کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۰۷

قتل دختر آمریکایی برای اسرائیل دردسر شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا ‌‌و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قتل دختر آمریکایی برای اسرائیل دردسر شد

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • نارضایتی آمریکا از اقدامات اسرائیل

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، روز چهارشنبه قتل یک فعال آمریکایی توسط ارتش اسرائیل در کرانه باختری اشغالی را "غیرقابل قبول" خواندند و گفتند که اسرائیل باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا مطمئن شود که دیگر هرگز چنین نخواهد شد. اسرائیل مسئولیت قتل آیسنور ازگی ایگی، ۲۶ ساله را که در جریان شرکت در تظاهرات علیه گسترش شهرک سازی در کرانه باختری کشته شد، بر عهده گرفته است. بایدن گفت که دولت آمریکا انتظار دارد تحقیقات جنایی درباره قتل این دختر آمریکایی ادامه پیدا کند.

  • پشت پرده اتهام علیه تبلیغات گوگل

بر اساس شواهدی که دادستان‌ها در جلسه محاکمه ضد انحصار غول فناوری (گوگل) در روز چهارشنبه ارائه کردند، یکی از مدیران گوگل به همکارانش گفت که هدف کسب‌وکار تبلیغات آنلاین نوپای این شرکت در سال ۲۰۰۹ درهم شکستن شبکه‌های تبلیغاتی رقیب است. این بیانیه ها بر ادعای وزارت دادگستری ایالات متحده تأکید می کند که گوگل به دنبال انحصار بازار سرورهای تبلیغاتی ناشر و شبکه های تبلیغاتی تبلیغ کننده بوده و تلاش کرده است تا بر بازار مبادلات تبلیغاتی تسلط یابد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • آغاز خطرناک ترین ماموریت فضانوردان 

گروهی از فضانوردان خصوصی قرار است روز پنجشنبه اولین راهپیمایی فضایی خصوصی را در مدار از کپسول SpaceX انجام دهند و خط جدیدی از لباس‌های فضایی را در خطرناک‌ترین ماموریت این شرکت آزمایش کنند. یک میلیاردر، یک خلبان جنگنده بازنشسته ارتش و دو کارگر اسپیس ایکس در حال حاضر در Crew Dragon اسپیس ایکس در حال چرخش به دور زمین هستند. آنها اوایل سه‌شنبه از فلوریدا برای مأموریت Polaris Dawn پرتاب شدند، که تلاشی بلندپروازانه و پرمخاطره توسط شرکت ایلان ماسک برای پیشبرد سفرهای فضایی تجاری است.

  • ایده برند معروف پوشاک برای افزایش فروش

مالک ایندیتکس روز چهارشنبه گفت که برند زارا خدمات خود را برای فروش، تعمیر یا اهدای لباس های دست دوم در ایالات متحده تا پایان ماه اکتبر به عنوان راهی برای افزایش چرخه زندگی و کاهش ضایعات ارائه می دهد. این شرکت برای اولین بار سال گذشته کسب و کار Pre-Owned خود را معرفی کرد که بخشی از موجی از خرده فروشان دیگر بود که خدمات مشابهی را در میان فشارها برای بهبود شیوه های پایداری خود ارائه می کردند. خرید دست دوم یک راه عالی برای بسیاری از افراد با بودجه های کم برای صرفه جویی در پول است. با ظهور بازارهای آنلاین مانند eBay، Poshmark، ThredUp و Facebook Marketplace، یافتن معاملات خوب آسان تر از همیشه است.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • خط و نشان استرالیا برای پلتفرم های اینترنتی

استرالیا اعلام کرد که پلتفرم‌های اینترنتی را تا ۵ درصد از درآمد جهانی خود به دلیل کوتاهی در جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست آنلاین جریمه می‌کند و به تلاش جهانی برای مهار غول‌های فناوری بدون مرز می‌پیوندد اما این اقدام استرالیا طرفداران آزادی بیان را خشمگین کرد. دولت از شرکت‌های فناوری می‌خواهد قوانینی را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست مضر ایجاد کنند. این قوانین باید توسط یک تنظیم کننده تایید شود. اگر شرکتی قوانین خوبی وضع نکند، تنظیم کننده, قوانین خود را ایجاد می کند و می تواند شرکت را به دلیل رعایت نکردن قوانین جریمه کند.

  • پیروزی دانمارک در خرید بزرگ‌ترین شرکت لجستیکی جهان

منابعی در راه آهن و دولت آلمان گفتند که شرکت لجستیک دانمارکی DSV در رقابت برای خرید Schenker، بازوی تدارکات ریلی راه آهن دولتی آلمان، پیروز شد. این منابع گفتند که قرارداد اولیه این معامله به ارزش حدود ۱۴ میلیارد یورو (۱۵.۴۳ میلیارد دلار) در روزهای آینده امضا خواهد شد. این معامله باید توسط هیئت نظارت DB که عمدتاً شامل نمایندگان دولت، پارلمان و اتحادیه است، تصویب شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر