در گفت و گوی تیتر کوتاه با سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شد؛

تعادل در لیست پیشنهادی وزرا رعایت شده است

سلمان اسحاقی گفت: لیست وزرای معرفی شده از سوی آقای پزشکیان تا حدود قابل قبول است. در این لیست هم از ظرفیت دولت سیزدهم استفاده شده و هم افرادی حضور دارند که طعم محرومیت را چشیده‌اند.

تعادل در لیست پیشنهادی وزرا رعایت شده است

انتخاب وزرای کابینه دولت در مجلس شورای اسلامی از مراحل مهم و حساس فرآیند تشکیل دولت در جمهوری اسلامی ایران است. پس از معرفی وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور، هر وزیر باید برنامه‌ها و سوابق خود را به نمایندگان مجلس ارائه دهد. نمایندگان پس از بررسی دقیق و بحث و گفت‌وگو در جلسات کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس، به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد یا عدم اعتماد می‌دهند. این فرآیند تضمین‌کننده نظارت قانونی مجلس بر عملکرد دولت و اطمینان از توانایی و شایستگی وزرا برای مدیریت امور کشور است. رأی اعتماد مجلس به وزرا نشان‌دهنده حمایت نمایندگان ملت از برنامه‌های دولت و همکاری دو قوه برای تحقق اهداف ملی است.

سلمان-اسحاقی

در همین راستا سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تیتر کوتاه کلیت لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم مورد تایید دانست و بیان کرد: لیست وزرای معرفی شده از سوی آقای پزشکیان تا حدودی قابل قبول است. در این لیست هم از ظرفیت دولت سیزدهم استفاده شده و هم افرادی حضور دارند که طعم محرومیت را چشیده‌اند. یه عنوان مثال وزیر معرفی شده برای وزارت آموزش و پرورش شخصی است که تحصیلاتش را در یک شهر مرزی سپری کرده و به نوعی از کم و کاستی‌های حوزه آموزش و پرورش آگاه است. به علاوه وی در سابقه خود سرپرستی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم را نیز دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: در برخی موارد کابینه پیشنهادی نیاز به بررسی و بازنگری دقیق دارد. بهتر است تا وزرای انتخاب شده حداقل دارای سابقه اجرایی در وزارتخانه مورد نظر باشند تا بتوانند از عهده حضور میدانی در پروژه‌های مختلف برآیند. کابینه پیشنهادی از نظر من فراجناحی و ملی است.

اسحاقی در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر احتمال دریافت اخذ رای توسط وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت توضیح داد: پیش‌بینی من این است که به غیر از یک یا دو گزینه، باقی وزرای پیشنهادی در لیست کابینه دولت می‌توانند موفق به اخذ رای اعتماد شوند. برای کمیسیون بهداشت و درمان آقای ظفزقندی معرفی شده‌اند که از نظر بنده می توانند رای بالایی را در مجلس شورای اسلامی به‌دست آورند. به عنوان مثال یکی از مسائل مورد اشاره جناب پزشکیان، بحث عدالت در سلامت بود. 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر