کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۰۴

راضی کردن کارگران با افزایش حقوق ۲۵ درصدی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

راضی کردن کارگران با افزایش حقوق ۲۵ درصدی

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۱۹ شهریور ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی و اجتماعی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • آتش تظاهرات در اعتراض به قتل یک پزشک شعله ور شد

هزاران نفر از هندی‌های دیاسپورا روز یکشنبه در بیش از ۱۳۰ شهر در ۲۵ کشور تظاهرات کردند تا پس از تجاوز و قتل یک پزشک کارآموز در بیمارستانی در شهر کلکته در ماه گذشته خواستار عدالت شوند. اعتراضات در گروه‌های بزرگ و کوچک در سراسر ژاپن، استرالیا، تایوان و سنگاپور آغاز شد و سپس به شهرهای چندین کشور اروپایی گسترش یافت. دادگاه عالی هند جلسه بعدی پرونده پزشک مقتول را برای روز دوشنبه فهرست کرده است.

  • راضی کردن کارگران با افزایش حقوق ۲۵ درصدی

بوئینگ روز یکشنبه اعلام کرد که با اتحادیه‌ای برای بیش از ۳۲۰۰۰ کارگر در شمال غربی اقیانوس آرام به توافق اولیه رسیده است. این توافق می‌تواند به جلوگیری از یک اعتصاب بزرگ که ممکن است در ۱۳ سپتامبر آغاز شود کمک کند. در صورت تصویب، قرارداد چهار ساله جدید به کارگران ۲۵ درصد افزایش حقوق می‌دهد و قول می‌دهد هواپیمای تجاری بعدی را در سیاتل بسازد. این یک پیروزی قابل توجه برای مدیرعامل جدید بوئینگ، کلی اورتبرگ است که به تازگی کار خود را از ماه گذشته آغاز کرده است و باید کیفیت شرکت را بهبود بخشد.

 

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز در بخش سیاسی و اقتصادی اعلام کرد:

  • ضربه اساسی جمهوری خواهان به بایدن

جمهوری خواهان ایالات متحده روز یکشنبه گزارشی انتقادی درباره خروج مرگبار نیروهای امریکایی جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده از افغانستان در سال ۲۰۲۱ منتشر کردند. این گزارش انتقادها را نسبت به طولانی‌ترین جنگ ایالات متحده، تنها چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر، دوباره برانگیخت. این گزارش انتقاداتی را که جمهوری خواهان بارها بیان کرده اند، تکرار کرد. این بیانیه گفت که عقب نشینی سریع باعث هرج و مرج در افغانستان شد که منجر به کشته شدن ۱۳ نظامی امریکایی در یک بمب‌گذاری انتحاری در فرودگاه کابل و بازپس گیری تقریباً فوری پایتخت توسط طالبان شد.

  • ارزهای آسیایی با مخ به زمین خوردند

ارزش ارزهای آسیایی روز دوشنبه کاهش یافت و روپیه اندونزی نیز بیشترین کاهش ارزش را تجربه کرد. سرمایه‌گذاران در انتظار گزارش مهم تورم ایالات متحده در اواخر این هفته، محتاط هستند و ریسک نمی‌کنند. سرمایه‌گذاران به داده‌های شغلی ایالات متحده در هفته گذشته و نظرات مقامات فدرال رزرو دقت می‌کنند. آنها نشانه هایی از ضعیف بودن بازار کار را دیدند اما احساس کردند دلیل کافی برای کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره وجود ندارد. گزارش تورم آتی ایالات متحده در روز چهارشنبه مهم خواهد بود و می‌تواند انتظارات بازار را تغییر دهد.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • پای هوش مصنوعی به تسلیحات هسته‌ای باز شد

کره جنوبی روز دوشنبه یک اجلاس بین‌المللی را به منظور ایجاد طرحی برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی (AI) در ارتش تشکیل داد، اگرچه انتظار نمی‌رود هر توافقی دارای قدرت الزام آور برای اجرای آن باشد. بیش از ۹۰ کشور از جمله ایالات متحده و چین نمایندگانی از دولت را به اجلاس دو روزه در سئول فرستاده‌اند که دومین نشست از این قبیل است. حدود ۲۰۰۰ نفر در سراسر جهان برای شرکت در این اجلاس ثبت نام کرده‌اند، از جمله نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی، تا در بحث‌هایی در مورد موضوعاتی مانند حفاظت از غیرنظامیان و استفاده از هوش مصنوعی در کنترل سلاح‌های هسته‌ای شرکت کنند.

  • صادرات چین بی‌رمق شد

صادرات چین با کمترین نرخ در چهار ماه گذشته در ماه اوت افزایش یافت. این به دلیل کاهش تقاضای جهانی و افزایش موانع تجاری بوده که ممکن است بخش قدرتمندی از اقتصاد کشور را تضعیف کند. بر اساس پیش‌بینی‌های ۳۴ اقتصاددان، انتظار می‌رود در روز سه‌شنبه، داده‌های تجاری نشان دهد که صادرات نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد افزایش یافته است. این مقدار کمی کمتر از رشد ۷.۰ درصدی است که در ماه جولای مشاهده شد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر