کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۹۳

کارگران راه آهن به سیم آخر زدند / آمادگی آمریکایی‌ها برای خطرناک‌ترین راهپیمایی فضایی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

کارگران راه آهن به سیم آخر زدند / آمادگی آمریکایی‌ها برای خطرناک‌ترین راهپیمایی فضایی

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۲۴ آگوست ۲۰۲۴ ( ۳ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • انصراف نامزد انتخاباتی به نفع ترامپ

رابرت اف کندی جونیور ( برادر زاده جان اف کندی رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده) روز جمعه مبارزات انتخاباتی مستقل خود را به حالت تعلیق درآورد و از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه حمایت کرد و در سخنانی در فونیکس گفت که از ترامپ حمایت می‌کند زیرا او هیچ مسیر مناسبی برای رسیدن به کاخ سفید نمی‌بیند. کندی گفت: در قلبم، دیگر باور ندارم که مسیری واقع بینانه برای پیروزی در انتخابات داشته باشم. من نمی‌توانم با وجدان راحت از کارکنان و داوطلبانم بخواهم که ساعات طولانی کار خود را ادامه دهند یا از اهداکنندگان بخواهم که به کمک خود ادامه دهند، در حالی که نمی‌توانم صادقانه به آنها بگویم که مسیری واقعی برای رسیدن به کاخ سفید دارم.

  • اقدام مهم بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره

پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که مردم را به این باور رساند که بانک مرکزی در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد، سهام ایالات متحده روز جمعه اوج گرفت. پاول گفت: زمان کاهش نرخ بهره فرا رسیده است زیرا نگرانی کمتری در مورد افزایش تورم وجود دارد. وی همچنین بیان کرد که نمی‌خواهد شاهد کاهش شدیدتر در بازار کار باشد. سخنان او حاکی از آن است که احتمال کاهش نرخ بهره در نشست بعدی وجود دارد که نخستین کاهش در بیش از چهار سال گذشته خواهد بود.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • آمادگی امریکایی‌ها برای خطرناک‌ترین راهپیمایی فضایی

اسپیس ایکس ( شرکت فناوری امریکایی که در زمینه طراحی و ساخت محصولات صنایع هوا فضا فعالیت می‌کند) هفته آینده نخستین راهپیمایی فضایی خصوصی خود را انجام خواهد داد. آنها تجهیزات جدید مانند لباس فضایی باریک و کابین بدون قفل هوا را آزمایش خواهند کرد. این یکی از خطرناک‌ترین ماموریت‌های آنها تاکنون بوده است. یک میلیاردر، یک خلبان جنگنده بازنشسته و دو کارگر اسپیس ایکس در حال آماده شدن برای پرتاب در روز سه شنبه با فضاپیمای ویژه Crew Dragon هستند. پس از دو روز، آنها یک پیاده روی فضایی ۲۰ دقیقه‌ای در حدود ۷۰۰ کیلومتری زمین خواهند داشت.

  • جزییات بسته حمایتی جدید امریکا برای اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا روز جمعه، ۲۳ آگوست، با همتای اوکراینی خود، ولودیمیر زلنسکی، گفت‌وگو کرد و از دور جدید کمک‌های نظامی به کی یف (پایتخت اوکراین) خبر داد. تماس بین دو رهبر در آستانه روز استقلال اوکراین و در همان روزی که واشنگتن تحریم‌های گسترده علیه صدها فرد و شرکت مرتبط با حمله روسیه به این کشور را اعلام کرد، انجام شد. بایدن در بیانیه‌ای بدون اشاره به ارزش دلاری این کمک‌ها گفت: من مفتخرم که امروز بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین را اعلام خواهیم کرد. این بسته شامل موشک‌های پدافند هوایی برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی اوکراین، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های ضد زره برای دفاع در برابر تاکتیک‌های در حال تکامل روسیه در میدان نبرد، و مهمات برای سربازان خط مقدم و سیستم‌های موشکی متحرکی است که از آنها محافظت می‌کنند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • اعتصاب کارگران راه آهن جدی شد

کارگران راه آهن ملی کانادا (CN) قصد دارند هفته آینده اعتصاب کنند. این می‌تواند بر اقتصاد تأثیر بگذارد، به ویژه پس از آن که آنها قول دادند علیه تصمیم دولت که به توقف بزرگ راه آهن پایان داد، مبارزه کنند. اتحادیه Teamsters روز جمعه اعلام کرد که راهبران قطار، مهندسان و سایر کارگران در CN در مونترال قصد دارند روز دوشنبه، تنها چند روز پس از بازگشت به کار، اعتصاب کنند. دو راه آهن برتر کانادا بیش از ۹۰۰۰ کارگر اتحادیه را تعطیل کرده‌اند و باعث اعتصابی شده‌اند که می‌تواند صدها میلیون دلار برای مشاغل ضرر داشته باشد.

  • نگرانی کره شمالی از برنامه‌های هسته‌ای امریکا

کره شمالی بسیار نگران است و به شدت از استراتژی هسته‌ای جدید مورد تایید جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا در امسال انتقاد کرده است. وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که این کشور به تقویت ارتش خود برای مقابله با هرگونه تهدید امنیتی ناشی از برنامه‌های هسته‌ای امریکا ادامه خواهد داد و قاطعانه به هرگونه تهدید هسته‌ای پاسخ می‌دهد. این وزارتخانه اعلام کرد که سایر کشورها که دفاع خود را در برابر تهدید فزاینده هسته‌ای ایالات متحده تقویت می‌کنند، ساخت سلاح‌های هسته‌ای خود را برای تهاجم یا استراتژی‌های نظامی تهاجمی توجیه نمی‌کنند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر