کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۸۷

تل آویو از ترس ایران خلوت شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تل آویو از ترس ایران خلوت شد

 

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۴ آگوست ۲۰۲۴ ( ۱۴ مرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • موش و گربه بازی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، پیشنهاد داد در ۴ سپتامبر با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور دموکرات در فاکس نیوز مناظره شود. با این حال، تیم هریس گفت ترامپ در تلاش است تا از مناظره‌ای که از قبل برای ABC برنامه‌ریزی شده بود فرار کند. ترامپ در پستی در سایت Truth Social اواخر روز جمعه (۲ اوت) گفت که این قوانین مشابه نخستین مناظره با جو بایدن است. ترامپ گفت این مناظره در ایالت میدان نبرد پنسیلوانیا برگزار می‌شود.

  • تل آویو از ترس ایران خلوت شد

در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به ظاهر پیروزی‌های بزرگی را علیه حماس و حزب‌الله جشن می‌گیرد، حال و هوای تل‌آویو به دور از جشن است. این شهر ساحلی با جمعیت بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر، که اغلب در تعطیلات آخر هفته مملو از جمعیت بود، ساکت‌تر از حد معمول است و برخی آن را به ترس از حمله ایران در تلافی ترورهایی که در روزهای اخیر علیه رهبران حماس و حزب‌الله انجام شد نسبت می‌دهند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • نرخ بیکاری سقوط کرد

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار کار ایالات متحده، نرخ بیکاری برای امریکایی‌های آسیایی از ژوئن تا ژوئیه کاهش یافت و روند گسترده‌تری را پشت سر گذاشت. نرخ بیکاری در میان امریکایی‌های آسیایی-امریکایی در ماه جولای از ۴.۱ درصد در ماه قبل به ۳.۷ درصد کاهش یافت. این نتیجه برخلاف نرخ کلی بیکاری بود که در ماه گذشته از ۴.۱ درصد در ژوئن به ۴.۳ درصد افزایش یافت.

  • انقلاب اسنوپ داگ در المپیک پاریس

میلیون‌ها نفر در ایالات متحده در حال تماشای بازی‌های المپیک تابستانی در پاریس هستند و بسیاری از آنها نیز از اجرای اسنوپ داگ لذت می‌برند. با شروع مراسم افتتاحیه، میانگین کل تحویل مخاطبان پنج روزه به ۳۴ میلیون بیننده، ترکیبی از پوشش روزانه و پرایم تایم بود که ۷۹ درصد بیشتر از المپیک ۲۰۲۱ توکیو بود. مدیران NBCUniversal Comcast که بازی‌ها را در ایالات متحده پخش می‌کند، نشان می‌دهند که پوشش آنها چقدر خوب است. آنها به خصوص به افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ افتخار می‌کنند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • حمایت روسیه از کره شمالی

رسانه دولتی کره شمالی، رسانه‌های کره جنوبی را به انتشار شایعاتی در مورد خسارات سیل و تعداد تلفات متهم کرده است. روسیه پس از سیل ویرانگر که به هزاران خانه آسیب رساند و تعداد نامعلومی تلفات وارد کرد، به کره شمالی کمک‌های بشردوستانه ارائه داده است و گزارش‌ها از کره جنوبی حاکی از آن است که تعداد کشته‌ها یا مفقودان ممکن است به ۱۵۰۰ نفر برسد.

  • واکنش واتیکان به مراسم افتتاحیه المپیک

مراسم افتتاحیه المپیک پاریس بلافاصله مورد انتقاد قرار گرفت و پاپ فرانسیس را غمگین کرد. در بیانیه‌ای که شامگاه شنبه توسط واتیکان منتشر شد، آمده است که هیچ کنایه‌ای در مورد تمسخر اعتقادات مذهبی بسیاری از مردم وجود ندارد. در یک رویداد معتبر که در آن تمام جهان گرد هم می‌آیند تا ارزش‌های مشترک را به اشتراک بگذارند، نباید کنایه‌ای برای تمسخر اعتقادات مذهبی بسیاری از مردم وجود داشته باشد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر