کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۰۰

غول خودروسازی به خاک سیاه نشست

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و‌ کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

غول خودروسازی به خاک سیاه نشست

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • ترس آمریکا از موشک جدید روسی

دو محقق آمریکایی ادعا کردند که محل استقرار احتمالی موشک کروز هسته ای ۹M۳۷۰ Burevestnik را در روسیه شناسایی کرده اند که توسط ولادیمیر پوتین به عنوان موشک شکست ناپذیر تبلیغ می شود. پوتین ادعا کرده است که SSC-X-۹ Skyfall، یک سلاح جدید، می‌تواند از سد دفاعی ایالات متحده عبور کند. با این حال، برخی از کارشناسان غربی با این نظر مخالف هستند و می گویند که این مزیت جدیدی به روسیه نمی دهد و می تواند باعث نشت تشعشعات خطرناک شود.

  • بی کفایتی نتانیاهو صدای بایدن را درآورد

 جو بایدن روز دوشنبه گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید برای کمک به آزادی افراد گروگان گرفته شده توسط حماس در غزه، اقدامات بیشتری انجام دهد. وی افزود که ایالات متحده تقریبا آماده ارائه طرح نهایی برای معامله گروگان گیری و آتش بس است. پس از آن که نیروهای اسرائیلی در آخر هفته اجساد شش گروگان از جمله هرش گلدبرگ پولین ۲۳ ساله آمریکایی اسرائیلی را از تونلی در غزه بیرون آوردند، بایدن در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت کرد. 

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) نیز در بخش اقتصادی و سیاسی اعلام کرد:

  • استفاده تبلیغاتی نامزدهای انتخابات از روز کارگر

کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، روز دوشنبه گفت که فولاد ایالات متحده باید در مالکیت آمریکا بماند. او این اظهارات را در کارزار انتخاباتی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای جلب نظر رای‌دهندگان طبقه کارگر در پنسیلوانیا، که توسط ترامپ نیز هدف قرار می‌گیرند، بیان کرد. رویداد روز کارگر، یک تعطیلات در ایالات متحده که به معنای آغاز دوی سرعت پس از تابستان تا انتخابات ۵ نوامبر است، اولین حضور هریس و بایدن با هم در یک گردهمایی تبلیغاتی از زمانی که او رسماً نامزد دموکرات شد را رقم زد.

  • آتش جنگ میان برزیل و ایلان ماسک روشن شد

تنش ها بین برزیل و استارلینک ایلان ماسک، شرکت اینترنتی ماهواره ای در حال افزایش است. رگولاتور مخابرات برزیل تهدید کرده که استارلینک را جریمه می‌کند و این درست پس از حمایت دادگاه عالی این کشور از تصمیم ممنوعیت پلتفرم رسانه اجتماعی X (توئیتر سابق) در برزیل است. رئیس جمهور برزیل از انتخاب قاضی برای تعلیق X حمایت کرد. قاضی متوجه شد که X اجازه ارسال پیام های نفرت انگیز و اطلاعات نادرست در مورد سیستم رأی گیری برزیل را می دهد که می تواند به دموکراسی آسیب برساند.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • تعطیلی کارخانه های غول خودروسازی نزدیک است

فولکس واگن به دلیل تلاش برای کاهش هزینه ها به دلیل رقابت فزاینده شرکت های خودروهای برقی چین، برای اولین بار به تعطیلی کارخانه های خود در آلمان فکر می کند. روز دوشنبه، این شرکت بزرگ خودروسازی آلمانی گفت ممکن است مجبور شود کارخانه‌های خود را در آلمان تعطیل کند. آنها همچنین به دنبال پایان دادن به توافقنامه حمایت از مشاغل به عنوان بخشی از تلاش ها برای تضمین آینده شرکت با اتحادیه های کارگری هستند که از سال ۱۹۹۴ وجود داشته است.

  • تلاش ترامپ برای تخریب هریس

دونالد ترامپ در تلاش است تا وجهه کامالا هریس را به عنوان نامزد انتخاباتی تضعیف کند و اعتبار او را به عنوان رئیس جمهور احتمالی با نزدیک شدن به انتخابات ۹ هفته دیگر از بین ببرد. در روزهای اخیر، رئیس‌جمهور سابق از حمله گسترده‌ای با استفاده از سیاست‌های توهین‌محور که با آن در سال ۲۰۱۶ قدرت را به دست آورد، پرده برداری کرد، حتی در حالی که مشاورانش از او می‌خواستند توجه خود را بر نگرانی‌های اصلی رأی دهندگان از جمله قیمت‌های بالا و مهاجرت متمرکز کند.

 

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر