کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۰۰

حمایت ویژه رئیس‌جمهور از معاون اول

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصای و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

حمایت ویژه رئیس‌جمهور از معاون اول

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۲۴ ( ۳۰ مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • حمایت ویژه رئیس‌جمهوری از معاون اول

جو بایدن در کنفرانس روز گذشته سخنرانی کرد و از کامالا هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری در برابر دونالد ترامپ حمایت کرد. بایدن او را بهترین فرصت برای محافظت از دموکراسی امریکایی خواند. بایدن سخنران اصلی نخستین شب کنوانسیون ملی دموکرات‌ها بود. با وجود اینکه پنج ماه از عمر ریاست جمهوری وی باقی مانده است، جمعیت هنگام سخنرانی خداحافظی با حزبی که ۵۰ سال در آن بوده است، او را تشویق کردند.

  • تصمیم جدی دولت برای افزایش وسعت فرودگاه

دولت بریتانیا طرح فرودگاه لندن برای افزایش تقریبا یک سوم مسافران را تصویب کرد. این تصمیم موجب خشم فعالان محیط‌زیست شد که نگران افزایش انتشار کربن هستند. وزرای امور خارجه در امور حمل‌ونقل و مسکن روز دوشنبه تایید کردند که مجوز کوچکترین فرودگاه لندن را خواهند داد تا تعداد مسافران را از ۶.۵ میلیون نفر در سال به ۹ میلیون تا سال ۲۰۳۱ افزایش دهد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New Yoek Times) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • آغاز رزمایش هوایی مشترک امریکا و کره جنوبی

نیرو هوایی کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد بیش از ۲۰۰ جت جنگنده کره جنوبی و امریکا قرار است در این هفته به مدت پنج روز به صورت شبانه روزی پرواز کنند که بیشترین تعداد پروازهای انجام شده در تمرینات توسط متحدان است. این مانور بخشی از تمرینات سالانه سپر آزادی اولچی است که برای تقویت آمادگی مشترک ارتش کره جنوبی و امریکا در برابر تهدیدات کره شمالی طراحی شده است. هواپیماهایی که معمولاً برای دفاع گشت‌زنی می‌کنند، در تمرین‌های شبیه‌سازی‌شده به تمرین مبارزه با هواپیماهای دشمن و دفاع در برابر موشک‌های کروز هدایت می‌شوند.

  • انگشت اتهام امریکا به سوی ایران

ایالات متحده ایران را متهم کرده است که حملات سایبری علیه کمپین‌های ریاست جمهوری کامالا هریس و دونالد ترامپ انجام داده و رأی دهندگان امریکایی را با عملیات‌های نفوذی که برای تشدید شکاف سیاسی طراحی شده اند، هدف قرار داده است. اف‌بی‌آی و سایر آژانس‌های فدرال انگشت اتهام را به سمت کشورهای خارجی به دلیل دخالت در انتخابات امریکا نشانه رفته‌اند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • افزایش فعالیت معاملاتی در صنعت نفت و گاز

بر اساس گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، فعالیت معاملاتی در صنعت نفت و گاز در سال گذشته با افزایش مخارج توسعه شرکت‌های انرژی به دلیل افزایش جریان نقدی ناشی از سود سال‌های گذشته، ۵۷ درصد افزایش یافت. بر اساس گزارش ارنست‌اند یانگ، شرکت‌های بزرگ انرژی در سال ۲۰۲۳، چهل و نه میلیارد دلار برای ادغام و تملک هزینه کردند که این رقم در سال ۲۰۲۲، سی و یک میلیارد دلار بود. این افزایش عمدتاً ناشی از معاملات بزرگ بین شرکت‌های نفت و گاز یکپارچه بود.

  • دست و پا زدن ترامپ برای اظهار نظر درباره نرخ بهره

دونالد ترامپ نگرانی‌ها مبنی بر دخالت او در استقلال فدرال رزرو را کم اهمیت جلوه داد و استدلال کرد که باید به او اجازه داده شود آزادانه نظرات خود را در مورد نرخ بهره بیان کند. ترامپ روز دوشنبه پس از یک رویداد در ایالت سوئینگ پنسیلوانیا، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهور می‌تواند در مورد نرخ‌های بهره بحث کند. من تصمیمات نهایی را نمی‌گیرم، اما معتقد هستم که باید به من اجازه داده شود که مانند دیگران در مورد آن صحبت کنم.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر