کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۰۳

نامزد سابق ریاست جمهوری پا به فرار گذاشت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

نامزد سابق ریاست جمهوری پا به فرار گذاشت

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۱۸ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • نامزد سابق ریاست جمهوری پا به فرار گذاشت

ادموندو گونزالس، نامزد سابق اپوزیسیون ریاست‌جمهوری ونزوئلا، پس از دریافت پناهندگی در اسپانیا، به تبعید گریخت و ضربه بزرگی به میلیون‌ها نفری وارد کرد که به کمپین آغازین او برای پایان دادن به دو دهه حکومت تک حزبی امید داشتند. اواخر شنبه شب، دلسی رودریگز، معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد مردی که مخالفان و برخی دولت‌های خارجی معتقدند در رقابت‌های ریاست‌جمهوری جولای پیروز شد، ناگهان کشور را ترک کرده است. وی اعلام کرد که دولت دستور دستگیری گونزالس را صادر کرده است.

  • آمادگی ترامپ و هریس برای مناظره جنجالی

کامالا هریس و دونالد ترامپ در حال آماده شدن برای مناظره روز سه شنبه هستند. این مناظره فرصتی برای ارائه ایده‌های متضاد آنها برای کشور است. معاون رئیس‌جمهوری در هتلی تاریخی در مرکز شهر پیتسبورگ اقامت دارد تا پاسخ‌های تند دو دقیقه‌ای را برای مناظره تمرین کند. او از روز پنجشنبه با تیم خود آماده می‌شود و مکانی را انتخاب می‌کند که بتواند با رای دهندگان ایالت‌های سوئینگ نیز ملاقات کند. از طرفی دیگر ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، علناً ارزش مطالعه برای مناظره را رد می‌کند. رئیس‌جمهور سابق به جای آن تصمیم می‌گیرد روزهای خود را با رویدادهای مربوط به مبارزات انتخاباتی پر کند.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش اقتصادی و اجتماعی اعلام کرد:

  • تیراندازی مرگبار وسط بزرگراه

پلیس در حال جست‌وجو در جنگل‌های نزدیک به بزرگراه اینترستیت ۷۵، در شمال‌ لندن، کنتاکی است. این جست‌وجو پس از آن آغاز شده که طبق تأیید مقامات در عصر روز شنبه، حدود ساعت ۶ بعد از ظهر، چندین نفر در نزدیکی خروجی ۴۹ بزرگراه مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. پلیس گفت: جوزف آ. ۳۲ ساله، یکی از افراد مظنون در تیراندازی، مسلح و خطرناک است. اداره پلیس لندن گفت: "اگر اطلاعاتی در مورد محل نگهداری یا موقعیت این فرد دارید، لطفاً با مرکز ۹۱۱ کانتی لندن-لورل از طریق تماس با ۹۱۱ یا ۶۰۶-۸۷۸-۷۰۰۰ تماس بگیرید."

  • بازار کامیون‌های برقی رونق گرفت

تسلا، جنرال موتورز، ریوین و فورد شروع به ساخت پیکاپ‌های برقی گران قیمت در ایالات متحده کرده‌اند که حداقل ۱۰۰۰۰۰ دلار قیمت دارند. این کامیون‌ها قدرتمند هستند و کار کردن با آنها دشوار است. پنج سال پیش، پرداخت بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار برای یک پیکاپ غافلگیرکننده بود. اکنون، این امر کاملاً رایج است زیرا شرکت‌های خودروسازی در تلاش هستند تا از کامیون‌های معمولی سود خود را افزایش دهند و از کامیون‌های برقی درآمد کسب کنند.

 

خبرگزاری سی ان بی‌سی (CNBC) همچنین در بخش سیاسی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • راه‌اندازی کارزار گرسنگی در غزه متهم شد

بازپرس مستقل سازمان ملل در مورد حق غذا، اسرائیل را به انجام یک "کارزار گرسنگی" علیه فلسطینی‌ها در طول جنگ غزه متهم کرد، ادعایی که اسرائیل به شدت آن را رد می‌کند. مایکل فخری گزارش داد که این وضعیت دو روز پس از حمله حماس به جنوب اسرائیل و کشته شدن حدود ۱۲۰۰ نفر آغاز شد. در پاسخ، ارتش اسراییل تمام مواد غذایی، آب، سوخت و تدارکات را به غزه قطع کرد.

  • تصمیم پزشکیان برای شرکت در اجلاس بریکس

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه گفت: مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری ایران در اجلاس بریکس در کازان شرکت خواهد کرد و در آنجا قصد دارد با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه دیدار کند. سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: ما درحال‌حاضر برای این سفر آماده می‌شویم تا برای روابط دوجانبه ما مفید و موفقیت آمیز باشد. جلالی افزود: ممکن است در اجلاس بریکس در کازان توافقنامه مشارکت راهبردی جامع بین ایران و روسیه امضا شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر