کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۹۶

دلار از نفس افتاد / تکاپوی اسرائیل برای خرید هوایپما

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

دلار از نفس افتاد / تکاپوی اسرائیل برای خرید هوایپما

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۲۴ ( ۲۵ مرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • روی خوش اقتصاد به چین و ژاپن

پس از رشد وال استریت، سهام در ژاپن و چین افزایش یافت. سرمایه‌گذاران از اخبار مثبت اقتصادی سه اقتصاد بزرگ جهان خوشحال بودند. شاخص Topix ژاپن ۱.۴ درصد و شاخص CSI ۳۰۰ چین بیش از ۱ درصد افزایش یافت. معاملات آتی برای S&P ۵۰۰ نیز در طول معاملات آسیایی افزایش یافت. این افزایش‌ها پس از آن اتفاق افتاد که گزارش‌ها نشان داد اقتصاد ژاپن در سه ماهه دوم رشد بیش از حد انتظار داشته است و نشانه‌های مثبتی در چین وجود دارد، مانند کاهش کمتر قیمت مسکن و رشد بیشتر خرده فروشی.

  • دلار از نفس افتاد

روز پنجشنبه، ارزش دلار کاهش یافت در حالی که یورو به بالاترین سطح خود در هشت ماه گذشته نزدیک شد. این اتفاق به این دلیل رخ داد که داده‌های جدید نشان می‌دهد تورم ایالات متحده در حال کاهش است و مردم فکر کنند فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را در ماه آینده کاهش دهد. در ایالات متحده، داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده مطابق با انتظارات نسبتاً افزایش یافته و صعود سالانه تورم برای نخستین بار از اوایل سال ۲۰۲۱ به زیر ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • پشت پرده افزایش قیمت نفت

قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش یافت زیرا مردم امیدوارند که کاهش احتمالی نرخ بهره امریکا به اقتصاد و افزایش مصرف سوخت کمک کند. قیمت نفت برنت با ۱۷ سنت یا ۰.۲۱ درصد افزایش به ۷۹.۹۳ دلار در هر بشکه رسید و بخشی از زیان‌های روز قبل را جبران کرد. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا با ۲۱ سنت یا ۰.۲۷ درصد افزایش ۷۷.۱۹ دلار قیمت گرفت. هر دو شاخص در روز چهارشنبه پس از افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام امریکا و کاهش نگرانی‌ها در مورد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، بیش از ۱ درصد سقوط کردند.

  • وعده‌های جذاب هریس به امریکایی ها

کامالا هریس که به عنوان یک دموکرات برای ریاست جمهوری نامزد می‌شود، می‌خواهد مواد غذایی، مسکن و مراقبت‌های بهداشتی را مقرون به صرفه تر کند. او قصد دارد اعتبار مالیاتی کودکان را افزایش دهد و نشان دهد که چگونه برنامه هایش با دیدگاه‌های دونالد ترامپ جمهوری خواه در مورد تعرفه‌ها و مالیات‌ها متفاوت است. هریس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده، قصد دارد جزییاتی از برنامه اقتصادی خود را در سخنرانی روز جمعه در کارولینای شمالی ارائه دهد که به کاهش هزینه‌ها اشاره دارد.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • گوگل زیر تیغ قاضی امریکایی

یک قاضی امریکایی روز چهارشنبه گفت که قصد دارد با صدور حکمی Google Alphabet (گوگل آلفابت) را مجبور کند تا به کاربران اندروید راه‌های بیشتری برای دانلود برنامه‌ها بدهد. گوگل در یک شکایت دولتی جداگانه در واشنگتن دی سی که موتور جست‌وجوی غالب این شرکت را به چالش می‌کشد، با تهدید دیگری برای فعالیت‌های تجاری خود مواجه است.

  • تکاپوی اسرائیل برای خرید هوایپما

شرکت هواپیمایی ال الاسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که قراردادی با بوئینگ برای خرید ۳۱ فروند هواپیمای ۷۳۷ MAX به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار امضا کرده است. این توافق شامل خرید ۲۰ هواپیمای مسافربری ۷۳۷ MAX به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار و گزینه هایی برای ۱۱ هواپیمای دیگر است. انتظار می‌رود تحویل در سال ۲۰۲۸ آغاز شود. هواپیماهای جدید جایگزین ناوگان کوتاه مدت کنونی این خطوط هوایی از هواپیماهای قدیمی بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ و ۷۳۷-۹۰۰ خواهند شد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر