‌های زیرساختی محاسباتی به ارزش ۱.۳ میلیارد پوند (۱.۷ میلیارد دلار) را لغو کرده است که این یک شکست بزرگ برای جاه طلبی‌های این کشور برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در هوش مصنوعی است. سخنگوی دولت تایید کرد که دو تعهد اصلی هزینه‌ای که توسط مالیات دهندگان تامین می‌شود، به ترتیب به ارزش ۵۰۰ میلیون پوند و ۸۰۰ میلیون پوند، به منظور اولویت‌بندی سایر برنامه‌های مالی حذف شده‌اند. وعده ۵۰۰ میلیون پوندی دولت نخست وزیر سابق ریشی سوناک در سال گذشته برای منابع تحقیقاتی هوش مصنوعی، پروژه‌ای برای بهبود قابلیت‌های رایانه‌ای در بریتانیا در نظر گرفته شده بود.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزار موارد زیر پرداخت:

  • حمایت مالی مردم از معاون رئیس جمهور

کمپین ریاست جمهوری کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری روز جمعه اعلام کرد که عملیات سیاسی آن در ماه جولای ۳۱۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است که کمتر از رقمی است که برای دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه در همان ماه جمع آوری شده بود. بیشتر ۲۰۰ میلیون دلار جمع آوری شده در ژوئیه در هفته اول مبارزات انتخاباتی او، درست پس از کناره گیری رئیس‌جمهوری بایدن در ۲۱ جولای و حمایت از هریس، به‌دست آمد.

  • شکایت امریکا از تیک تاک

وزارت دادگستری ایالات متحده در شکایتی که روز جمعه ارائه شد، ادعا کرد که تیک تاک در جلوگیری از پیوستن کودکان به برنامه شکست خورده است و به طور غیرقانونی اطلاعات شخصی آنها را جمع آوری کرده است. این شکایت ادعا می‌کند که TikTok و شرکت مادر آن، ByteDance، با اجازه دادن به بچه‌ها بدون اطلاع یا موافقت والدینشان، این قانون را زیر پا گذاشته‌اند. همچنین می‌گوید TikTok اطلاعات شخصی بچه‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر