کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۹۶

افشاگری مالک اینستاگرام از دولت بایدن

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

افشاگری مالک اینستاگرام از دولت بایدن

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۲۸ آگوست ۲۰۲۴ ( ۷ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • افشاگری زاکربرگ از دولت بایدن

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا (که مالک فیسبوک و اینستاگرام است)، اظهار کرده که از اینکه در زمان پاندمی کووید-۱۹ تحت فشار دولت امریکا مجبور به سانسور پست‌ها در فیسبوک و اینستاگرام شده بود، پشیمان است. زاکربرگ گفت که مقامات ارشد کاخ سفید در دولت جو بایدن مکرراً متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام را تحت فشار قرار دادند تا محتوای خاص کووید-۱۹ را در طول همه‌گیری سانسور کند.

  • همکاری اوکراین و امریکا در برابر روسیه

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که حمله اخیر در منطقه کورسک روسیه نخستین گام در برنامه پیروزی او است که در ماه سپتامبر با جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در میان خواهد گذاشت. زلنسکی روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت اوکراین گفت که قصد دارد در مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر شرکت کرده و در آنجا با بایدن دیدار کند. وی افزود: موفقیت این طرح تا حد زیادی به امریکا بستگی دارد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • ارزش سهام انویدیا زیر و رو می‌شود

معامله‌گران در بازار معامله سهام ایالات متحده انتظار دارند که گزارش درآمدهای پیش‌روی شرکت انویدیا، که بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های هوش مصنوعی در جهان است، باعث نوسانی بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار در ارزش سهام این شرکت شود. قیمت‌گذاری معاملات نشان می‌دهد که معامله‌گران انتظار دارند سهام شرکت انویدیا در روز پنجشنبه، یک روز پس از گزارش درآمدهای شرکت، حدود ۹.۸٪ نوسان داشته باشد. بر اساس داده‌های شرکت تحلیلگر ORATS، این نوسان مورد انتظار بیشتر از نوسانات پیش‌بینی‌شده قبل از هر گزارش درآمدی انویدیا در سه سال گذشته است و همچنین بسیار بالاتر از میانگین نوسان ۸.۱٪ سهام پس از گزارش‌های درآمدی این شرکت در همین بازه زمانی است.

  • طوفان شدید در راه ژاپن

ژاپن روز چهارشنبه خود را برای رویارویی با طوفان شانشان آماده کرد. پیش‌بینی شده که این طوفان باران شدید و بادهای قوی به همراه داشته باشد و به همین دلیل خطوط هوایی و راه‌آهن مجبور به لغو برخی از خدمات خود در روزهای آینده شوند. انتظار می‌رود طوفان شانشان طی چند روز آینده به جزیره کیوشو در جنوب غربی ژاپن حمله کند. به گفته مرکز هواشناسی ژاپن انتظار می‌رود طوفان در اواخر هفته به مناطق مرکزی و شرقی ژاپن که توکیو را شامل می‌شود نزدیک شود.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • فروش غول خودروسازی به اوج می‌رسد

هیوندای موتور روز چهارشنبه اعلام کرد که فروش سالانه جهانی ۵.۵۵ میلیون خودرو تا سال ۲۰۳۰ را هدف قرار داده است که ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است، زیرا قصد دارد خط تولید هیبریدی خود را برای مقابله با کاهش تقاضای جهانی خودروهای الکتریکی دو برابر کند. خودروساز شماره ۳ جهان از نظر فروش، همراه با شرکت تابعه کیا، اهداف و استراتژی میان مدت و بلندمدت خود را اعلام کردند.

  • قیمت نفت ثابت ماند

پس از کاهش بیش از ۲ درصدی قیمت نفت در روز سه‌شنبه، قیمت نفت تثبیت شد. این اتفاق به دنبال گزارشی از صنعت نفت رخ داد که نشان‌دهنده کاهش بیشتر ذخایر نفت خام در ایالات متحده بود. قیمت نفت برنت به زیر ۸۰ دلار در هر بشکه و نفت وست تگزاس اینترمدییت (WTI) به زیر ۷۶ دلار رسید. مؤسسه امریکایی نفت (American Petroleum Institute)، که از طرف صنعت نفت تأمین مالی می‌شود، پیش‌بینی کرده که موجودی‌های نفت خام در سراسر ایالات متحده در هفته گذشته ۳.۴ میلیون بشکه کاهش یافته است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر