کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۹۸

اعتصاب کادر درمان در اعتراض به قتل یک پزشک

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

اعتصاب کادر درمان در اعتراض به قتل یک پزشک

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۲۴ ( ۲۸ مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • اعتصاب کادر درمان در اعتراض به قتل یک پزشک

پزشکان در هند یک اعتصاب سراسری برگزار کردند. اعتراضات علیه تجاوز و قتل یک پزشک زن در شهر کلکته بنگال غربی شدت گرفت. انتظار می‌رفت بیش از یک میلیون نفر به اعتصابات بپیوندند، زیرا بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در سراسر کشور دست از کار کشیدند. IMA ( انجمن پزشکی هند) قتل هفته گذشته را "جنایتی در مقیاس وحشیانه به دلیل نبود فضاهای امن برای زنان" توصیف کرد و خواستار حمایت کشور در مبارزه برای عدالت شد.

  • آتش جنگ روسیه و اوکراین شدت گرفت

اداره نظامی پایتخت اوکراین اعلام کرد روسیه روز یکشنبه سومین موشک بالستیک خود را در ماه آگوست به سمت کیف پرتاب کرد که داده‌های اولیه نشان می‌دهد که تمام تسلیحات هوایی در نزدیک شدن به شهر منهدم شده است. سرهی پوپکو، رئیس ارتش کیف گفت: این سومین حمله بالستیک به پایتخت در ماه اوت است. پوپکو افزود: واحدهای پدافند هوایی اوکراین تعدادی پهپاد پرتاب شده توسط روسیه را نیز منهدم کردند. دامنه این حمله بلافاصله مشخص نشده است. پاپکو گفت: گزارش فوری از تلفات یا خسارات جانی در دست نیست.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • تکنیک کره جنوبی در ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی

سازندگان تراشه‌های هوش مصنوعی کره جنوبی Rebellions و Sapeon با یکدیگر ادغام شدند. آنها مذاکرات ادغام را در ژوئن اعلام کردند. این معامله جدیدترین تلاش شرکت‌های کره جنوبی برای به چالش کشیدن رهبران تراشه‌های هوش مصنوعی جهانی مانند انویدیا است. سهامداران Sapeon شامل بزرگترین شرکت مخابراتی کره جنوبی SK Telecom و دومین سازنده بزرگ تراشه‌های حافظه در جهان SK Hynix هستند. Rebellions در ماه ژوئیه ۱۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری از Wa'ed Ventures، بازوی سرمایه‌گذاری عربستان سعودی آرامکو دریافت کرد. Rebellions گفت که این مبلغ کل بودجه خود را به بیش از ۲۲۵ میلیون دلار رساند.

  • خودروهای برقی سر از پاکستان درآوردند

غول خودروهای برقی چینی BYD روز شنبه اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه تولید خودرو در پاکستان افتتاح کند، جایی که فروش سه مدل از آن را نیز از طریق مشارکت با مگا موتورز آغاز خواهد کرد. BYD نخستین خودروی جدید برقی (NEV) است که وارد بازار پاکستان شده است، جایی که زیرساخت شارژ وجود ندارد. لیو ژولیانگ، مدیر کل آسیا و اقیانوسیه BYD گفت: ورود ما به بازار پاکستان فقط به خاطر آوردن وسایل نقلیه پیشرفته به مشتریان نیست. بلکه این مسئله در مورد هدایت یک دید گسترده تر از مسئولیت زیست محیطی و نوآوری‌های فناوریکی است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر