کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۹۴

یک قدم تا نابودی کامل اقتصاد اسرائیل

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

یک قدم تا نابودی کامل اقتصاد اسرائیل

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۲۴ ( ۵ شهریور ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تمدید مدت بازداشت موسس تلگرام

مقامات فرانسوی بازداشت پاول دوروف، موسس و مدیرعامل تلگرام را تمدید کردند. او در یکی از فرودگاه‌های پاریس به اتهام استفاده از اپلیکیشن پیام رسانش برای فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی و قاچاق مواد مخدر دستگیر شد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع ناشناس نزدیک به تحقیقات گزارش داد که یک قاضی بازپرس دستور داده است که بازداشت دوروف ۳۹ ساله پس از یکشنبه شب تمدید شود. دوروف را می‌توان تا ۹۶ ساعت برای بازجویی نگه داشت و پس از آن باید متهم یا از بازداشت آزاد شود.

  • تزریق نقدینگی به بازار چین

بانک مرکزی چین روز دوشنبه برخی از وام‌ها را تمدید و پول نقد را به بازار تزریق کرد. این نشان می‌دهد که مردم از بانک انتظار دارند وام گرفتن را آسان‌تر کند، زیرا اقتصاد در حال رشد است. بانک خلق چین (PBOC) تصمیم گرفته است که نرخ بهره ۳۰۰ میلیارد یوان (حدود ۴۲ میلیارد دلار) وام‌های یک ساله به بانک‌های خاص را مانند قبل در ۲.۳۰ درصد نگه دارد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • آتش جنگ غزه دامن نفت خاورمیانه را گرفت

قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت. دلیل این افزایش نگرانی‌ها از احتمال گسترش درگیری‌ها از جنگ غزه به دیگر مناطق خاورمیانه است که ممکن است عرضه نفت منطقه‌ای را مختل کند. همچنین، انتظار کاهش نرخ بهره در ایالات متحده باعث بهبود چشم‌انداز اقتصاد جهانی و افزایش تقاضای سوخت شده است، که این نیز به افزایش قیمت نفت کمک کرده است. قیمت نفت خام برنت با ۵۳ سنت افزایش به ۷۹.۵۵ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام امریکا با ۵۱ سنت افزایش ۷۵.۳۴ دلار در هر بشکه معامله شد. هر دو حدود ۰.۷ درصد افزایش یافته‌اند.

  • محافظت بایدن از شرکت‌های امریکایی در برابر چین

این هفته، دولت بایدن احتمالاً برنامه‌های نهایی خود را برای افزایش تعرفه بر برخی از کالاهای وارداتی از چین فاش خواهد کرد. جو بایدن در ماه مه اعلام کرد که تعرفه‌های واردات خودروهای برقی (EVs) از چین را چهار برابر کرده و به ۱۰۰ درصد رسانده است. همچنین، تعرفه‌های واردات نیمه‌رساناها (semiconductors) و سلول‌های خورشیدی را دو برابر کرده و به ۵۰ درصد افزایش داده است. علاوه بر این، تعرفه‌های جدید ۲۵ درصدی روی باتری‌های لیتیوم-یونی و دیگر کالاهای استراتژیک مانند فولاد اعمال شده است. هدف از این اقدامات محافظت از شرکت‌های امریکایی در برابر تولید مازاد چین است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی و سیاسی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • پهبادهای کره شمالی زیر ذره بین کیم جونگ اون

رسانه دولتی KCNA روز دوشنبه اعلام کرد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بر آزمایش عملکرد پهپادهای توسعه یافته در این کشور نظارت داشته است. کیم روز شنبه از موسسه هواپیماهای بدون سرنشین آکادمی علوم دفاعی کره شمالی بازدید کرد. به گزارش KCNA کیم خواستار تولید پهپادهای انتحاری بیشتر برای استفاده در پیاده نظام تاکتیکی و واحدهای عملیات ویژه، مانند پهپادهای تهاجمی انتحاری زیر آب و همچنین پهپادهای شناسایی استراتژیک و حملات چند منظوره شد.

  • یک قدم تا نابودی کامل اقتصاد اسرائیل

پس از گذشت تقریباً ۱۱ ماه از جنگ با حماس، اقتصاد اسرائیل با مشکلاتی مواجه شده است. در حالی که رهبران این کشور به حمله خود در غزه ادامه می‌دهند که نشانه‌ای از پایان یافتن آن دیده نمی‌شود و این احتمال وجود دارد که به یک درگیری گسترده‌تر منجر شود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلاش کرده تا نگرانی‌ها را کاهش دهد و می‌گوید که خسارت‌های اقتصادی ناشی از جنگ موقتی است، اما این جنگ که خونین‌ترین و مخرب‌ترین جنگ بین اسرائیل و حماس بوده است، به هزاران کسب‌وکار کوچک آسیب رسانده و اعتماد بین‌المللی به اقتصادی که زمانی به عنوان یک نیروی کارآفرینی شناخته می‌شد را تضعیف کرده است. برخی از اقتصاددانان برجسته معتقدند که آتش‌بس بهترین راه برای متوقف کردن این خسارت‌ها است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر