کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۸۸

فرمانده ارشد سپاه: اسرائیل گور خود را کند

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصای در سراسر جهان داریم.

فرمانده ارشد سپاه: اسرائیل گور خود را کند

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (The Reuters) در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۲۴ ( ۱۶ مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • ایران در پی تنبیه اسرائیل

فرمانده ارشد سپاه پاسداران گفت: اسرائیل قبر خودش را کنده است و به موقع مجازات خواهد شد. ایران روز دوشنبه اعلام کرد در حالی که به دنبال تشدید تنش‌های منطقه‌ای نیست، معتقد است که باید اسرائیل را مجازات کند تا از بی‌ثباتی بیشتر، پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر گروه حماس در تهران در هفته گذشته جلوگیری کند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه اقدام تهران اجتناب ناپذیر است، گفت: ایران به دنبال برقراری ثبات در منطقه است، اما این امر تنها با مجازات متجاوز و ایجاد بازدارندگی در برابر ماجراجویی رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد.

  • توصیه ترامپ به فعالان بازار ارزهای دیجیتال

دونالد ترامپ در اواخر ژوئیه در یک گردهمایی ارزهای دیجیتال به جمعیتی که تشویق می‌کردند، گفت: «هرگز بیت کوین خود را نفروشید».سخنرانی نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری جدیدترین گام در تلاش او برای جلب نظر رای دهندگان متمرکز بر رمزارز قبل از انتخابات نوامبر بود و مجموعه‌ای از وعده‌های تبلیغاتی از جمله طرحی برای ذخیره بیت کوین دولتی ارائه کرد. ترامپ گفت: در صورت انتخاب، این سیاست دولت من خواهد بود که ۱۰۰ درصد از کل بیت کوینی را که دولت ایالات متحده درحال‌حاضر در اختیار دارد یا به‌دست می‌آورد، در آینده نگه دارد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش سیاسی و اقتصادی اعلام کرد:

  • ۳۰۰ کشته در پی آشوب بنگلادش

بحران سیاسی بنگلادش روز دوشنبه پس از استعفای نخست وزیر سابق شیخ حسینه از سمت خود و فرار از کشور شکل جدیدی به خود گرفت. معترضان در حال ورود به اقامتگاه رسمی نخست‌وزیر دیده شده‌اند. رئیس ارتش بنگلادش روز سه‌شنبه با رهبران معترضان دانشجویی دیدار خواهد کرد، زیرا این کشور در انتظار تشکیل دولت جدید است. در جریان خشونت‌هایی که سراسر کشور را درنوردید، حدود ۳۰۰ نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند.

  • ترکش تنش‌های خاورمیانه بر قیمت نفت

قیمت نفت در روز سه‌شنبه بیش از یک درصد افزایش یافت و به دلیل نگرانی‌های مربوط به عرضه در بحبوحه تشدید درگیری‌های خاورمیانه، داده‌های قوی‌تر بخش خدمات ایالات متحده و کاهش تولید در میدان نفتی لیبی، با کاهش زیان‌های جلسه قبل مواجه شد. معاملات آتی نفت برنت با ۹۷ سنت یا ۱.۲۷ درصد افزایش به ۷۷.۲۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا با ۱.۱۴ دلار یا ۱.۵۶ درصد افزایش ۷۴.۰۸ دلار قیمت گرفت.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • معاون هریس کیست؟

کامالا هریس روز سه‌شنبه از معاون ریاست‌جمهوری خود رونمایی خواهد کرد که نخستین تصمیم اصلی او به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری حزب دموکرات و گام دیگری در تلاش برای پیروزی در کاخ سفید در ماه نوامبر است. هریس پس از پایان کارزار انتخاباتی مجدد جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا در ماه گذشته، پرچمدار حزب دموکرات شد. از آن زمان، او نمایندگان کافی برای نامزدی حزبش را گرد هم آورده، صدها میلیون دلار جمع آوری و رقابت علیه دونالد ترامپ جمهوری خواه را با افزایش انرژی از پایگاه حزبش بازسازی کرده است.

  • فعالیت‌های غیرقانونی گوگل زیر ذره بین

یک قاضی در ایالات متحده حکم داده که گوگل میلیاردها دلار برای ایجاد یک انحصار غیرقانونی برای موتور جست‌وجوی خود هزینه کرده و از تسلط خود برای سرکوب رقابت و نوآوری سوء استفاده کرده است. تصمیم مهم روز دوشنبه مبنی بر اینکه گوگل قانون ضد انحصار را زیر پا گذاشت، نخستین موفقیت بزرگ برای مقامات ایالات متحده است که تسلط Big Tech را در اختیار گرفتند که مورد انتقاد طیف‌های سیاسی است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر