تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

وعده زیر و رو کردن بازار مسکن در دولت جدید

کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری امریکا، متعهد شده که مسکن بیشتری برای مردم فراهم کرده تا به کاهش هزینه‌ها کمک کند، زیرا درحال‌حاضر بسیاری از امریکایی‌ها استطاعت خرید خانه را ندارند.

وعده زیر و رو کردن بازار مسکن در دولت جدید

به گزارش تیتر کوتاه- کامالا هریس نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون سیاست‌های دقیق و مشخصی را در مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری خود به اشتراک نگذاشته، اما او طرح‌های خاصی را برای حمایت از پروژه‌های ساختمانی جدید و هزینه‌های کمتر برای اجاره‌کنندگان و خریداران خانه با استفاده از مشوق‌های مالیاتی پیشنهاد کرده است. او در حالی که هفته گذشته نامزدی دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری را پذیرفت، گفت: ما به کمبود مسکن در امریکا پایان خواهیم داد.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری امریکا نیز قول داده است که هزینه‌ها را از طریق معافیت‌های مالیاتی و تسهیل مقررات کاهش دهد، اما در مسیر مبارزات انتخاباتی، او از محدودیت‌های مسکن محلی که مانع از ساخت بسیاری از انواع خانه‌های ارزان قیمت می‌شود، دفاع کرده است.

نظرسنجی رویترز در ماه می‌نشان داد که رای دهندگان پس از ترس از افزایش قیمت‌ها و رکود درآمد، هزینه‌های مسکن را دومین نگرانی اقتصادی خود می‌دانند. بر اساس گزارش مودی آنالیتیکس، ساخت‌وساز مسکن در طول بحران مالی ۲۰۰۷-۲۰۰۹ سقوط کرد و در سال‌های پس از آن به کندی بهبود یافت. به این معنا که ایالات متحده با کمبود ۲.۹ میلیون واحدی مواجه شد. کمبود مصالح ساختمانی ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث افزایش قیمت مسکن شد، در حالی که نرخ بهره وام مسکن را اوج گرفت. به گفته شرکت املاک و مستغلات Zillow، قیمت خانه در ایالات متحده در پنج سال گذشته ۵۰ درصد و اجاره بها ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته آلیسا کاس، یک استراتژیست دموکرات: مسکن یکی از نگرانی‌های اصلی در گروه‌های متمرکز است، بنابراین طرح مسکن هریس می‌تواند به او در جذب رای دهندگان در طول یک انتخابات متمرکز بر مسائل اقتصادی کمک کند. وی افزود: هر چیزی که هزینه‌های مسکن را کاهش دهد، رای دهندگان را خوشحال می‌کند.

در طی یک رویداد مبارزاتی در کارولینای شمالی در ۱۶ آگوست، هریس پیشنهاد ایجاد ۳ میلیون واحد مسکونی جدید در چهار سال را داد. این علاوه بر ۱ میلیون خانه‌ای است که توسعه دهندگان خصوصی درحال‌حاضر هر سال می‌سازند. برای حمایت از این موضوع، او یک اعتبار مالیاتی جدید برای توسعه دهندگانی که برای نخستین بار خانه می‌سازند و همچنین یک اعتبار مالیاتی ۲۵۰۰۰ دلاری برای خریداران پیشنهاد کرد.

او یک صندوق ۴۰ میلیارد دلاری برای کمک به دولت‌های محلی برای ساخت مسکن ارزان‌تر پیشنهاد کرد. این شامل آسان‌تر کردن قوانین و افزایش کمک به اجاره‌کنندگان است. کمیته بودجه فدرال (گروهی که بر هزینه‌ها نظارت می‌کند) تخمین می‌زند که این سیاست‌ها حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار در ۱۰ سال آینده هزینه خواهند داشت.

موضع ترامپ چندان روشن نیست. پلتفرم حزب جمهوری خواه خواستار افزایش مالکیت خانه از طریق معافیت‌های مالیاتی و حذف مقررات است، اگرچه جزییات آن اعلام نشده است. با این حال، ترامپ همچنین علیه پیشنهادات برای کاهش محدودیت‌های منطقه‌بندی محلی که مانع از ساخت آپارتمان‌ها، آپارتمان‌های دوبلکس و دیگر اشکال مسکن مقرون به صرفه در محله‌های اختصاص داده شده برای خانه‌های مجردی می‌شود، صحبت کرده است.

او هفته گذشته در یک رویداد تبلیغاتی در هاول، میشیگان گفت که زنان حومه شهر ترامپ را دوست ندارند. او افتخار می‌کند که با جلوگیری از ساخت برج‌های کم درآمد و دور نگه داشتن مهاجران غیرقانونی از اطراف شهرها، مرزها را ایمن نگه می‌دارد. سناتور جی دی ونس، معاون ترامپ، مهاجران را مقصر کمبود مسکن می‌داند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر