کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۹۱

سنگ تمام آمریکا برای اسرائیل / نقطه ضعف شاسی بلندهای هیوندای مشخص شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

سنگ تمام آمریکا برای اسرائیل / نقطه ضعف شاسی بلندهای هیوندای مشخص شد

 

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۱۰ آگوست ۲۰۲۴ (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • تغییر موضع امریکا نسبت به عربستان

وزارت خارجه امریکا روز جمعه اعلام کرد که دولت بایدن تصمیم گرفته است ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی امریکا به عربستان سعودی را لغو کند و سیاست سه ساله خود را برای تحت فشار قرار دادن پادشاهی برای پایان دادن به جنگ یمن تغییر دهد. یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا تایید کرد که وزارت امور خارجه در حال لغو تعلیق خود در خصوص انتقال برخی مهمات هوا به زمین به عربستان سعودی است. این مقام گفت: ما نقل و انتقالات جدید را بر اساس یک مورد به مورد معمولی مطابق با سیاست انتقال تسلیحات متعارف در نظر خواهیم گرفت.

  • کمک مالی امریکا به اسرائیل برای خرید تسلیحات

واشنگتن قرار است ۳.۵ میلیارد دلار برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی امریکا به اسرائیل بدهد و این پول را ماه‌ها پس از تخصیص آن توسط کنگره امریکا آزاد کند. وزارت امور خارجه امریکا پنج شنبه شب به قانونگذاران اطلاع داد که دولت قصد دارد میلیاردها دلار کمک مالی نظامی خارجی به اسرائیل را آزاد کند و افزود که این پول از لایحه بودجه تکمیلی ۱۴.۱ میلیارد دلاری اسرائیل که در ماه آوریل تصویب شد، تامین می‌شود. آزادسازی پول از این بسته‌ها زمان می‌برد و همچنین اسرائیل ۳.۵ میلیارد دلار تسلیحات ساخت امریکا را فورا دریافت نخواهد کرد.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • دستور رهبر انقلاب برای مجازات اسرائیل

معاون فرمانده سپاه پاسداران روز جمعه به نقل از خبرگزاری‌های محلی گفت: ایران قرار است دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب را برای «مجازات سخت» اسرائیل به خاطر ترور اسماعیل هنیه در تهران اجرا کند. سردار علی فدوی به نقل از رسانه‌های ایران گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مجازات سخت اسرائیل و انتقام خون شهید اسماعیل هنیه صریح و صریح است و به بهترین شکل ممکن اجرا خواهد شد.

  • جانبداری عجیب امریکا از اسرائیل

سفارت امریکا در ژاپن اعلام کرد که رام امانوئل (سفیر امریکا در ژاپن) در مراسم صلح ناکازاکی به دلیل محرومیت اسرائیل از مراسم سالانه بمباران اتمی این شهر در سال ۱۹۴۵ شرکت نمی‌کند. مراسم امسال روز جمعه در پارک صلح ناکازاکی برگزار می‌شود، جایی که دیپلمات‌های بیش از ۱۰۰ کشور به مناسبت پرتاب دومین بمب اتمی امریکا در ژاپن در طول جنگ جهانی دوم، یک دقیقه سکوت خواهند کرد. شهردار ناکازاکی، شیرو سوزوکی، هفته گذشته به خبرنگاران گفت که با وجود هشدارهای کشورهای غربی مبنی بر وجود پیامدهایی برای حضور سفرای خود، اسرائیل به دلیل نگرانی‌های امنیتی مستثنا خواهد شد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سفارش خودروی محبوب تسلا متوقف شد

وب سایت تسلا سفارشات ارزان‌ترین نسخه Cybertruck خود را که ۶۱۰۰۰ دلار قیمت دارد، متوقف کرده است، در حالی که نسخه ۱۰۰، ۰۰۰ دلاری آن را برای سفارش فوری و تحویل به موقع در این ماه در دسترس قرار داده است. از اکتبر، ایلان ماسک اشاره کرد که تسلا ۱ میلیون رزرو برای Cybertruck داشته است. برخی از مشتریان منتظر نسخه‌های ارزان‌تر هستند زیرا قیمت‌های فعلی بالاست. در ماه ژوئیه، تسلا نزدیک به ۴۸۰۰ سایبرتراک فروخت که بهترین ماه آنها تا کنون بوده است و آن را به پرفروش‌ترین وسیله نقلیه در ایالات متحده با قیمت بیش از ۱۰۰، ۰۰۰ دلار تبدیل کرده است.

  • شاسی بلندهای هیوندای زیر ذره بین

قانون‌گذاران بخش ایمنی خودروی ایالات متحده روز جمعه اعلام کردند که در حال بررسی اولیه حدود ۳۳۲ هزار شاسی بلند هیوندای در ایالات متحده در مورد کمربند ایمنی احتمالی معیوب هستند. این تحقیقات بر روی برخی از شاسی بلندهای هیوندای پالیساد از مدل سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۳ متمرکز است. به گفته اداره ملی ایمنی بزرگراه ها، کمربندهای ایمنی ممکن است به طور ناخواسته و بدون هشدار باز شوند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر