کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۹۸

ادعای عجیب ترامپ در مورد دخترش

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

ادعای عجیب ترامپ در مورد دخترش

خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۴ ( ۱۰ شهریور ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

ادعای عجیب ترامپ در مورد دخترش 

دونالد ترامپ مدعی شده است که زمانی که رئیس جمهور بود می خواست دخترش ایوانکا را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل منصوب کند، اما او ترجیح داد به جای کار روی ایجاد شغل کار کند و «میلیون ها نفر» را استخدام کرد. ترامپ در این سخنرانی انتخاباتی خود گفت: "دخترم به من گفت، بابا، من نمی‌خواهم این کار را انجام دهم، فقط می‌خواهم به مردم کمک کنم شغل پیدا کنند. او به اطراف می رفت - نه یک شغل پر زرق و برق - اما برای دیدن وال مارت، برای دیدن اکسون، دیدن همه این شرکت های بزرگ برای استخدام افراد و میلیون ها نفر را در طول فعالیتش استخدام کرده بود."

صنایع خورشیدی چین نزدیک به نقطه عطف 

تولیدکنندگان خورشیدی چین به تازگی فصل درآمدی را پشت سر گذاشته‌اند، اما نشانه‌هایی وجود دارد که اشباع عظیمی که این صنعت را آزار می‌دهد می‌تواند شروع به کاهش کند. شرکت فناوری انرژی سبز لانگی و پنج شرکت پیشرو دیگر در زمینه انرژی خورشیدی در نیمه اول پس از سراسیمگی در ساخت کارخانه طی چند سال گذشته که ظرفیت مازادی را ایجاد کرده بود باعث شد قیمت‌ها را به پایین‌ترین سطح سوق دهد، این فعالیت ها مجموعاً ۲ میلیارد دلار ضرر به شرکت ها وارد کرد. برخی از شرکت‌های کوچک‌تر قبلاً مجبور به تجدید ساختار شده‌اند، در حالی که افزایش تنش‌های تجاری با ایالات متحده و اروپا ممکن است صادرات را به خطر بیندازد. حالا اگرچه تا سال آینده بعید به نظر می‌رسد که بازگشت معنی‌داری در بازار رخ دهد اما اتفاقات خوب برای این صنعت در چین در راه خواهد بود. گروه گلدمن ساکس شاهد موج قریب‌الوقوع تعطیلی کارخانه‌ها است که به تعادل مجدد بازار کمک می‌کند، در حالی که مورگان استنلی بر این باور است که قیمت تجهیزات قبلاً به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

کاهش ۱ دلاری قیمت نفت با کاهش عرضه اوپک

قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران انتظارات افزایش عرضه اوپک پلاس از ماه اکتبر را در کنار کاهش امیدها به کاهش شدید نرخ بهره آمریکا در ماه آینده در سر می پروراندند. بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر که روز جمعه منقضی می‌شود، با کاهش ۱.۱۴ دلاری یا ۱.۴۳ درصدی به ۷۸.۸۰ دلار در هر بشکه رسید که ۰.۳ درصد در هفته و ۲.۴ درصد برای ماه کاهش یافت. سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس، قرار است از ماه اکتبر به افزایش تولید نفت برنامه‌ریزی‌شده ادامه دهند، زیرا قطعی‌های لیبی و تعهد برخی از اعضا برای کاهش تولید برای جبران مازاد تولید، با تأثیر کاهش تقاضا مقابله می‌کند.

کاهش روزهای کاری در ژاپن 

مردم ژاپن به سخت کوشی های خود در زمینه کار کردن معروف هستند و عملا اصطلاحی در زبان خود دارند که ترجمه مستتقیم آن "کار تا حد مرگ" است. این اتفاق و این حجم از کار کردن باعث شده تا مشکلاتی در زمینه نیروی انسانی در این کشور به وجود آید. در همین راستا دولت در نظر دارد تا میزان روزهای کاری هفته را به ۴ روز کاهش دهد و این پیشنهاد را برای برخی از شرکت ها ارسال کرده است تا در هفته برای کارمندان خود ۳ روز مرخصی در نظر بگیرند. این در حالی است که برخی از شرکت های کوچک و تازه کار تنها ۱ روز تعطیلی برای کارمندان در نظر گرفته اند و این فشار کاری باعث فرسودگی نیروی کار در ژاپن شده است.  

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر