کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۹۲

پشت پرده سقوط دلار / پیوند چین و روسیه محکم شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

پشت پرده سقوط دلار / پیوند چین و روسیه محکم شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post ) در تاریخ ۲۲ آگوست ۲۰۲۴ ( ۱ شهریور ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • پشت پرده سقوط دلار

دلار آمریکا در برابر یورو و پوند به پایین ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسیده است. دلیل این اتفاق این است که فدرال رزرو در مورد نرخ‌های بهره محتاطانه عمل می‌کند و نشانه‌های جدیدی مبنی بر ضعیف‌تر شدن بازار کار ایالات متحده وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است به زودی نرخ‌های بهره کاهش یابد. پس از کاهش بازدهی خزانه داری ایالات متحده، دلار به زیر ۱۴۵ ین سقوط کرد. این اتفاق درست قبل از انتشار داده های مربوط به ادعاهای بیکاری و سخنرانی بزرگ جروم پاول، رئیس فدرال رزرو رخ داد.

  • ریزش قیمت نفت ادامه دار شد

قیمت نفت نزدیک به پایین‌ترین حد خود از ماه ژانویه رسید، زیرا نگرانی‌ها در مورد کندی رشد اقتصاد ایالات متحده مهم‌تر از تأثیر مثبت کاهش ذخایر نفت بود. قیمت نفت برنت پس از یک رکود چهار روزه نزدیک به ۷۶ دلار در هر بشکه معامله شد. وست تگزاس اینترمدیت به زیر ۷۲ دلار رسید. رشد شغلی در ایالات متحده احتمالاً در سال منتهی به مارس بسیار کمتر از آنچه قبلاً گزارش شده بود، افزایش یافته است، و این به یک سری نشانه‌های اخیر اضافه می‌کند که بزرگترین مصرف‌کننده نفت خام جهان در حال از دست دادن قدرت خود است.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times ) نیز در بخش اقتصادی و اجتماعی اعلام کرد:

  • کاهش نرخ بهره بانکی جدی شد

بانک مرکزی کره جنوبی امروز پنجشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بدون تغییر باقی گذاری. با این حال، آنها اشاره کردند که ممکن است به زودی نرخ بهره را کاهش دهند. برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که ممکن است در اوایل اکتبر این اتفاق بیفتد، زیرا آنها بیشتر نگران کاهش رشد نرخ بهره هستند تا تورم. بانک کره جنوبی (BOK) در تصمیمی به اتفاق آرا نرخ بهره را ۳.۵۰ درصد نگه داشت.

  • آفریقا در جدال با آبله میمون

به گفته آژانس بهداشت عمومی،کشورهای آفریقایی می توانند ظرف چند روز واکسیناسیون علیه mpox (آبله میمون) را آغاز کنند، زیرا یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفت که گسترش این سویه مرگبارتر از ویروس قابل کنترل است و "کووید جدید نیست". جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) در حال تجربه شیوع جدی mpox است که سازمان بهداشت جهانی اخیراً آن را یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی نامیده است. این بیماری حداقل در چهار کشور آفریقایی دیگر نیز یافت شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال ( The Wall Street Journal ) همچنین در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • پیوند چین و روسیه محکم تر می شود

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه در دیدار با یک مقام ارشد چینی در مسکو از شکوفایی روابط تجاری با چین استقبال کرد زیرا دو کشور شراکت خود را در مواجهه با اصطکاک‌های فزاینده با غرب تقویت می‌کنند. بر اساس گزارش کرملین، پوتین در گفتگو با نخست‌وزیر چین لی کیانگ گفت: طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در مقیاس بزرگ روسیه و چین در زمینه‌های اقتصادی و بشردوستانه برای سال‌های طولانی ادامه خواهند داشت.

  • اتهام سنگین آمریکا به رئیس جمهور سابق هائیتی

ایالات متحده میشل مارتلی، رئیس‌جمهور سابق هائیتی را به اتهام قاچاق مواد مخدر تحریم و او را به دامن زدن به خشونت‌ها و بی‌ثباتی جاری در این کشور کارائیب متهم کرد. وزارت خزانه داری ایالات متحده مدعی است که مارتلی از نفوذ خود برای تسهیل قاچاق مواد مخدر به ایالات متحده سوء استفاده کرده است. همچنین او را به پولشویی درآمدهای غیرقانونی مواد مخدر، همکاری با قاچاقچیان مواد مخدر هائیتی و حمایت از چندین باند مستقر در هائیتی متهم می کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر