کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۰۲

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان سال

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان سال

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۱۷ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداختند:

  • دست نیاز اوکراین به سوی امریکا

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا هشدار داد که سلاح یا ابزاری وجود ندارد که بتواند به پیروزی اوکراین در جنگ کمک کند. این امر پس از آن صورت گرفت که زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از کشورهای غربی خواست سلاح‌های دوربرد تهیه کنند تا اوکراین بتواند به روسیه حمله کند. زلنسکی در جریان دیدار با متحدان اوکراین در آلمان از کشورهای غربی خواست موشک‌های دوربرد بیشتری ارائه کنند و قوانینی را که استفاده از آنها برای هدف قرار دادن فرودگاه‌های روسیه را محدود می‌کند، حذف کنند.

  • کمپانی‌های معروف امریکایی پشت هریس درآمدند

بیش از ۹۰ مدیر شرکت، از جمله مدیران ارشد Yelp و Chobani و همچنین مدیران عامل سابق PepsiCo، Ford Motor Co و Yahoo!، در نامه‌ای که روز جمعه منتشر شد، از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده برای ریاست جمهوری حمایت کردند. همچنین بیش از ۱۰۰ مقام مجری قانون فعلی و بازنشسته نیز حمایت خود را از هریس در رقابت او با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق جمهوری خواه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر اعلام کردند. آنها به تجربه او به عنوان دادستان و تعهد او برای مهار خشونت با اسلحه اشاره کردند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • مجازات گوگل به تعویق افتاد

یک قاضی فدرال گفت که تا آگوست ۲۰۲۵ درباره مجازات انحصار جست‌وجوی اینترنتی گوگل تصمیم خواهد گرفت. این مرحله جدیدی را در این پرونده حقوقی آغاز می‌کند که می‌تواند نحوه عملکرد گوگل را تغییر دهد و بر رقابت آنلاین تأثیر بگذارد. قاضی آمیت پی مهتا از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در منطقه کلمبیا در جلسه‌ای برای تعیین جدول زمانی برای تعیین راه‌حل‌های جبران خسارت در این پرونده، از وزارت دادگستری و ایالت‌ها خواست تا پیشنهادی را تا پایان سال ارائه کنند.این قاضی اعلام کرد که سرعت تغییر فناوری را به خصوص با رقابت جدید چت ربات‌های هوش مصنوعی از شرکت هایی مانند OpenAI و مایکروسافت بررسی خواهد کرد.

  • پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان سال

چین در پایان ماه گذشته ۷۲.۸ میلیون تروی اونس طلا داشت. ارزش این طلا از ۱۷۶.۶۴ میلیارد دلار در پایان جولای به ۱۸۲.۹۸ میلیارد دلار افزایش یافت. قیمت طلا در امسال افزایش یافته است زیرا مردم انتظار دارند که ایالات متحده به زودی نرخ بهره را کاهش دهد. همچنین بسیاری افراد به دلیل نگرانی در مورد درگیری‌های جهانی و مسائل اقتصادی به دنبال سرمایه‌گذاری با خرید طلا هستند. قیمت طلا در امسال ۲۱ درصد افزایش یافته و به رکورد ۲۵۳۱ دلار و ۶۰ سنت نزدیک شده که در ۲۰ اوت ثبت شده است.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • پیدا شدن ۱۱ کیلو کوکائین زیر صندلی خلبان این هواپیما

پل بلویسی، ۵۶ ساله یک مکانیک هواپیمای سابق امریکن ایرلاینز روز جمعه به دلیل تلاش برای قاچاق کوکائین مخفی شده در زیر کابین خلبان پرواز از جامائیکا به نیویورک به ۹ سال زندان محکوم شد. دادستان این پرونده اعلام کرد که افسران گمرک ۱۰ آجر کوکائین به وزن ۲۵.۶ پوند (۱۱.۶ کیلوگرم) را در یک محفظه الکترونیکی در زیر کابین خلبان پیدا و آجرهای تقلبی را با ماده‌ای که در زیر نور سیاه خاص می‌درخشد، جایگزین کردند.

  • ترس کشاورزان امریکایی از پهپادهای چینی

دهها قانونگذار جمهوری خواه ایالات متحده روز جمعه از دولت بایدن خواستند تا به استفاده از پهپادهای کشاورزی ساخت چین رسیدگی کند، زیرا به عقیده آنها استفاده از این پهپادها در مزارع امریکایی خطرات امنیت ملی را به همراه دارد. قانونگذاران با اشاره به تعداد زیاد پهپادهای تولید شده توسط سازنده هواپیماهای بدون سرنشین چینی DJI به عنوان یک نگرانی امنیتی، خواستار برگزاری جلسه توجیهی تا ۳۰ سپتامبر شدند. DJI پاسخ داد که هیچ ارتباطی با ارتش چین ندارد و در بیانیه‌ای ایمیلی گفت: اتهامات بی‌اساس علیه فناوری هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی ما، کشاورزان امریکایی را با محروم کردن آنها از مزایای فوق العاده‌ای که پهپادهای اسپری DJI ارائه می‌دهند، در معرض خطر قرار می‌دهد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر