ترور اماراتی - صهیونیستی

تارنمای مخالفان اماراتی اعلام کرد: ترور اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی به درخواست امارات انجام شد.

ترور اماراتی - صهیونیستی

به گزارش تیتر کوتاه، منابع آگاه دیپلماتیک فاش کردند که ترور اسماعیل هنیه رهبر دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی به درخواست امارات و بر اساس برنامه ابوظبی برای مدیریت دوره پساجنگ غزه انجام شده است.

این منابع به تارنمای امارات لیکس گفتند که محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات، کسی بود که کشتن هنیه و همه رهبران سیاسی حماس را پیش‌شرط دخالت ابوظبی در اداره غزه دانست. امارات که هفته‌ها پیش از مشارکت کامل خود در برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای مدیریت غزه پس از جنگ خبر داده بود، تصریح کرد که رژیم صهیونیستی باید بر حذف رهبران حماس تمرکز کند تا از موفقیت برنامه‌های خود درباره غزه اطمینان حاصل کند.

به گفته این منابع، امارات از طریق چندین خط رسمی از صهیونیست‌ها درخواست کرد تا با توجه به عدم دسترسی رژیم صهیونیستی به رهبران این جنبش در نوار غزه، بر نابودی رهبران حماس در خارج از کشور به رهبری هنیه تمرکز کند. این طرح در یک نشست محرمانه که بعداً توسط رسانه‌های آمریکایی فاش شد و به گفته همین منابع در 18 جولای در ابوظبی برگزار گردید، به طور مستقیم و رسمی از سوی امارات ارائه شد. در این دیدار، عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات و برت مک گورک، مقام آمریکایی، مشاور بایدن در امور خاورمیانه، تام سالیوان، مشاور وزارت خارجه آمریکا، و رون درمر از نزدیکان بنیامین نتانیاهو و وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی، حضور داشتند. در این دیدار، عبدالله بن زاید کل طرح امارات متحده عربی درباره مدیریت غزه را ارائه کرد که شامل استقرار نیروهای چند ملیتی با مشارکت اماراتی و عربی در نوار غزه برای از بین بردن هر شکلی از حکومت حماس و مقاومت فلسطین است.

روابط نزدیک امارات منحد عربی و رژیم صهیونیستی طی مدت اخیر می تواند شاهد همکاری های امنیتی و خرابکارانه توسط این دو رژیم در سطح منطقه باشد . 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر