تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

سوء استفاده تبلیغاتی ترامپ و هریس از حادثه ۱۱ سپتامبر

این احتمال وجود دارد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، پس از مناظره اخیر، در مراسمی در مرکز تجارت جهانی و یادبود ملی حادثه ۱۱ سپتامبر شرکت کنند.

سوء استفاده تبلیغاتی ترامپ و هریس از حادثه  ۱۱ سپتامبر

به گزارش تیتر کوتاه-از آنجایی که ایالات متحده هرسال مراسم یادبودی برای ۳۰۰۰ قربانی حادثه ۱۱ سپتامبر ترتیب می‌دهد، رویدادهای امسال با سیاست‌های تبلیغاتی ریاست جمهوری آمیخته شده است. انتظار می‌رود کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، پس از مناظره اخیر، در مراسمی در مرکز تجارت جهانی و یادبود ملی پرواز ۹۳ شرکت کنند.

احتمال رویارویی آنها بازتاب لحظاتی از سال ۲۰۰۸ است، زمانی که نامزدهای ریاست جمهوری جان مک کین و باراک اوباما مبارزات انتخاباتی خود را متوقف کردند تا با هم در مراسم یادبود قربانیان ۱۱ سپتامبر شرکت کرده و بر اتحاد در مواجهه با تراژدی تاکید کنند.

در مراسم ۱۱ سپتامبر، تمرکز اصلی بر قربانیان است، نه سیاست. اعضای خانواده نام عزیزان خود را می‌خوانند، سنتی که از نخستین سالگرد شروع شد. ملیسا تاراسیویچ، که پدر آتش نشانش در آن روز درگذشت، گفت: «این روز درباره سیاست نیست. منظور این است که به یاد بیاوریم این افراد چه معنایی برای ما داشتند.»

جو بایدن و معاونش کامالا هریس به مراسم یادبود قربانیان در پنتاگون ( مقر فرماندهی وزارت دفاع امریکا) خواهند رفت تا از خانواده‌های افرادی که در اثر برخورد هواپیمای ربوده شده با ساختمان نظامی جان خود را از دست دادند، قدردانی کنند. این حملات نحوه برخورد ایالات متحده با سیاست خارجی و امنیت در داخل را تغییر داد. اثرات آن روز هنوز احساس می‌شود و بر مبارزه امریکا علیه تروریسم و ​​جنگ‌های پس از آن تأثیر می‌گذارد. در سراسر کشور، جوامع با ادای احترام، نمایش پرچم، و تلاش‌های داوطلبانه، مراسمی را در ۱۱ سپتامبر برگزار می‌کنند که اغلب شخصیت‌های سیاسی هم در این مراسم شرکت می‌کنند.

در صبح روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ۱۹ تروریست از گروه افراطی القاعده چهار هواپیمای تجاری را در ایالات متحده ربودند. دو فروند از این هواپیماها عمداً به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک برخورد کردند و باعث فروریختن هر دو آسمان‌خراش شد. هواپیمای سوم به پنتاگون در نزدیکی واشنگتن دی سی حمله کرد که به شدت به مقر ارتش امریکا آسیب رساند. هواپیمای چهارم که گمان می‌رود کاخ سفید را هدف قرار دهد، پس از جنگیدن مسافران و خدمه برای بازپس گرفتن کنترل هواپیماربایان، در میدانی در پنسیلوانیا سقوط کرد. این حملات نزدیک به ۳۰۰۰ نفر کشته بر جای گذاشت و تأثیری ماندگار بر ایالات متحده و جهان بر جای گذاشت. بیش از ۹۰ کشور از جمله ۶۷ کشور از بریتانیا در این حملات شهروندان خود را از دست دادند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر