کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۹۹

رئیس‌جمهور سابق خط قرمزها را رد کرد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

رئیس‌جمهور سابق خط قرمزها را رد کرد

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۱۱ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • رئیس‌جمهور سابق خط قرمزها را رد کرد

دونالد ترامپ روز دوشنبه در آرامگاه حضور پیدا کرد تا در مراسم اهدای تاج گل به احترام ۱۳ نظامی کشته شده در جریان خروج ایالات متحده از افغانستان در سال ۲۰۲۱ شرکت کند. در جریان این بازدید، رئیس‌جمهوری سابق با بستگان نیروهای نظامی عکس گرفت و تیم ستاد انتخاباتی وی با فیلمبرداری سعی کردن از این محتوا برای تبلیغات استفاده کنند. این موضوع جنجال برانگیخت زیرا قانون فدرال و سیاست‌های پنتاگون اجازه فعالیت‌های سیاسی در آرامگاه‌ها و عکاسی در کافه‌ها را برای اهداف سیاسی صادر نمی‌کند.

  • ترمز افزایش قیمت مسکن کشیده شد

یک نظرسنجی در روز یکشنبه نشان داد که قیمت خانه‌های جدید در چین در ماه اوت با سرعت کمتری افزایش یافت، زیرا بخش املاک پس از یک سری سیاست‌های حمایتی در تلاش برای یافتن پایین‌ترین سطح خود است. براساس داده‌های پژوهشگر املاک آکادمی شاخص چین، میانگین قیمت مسکن در ۱۰۰ شهر نسبت به جولای ۰.۱۱ درصد افزایش یافته است که نسبت به رشد ۰.۱۳ درصدی ماه قبل کاهشی بوده است.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) همچنین در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • تلاش کره جنوبی برای رشد صادرات

در ماه اوت، صادرات کره جنوبی برای یازدهمین ماه متوالی افزایش یافت. با این حال، این افزایش مانند قبل قوی نبود و کمتر از آن چیزی بود که مردم انتظار داشتند، زیرا تراشه‌های کامپیوتری کمتری فروخته می‌شد و فروش خودرو همچنان کند بود. آمارهای تجارت روز یکشنبه نشان داد که فروش خارج از کشور چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا ۱۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۵۷.۹۰ میلیارد دلار رسید.

  • وعده غول خودروسازی برای تعمیر رایگان این خودروها

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) روز شنبه اعلام کرد، فورد ۹۰ هزار و ۷۳۶ خودرو را فراخوان خواهد کرد زیرا ممکن است دریچه‌های ورودی موتور در خودروها در هنگام رانندگی شکسته شود. NHTSA گفت که این فراخوان بر برخی خودروهای Bronco، F-۱۵۰، Edge، Explorer، Lincoln Nautilus و Lincoln Aviator مدل‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ تأثیر می‌گذارد که دارای موتور ۲.۷ لیتری یا ۳.۰ لیتری نانو اکوبوست هستند. اعلام شد که به عنوان بخشی از این راه‌حل، فروشندگان تست چرخه موتور را انجام می‌دهند و موتور را در صورت لزوم و به صورت رایگان تعویض خواهند کرد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • رئیس تلگرام زیر ذره بین دادستانی پاریس

تحقیقات درباره رئیس تلگرام پاول دوروف که یک گلوله هشدار به غول‌های فناوری جهانی شلیک کرده است توسط یک واحد کوچک جرایم سایبری در دفتر دادستانی پاریس به رهبری یوهانا بروسه ۳۸ ساله آغاز شد. دستگیری دوروف، ۳۹ ساله، در ۲۴ اوت، تغییر قابل توجهی را در نحوه برخورد برخی مقامات جهانی با مدیران فناوری که تمایلی به پلیس محتوای غیرقانونی در پلتفرم‌های خود ندارند، نشان می‌دهد.

  • دعوای چین و فیلیپین بالا گرفت

روز گذشته گارد ساحلی چین و فیلیپین در مورد اینکه چه کسی مقصر تصادفات اخیر بین کشتی هایشان در دریای چین جنوبی است، بحث کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی CCTV، گارد ساحلی چین (CCG) گفت که یک کشتی گارد ساحلی فیلیپین (PCG) "عمداً" با یکی از کشتی‌های خود در نزدیکی سابینا برخورد کرده است. در ساعت ۱۲: ۰۶ کشتی فیلیپین به شماره ۹۷۰۱ به طور عمدی با کشتی چینی شماره ۵۲۰۵ که به طور معمول در حال اجرای وظایف قانونی‌اش بود، به صورت غیرحرفه‌ای و خطرناک برخورد کرد. لیو دجون، سخنگوی CCG روز شنبه گفت: مسئولیت کاملاً بر عهده فیلیپین است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر