کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۹۰

بریتانیا رکورد یهودی ستیزی را شکست

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

بریتانیا رکورد یهودی ستیزی را شکست

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۸ آگوست ۲۰۲۴ (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • لغو پروازهای مصر بر فراز ایران 

مصر به همه شرکت‌های هواپیمایی خود دستور داد که در اوایل صبح روز پنج‌شنبه به مدت سه ساعت از پرواز در حریم هوایی ایران اجتناب کنند. وزارت هوانوردی غیرنظامی مصر روز چهارشنبه تأیید کرد که هدف از این اخطار کاهش خطرات ایمنی پرواز با توجه به تنش های موجود در منطقه است.

  • نقشه حزب الله برای نابودی اسرائیل

دو منبع آگاه به سی ان ان گفتند که حزب الله لبنان مستقل از هر کاری که ایران قصد انجام آن را داشته باشد، ممکن است به احتمال خیلی زیاد به اسرائیل حمله کند.سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه نشستی فوق‌العاده در سطح وزرای خارجه برای رسیدگی به درگیری‌های جاری اسرائیل و فلسطین تشکیل داد. این نشست که در جده، عربستان سعودی برگزار شد، منجر به پیش‌نویس بیانیه نهایی «محکومیت اقدامات اسرائیل» و تأیید مجدد همبستگی با آرمان فلسطین شد.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • جزئیات تازه از صفحه آبی مرگ 

مایکروسافت روز سه‌شنبه، دلتا ایر لاینز را به دلیل لغو یک هفته‌ای خود در ماه گذشته مقصر دانست و مدعی شد که فناوری قدیمی آن باعث شده است که این شرکت هواپیمایی نسبت به رقبای خود بسیار کندتر از قطعی جهانی فناوری بهبود یابد. مایکروسافت همچنین ادعا کرد که دلتا کمک را پس از اینکه باگ CrowdStrike منجر به «صفحه‌های آبی مرگ» در دستگاه‌های ویندوزی شد، رد کرد. مایکروسافت، CrowdStrike و دلتا از زمانی که این شرکت هواپیمایی یک وکیل بلندپایه را برای دریافت غرامت از مایکروسافت و CrowdStrike استخدام کرد، با هم درگیر هستند.

  • تلاش بانک مرکزی برای کاهش تورم

بانک مرکزی هند (RBI) همانطور که انتظار می رفت، نرخ بهره اصلی خود را در روز پنجشنبه بدون تغییر نگه داشت، زیرا به تلاش های خود برای کاهش پایدار تورم به سمت هدف ۴ درصدی خود ادامه داد. شاکتیکانتا داس، رییس بانک مرکزی هند گفت که برای سیاست پولی مهم است که در مسیر خود باقی بماند و افزود که تورم مواد غذایی هند به شدت بالاست.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) همچنین به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • موج خطرناک گرما به اقیانوس ها رسید

بر اساس تحقیقات منتشر شده در روز پنجشنبه، دمای آب در دیواره مرجانی بزرگ استرالیا به گرم ترین سطح خود در ۴۰۰ سال گذشته رسیده است و بزرگترین صخره جهان را در معرض تهدید قرار داده است. این صخره، بزرگترین اکوسیستم زنده جهان است که در حدود ۱۵۰۰ مایل (۲۴۰۰ کیلومتر) از سواحل ایالت شمالی کوئینزلند امتداد دارد.

  • بریتانیا رکورد یهودی ستیزی را شکست

یک نهاد مشورتی یهودی روز پنجشنبه اعلام کرد که بریتانیا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تقریباً ۲۰۰۰ رویداد یهودی ستیزانه را تجربه کرده است که یک رکورد برای شش ماه اول هر سال است. انجمن امنیت تراست (CST) که به ۲۸۰۰۰۰ یهودی بریتانیا در زمینه مسائل امنیتی مشاوره می دهد، گفت که بیش از نیمی از حوادث ثبت شده مربوط به اسرائیل، غزه، حماس یا درگیری های کنونی در منطقه است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر