کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۹۵

تعرفه واردات خودروهای چینی به اوج رسید / سورپرایز آیفون برای مردم

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تعرفه واردات خودروهای چینی به اوج رسید / سورپرایز آیفون برای مردم

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۷ آگوست ۲۰۲۴ ( ۶ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • آغاز حملات شبانه روسیه به اوکراین

ارتش اوکراین اوایل روز سه‌شنبه، یک روز پس از بزرگ‌ترین حمله مسکو در این جنگ، اعلام کرد که روسیه در طول شب چندین حملات موشکی و پهپادی را علیه کی یف و سایر مناطق انجام داده است. مقامات منطقه‌ای اوکراین اعلام کردند که دست کم یک نفر بر اثر این حملات در مرکز اوکراین کشته شد. اداره نظامی این منطقه در تلگرام اعلام کرد، سامانه‌های پدافند هوایی منطقه کی یف در طول شب چندین بار برای دفع موشک‌ها و پهپادهایی که پایتخت اوکراین را هدف قرار داده بودند، مستقر شدند.

  • زورگویی چین برای حکمرانی در تایوان

در سال ۲۰۲۳، چین حدود ۱۵ میلیارد دلار یا ۷ درصد از بودجه دفاعی خود را صرف تمرینات نظامی در غرب اقیانوس آرام کرد. این نشان می‌دهد که چین بر فعالیت‌های نظامی در اطراف تایوان و کشورهای مجاور متمرکز شده است. چین می‌گوید تایوان بخشی از قلمرو این کشور است و ممکن است از زور برای به‌دست گرفتن کنترل آن استفاده کند، حتی اگر تایوان به شدت مخالف باشد. چین همچنین با چندین کشور بر سر کنترل بخش‌هایی از دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی اختلاف دارد.

 

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • همکاری هوآوی با خودروهای برقی چینی

شرکت چینی خودروهای برقی BYD با هواوی همکاری کرده است تا از فناوری پیشرفته خودران هوآوی در خودروهای برقی آفرود Fangchengbao خود استفاده کند. شاسی بلند Bao ۸، بخشی از خط تولید Fangchengbao، نخستین خودروی BYD خواهد بود که دارای سیستم رانندگی هوشمند Qiankun هواوی است و اواخر امسال برای فروش در دسترس خواهد بود. فناوری هوآوی نشان می‌دهد که رهبر خودروهای برقی چینی (EV) باید ویژگی‌های رانندگی هوشمند خود را بهبود بخشد تا از رقبا عقب نماند.

  • قیمت طلا به اوج رسید

در حالی که سرمایه‌گذاران نگران کاهش احتمالی نرخ بهره امریکا و گزارش‌های درآمدی از Nvidia، یک شرکت محبوب هوش مصنوعی، بودند، سهام آسیایی روز سه شنبه کاهش یافت. افزایش تنش در خاورمیانه و نگرانی در مورد عرضه نفت، مردم را محتاط نگه داشت و به افزایش قیمت نفت کمک کرد. قیمت طلا تقریبا در بالاترین حد خود قرار داشت، در حالی که دلار ثابت ماند و ین به بالاترین سطح سه هفته اخیر نزدیک شد. سرمایه‌گذاران به دلیل افزایش تنش بین اسرائیل و حزب الله، به دنبال امنیت هستند.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سورپرایز آیفون برای مردم

اپل زمان برگزاری رویداد بزرگ بعدی خود را اعلام کرده است و انتظار می‌رود آیفون ۱۶ در آنجا معرفی شود. روز دوشنبه ۹ سپتامبر، اپل یک رویداد ویژه به نام "It's Glowtime" برگزار می‌کند. از ساعت ۱۰ صبح در تئاتر استیو جابز در اپل پارک آغاز شده که به صورت آنلاین نیز پخش می‌شود. اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که « Glowtime » به چه چیزی اشاره دارد، انتظار می‌رود هوش مصنوعی تعبیه‌شده یکی از ویژگی‌های کلیدی جدیدترین آیفون باشد.

  • افزایش تعرفه خودروهای چینی در کانادا

کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که به تبعیت از ایالات متحده و اتحادیه اروپا در اعمال مالیات به دلیل نگرانی‌های مربوط به یارانه‌های ناعادلانه، تعرفه‌های ۱۰۰ درصدی بر واردات خودروهای برقی ساخت چین اعمال خواهد کرد. دولت کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که کانادا درحال‌حاضر تعرفه ۶.۱ درصدی را بر خودروهای برقی تولید شده در چین و وارداتی به کانادا اعمال کرده است. تعرفه ۱۰۰ درصدی از اول اکتبر اجرایی می‌شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر