کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۹۷

معاون رئیس‌جمهور در دل مردم جا باز کرد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

معاون رئیس‌جمهور در دل مردم جا باز کرد

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۲۴ ( ۲۷ مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی و اجتماعی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • وعده‌های جذاب هریس به امریکایی ها

کامالا هریس در روز جمعه به عنوان بخشی از طرح «اقتصاد فرصت» که قصد دارد در صورت پیروزی در کاخ سفید دنبال کند، پیشنهاداتی برای کاهش مالیات برای بیشتر امریکایی‌ها، ممنوعیت افزایش قیمت‌ها توسط فروشندگان مواد غذایی و ساخت مسکن ارزان‌تر ارائه کرد. هریس در نخستین سخنرانی مهم خود با محوریت اقتصاد به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکرات، متعهد شد که یک اعتبار مالیاتی جدید برای کودکان به میزان ۶۰۰۰ دلار برای خانواده‌های دارای نوزاد، کاهش مالیات برای خانواده‌های دارای فرزند و کاهش هزینه‌های داروهای تجویزی ارائه کند.

  • شیوع ویروس آبله میمون اوج گرفت

مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) پس از گزارش مقامات بهداشتی نخستین مورد از سویه جدیدی از ویروس آبله میمون در خارج از افریقا که در سوئد یافت شد، سطح خطر را برای mpox افزایش داد. رئیس سازمان بهداشت عمومی اتحادیه اروپا گفت در هفته‌های آینده موارد بیشتری از سویه جدید mpox در اروپا وجود خواهد داشت، اگرچه خطر انتقال پایدار همچنان پایین است. سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه به دنبال شیوع بیماری در جمهوری دموکراتیک کنگو که به کشورهای همسایه سرایت کرده بود، mpox را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جهانی اعلام کرد که بالاترین نوع هشدار آن است.

 

خبرگزاری یو اس‌ای تودی (USA Today) نیز در بخش سیاسی و اقتصادی اعلام کرد:

  • خوش بینی بایدن به آتش بس غزه

جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا روز جمعه گفت که هیچ گروهی در خاورمیانه نباید تلاش‌ها برای دستیابی به آتش بس در غزه و آزادی گروگان‌ها را مختل کند. او اشاره کرد که یک توافق ممکن به نظر می‌رسد، اما هشدار داد که هنوز راه زیادی در پیش است. بایدن در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «هیچکس در منطقه نباید اقداماتی برای تضعیف این روند انجام دهد. او در ادامه به خبرنگاران گفت که نسبت به چشم‌انداز آتش بس خوش بین است.

  • این خودروها کار دست پلیس می‌دهد

به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA)، در امریکا فورد حدود ۸۵۰۰۰ خودرو شاسی بلند اکسپلورر ساخته شده برای استفاده پلیس را به دلیل خطر آتش سوزی موتور فراخوان می‌کند. این فراخوان به طور خاص بر مدل‌های ۲۰۲۰-۲۲ که دارای موتورهای ۳.۳ لیتری گازی یا هیبریدی هستند، مربوط می‌شود.آژانس ایمنی اعلام کرد: اگر موتور خودرو از کار بیفتد، روغن و سوخت ممکن است به قسمت موتور نشت کرده و در نزدیکی قطعات داغ جمع شده که می‌تواند باعث آتش سوزی شود.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی و اجتماعی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • معاون رئیس‌جمهور در دل مردم جا باز کرد

دموکرات‌ها نسبت به کامالا هریس احساس امیدواری بیشتری دارند، که همین موضوع باعث شد مردم در این ماه نسبت به اقتصاد کمی نگاه مثبت‌تری داشته باشند. شاخص تمایل مصرف‌کننده در بررسی‌های دانشگاه میشیگان از ۶۶.۴ در جولای به ۶۷.۸ درحال‌حاضر افزایش یافته است. دموکرات‌ها دید مثبت بیشتری نسبت به جمهوری خواهان دارند. یک نظرسنجی نشان داد که ۴۱٪ از مردم فکر می‌کردند کامالا هریس گزینه بهتری برای اقتصاد است، در مقایسه با ۳۸٪ که دونالد ترامپ را ترجیح می‌دادند.

  • خطر طوفان در این منطقه جدی شد

مردم برمودا، از جمله مقامات، مردم محلی و گردشگران، برای آماده شدن برای طوفان ارنستو، یک طوفان رده ۱، آماده شدند. طوفان پیش از این تقریبا باعث قطعی برق در پورتوریکو شده بود و انتظار می‌رود شرایط مخاطره آمیزی برای سواحل شرقی ایالات متحده ایجاد کند. روز گذشته با نزدیک شدن طوفان ارنستو به جزیره، برمودا تحت هشدار قرار گرفت. بر اساس گزارش مرکز ملی طوفان، تدارکات برای حفاظت از جان و مال مردم باید به سرعت انجام شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر