برنامه‌های وزیر پیشنهادی گردشگری چیست؟

سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» برنامه‌ها و اولویت‌های خود در این وزارتخانه را منتشر کرد.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی گردشگری چیست؟

اهمیت حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تعیین وضع موجود و شناسایی ظرفیت های آن و تحلیل نقاط قوت و ضعف و راهبردها و رسیدن به اهداف، مهمترین نکات در برنامه پیشنهادی سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» است.

در برنامه وزیر پیشنهادی «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» تلاش شده مطابق برنامه هفتم توسعه کشور نکات مورد توجه قرار گیرد.

در بخش ابتدایی این برنامه آمده است: ایران سرزمین فرهنگ و تمدن با ریشه های بسیار کهن و تنومند و با میراث فرهنگی متنوع، غنی و استوار جزو معدود کشورهایی است که چنین جایگاه رفیعی در فرهنگ و تمدن جهانی دارد. میراث فرهنگی ایران منحصر به فرد، غیر قابل جایگزینی و در میان همه ایرانیان دارای ارزش فراوان است. این میراث حاصل تعامل و اندیشه مردمان این سرزمین است که طی هزاران سال شکل گرفته و هویت و اصالت مردم ایران را به جهان ارایه می کند و به همه اقوام و مردمان حوزه فرهنگی ایران تعلق دارد.

حفظ این میراث برای نسل حاضر و آینده و توسعه پایدار این سرزمین با مشارکت ایرانیان اصلی ترین وظیفه دولت است. از سوی دیگر ظرفیت بی نظیر گردشگری در جمهوری اسلامی ایران نیاز به حمایت متعهدانه و پایدار از
سوی همه ذینفعان، به ویژه از طرف دولت و بخش خصوصی دارد.

دستیابی به این مهم مستلزم راهبری هوشمندانه، اجماع گسترده در میان بازیگران مختلف و داشتن یک طرح تحول مشارکتی است که با همکاری کامل بخش خصوصی و دولتی، تدوین و در دستور کار قرار می گیرد.

اینها بخشی از مقدمه برنامه سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» بود.

متن کامل برنامه های وزیر پیشنهادی را اینجا بخوانید.

 

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر