تیتر کوتاه بررسی کرد؛

احتمال شکست ترامپ در انتخابات بالا رفت

تغییر سیستم تخصیص آرای الکترال در نبراسکا می‌تواند نقش مهمی در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایفا کند. با تغییر به سیستم "برنده همه آرا را می‌برد"، دونالد ترامپ شانس بیشتری برای کسب تمام آرای الکترال این ایالت خواهد داشت، که می‌تواند نتیجه نهایی را به نفع او تغییر دهد. با این حال سناتور نبراسکا اعلام کرد که از این تغییر سیستم حمایت نخواهد کرد.

احتمال شکست ترامپ در انتخابات بالا رفت

به گزارش تیتر کوتاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، نسبت به تصمیم جدید سناتور جمهوری‌خواه نبراسکا، مایک مک‌دانل، به شدت اعتراض کرد. این انتقاد پس از آن صورت گرفت که مک‌دانل اعلام کرد با تغییر سیستم تخصیص آرای الکترال ایالت، که می‌توانست شانس ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر افزایش دهد، مخالف است.

در پیامی که ترامپ روز دوشنبه در شبکه اجتماعی "تروث سوشال" منتشر کرد، او مک‌دانل را متهم کرد که "فقط برای جلب توجه" و "بدون هیچ دلیل منطقی" مانع از پیروزی جمهوری‌خواهان شده است. وی در این پیام تأکید کرد که اقدام مک‌دانل برخلاف "عقل سلیم" است.

تغییر سیستم آرای الکترال در نبراسکا

به نقل از فوربز، نبراسکا یکی از دو ایالتی است که از سیستم "برنده همه آرا را می‌برد" استفاده نمی‌کند. در حال حاضر، این ایالت به گونه‌ای عمل می‌کند که دو رأی الکترال به برنده کل ایالت و سه رأی دیگر به برندگان سه حوزه انتخاباتی تعلق می‌گیرد. تغییر پیشنهادی از سوی جمهوری‌خواهان این بود که سیستم به گونه‌ای تغییر یابد که تمامی آرای الکترال به برنده کل ایالت اختصاص یابد، تغییری که می‌توانست شانس ترامپ برای کسب تمام پنج رأی الکترال نبراسکا را افزایش دهد.

مخالفت مک‌دانل با تغییر سیستم تخصیص آرای الکترال

مک‌دانل در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از بررسی‌های دقیق، تصمیم گرفته است از این تغییر حمایت نکند. وی خاطرنشان کرد که زمان‌بندی این تغییر، تنها ۴۳ روز مانده به روز انتخابات، مناسب نیست و ممکن است باعث کاهش اهمیت ملی نبراسکا شود. 

چرا جمهوری‌خواهان برای تغییر سیستم تخصیص آرای الکترال مصرند؟

در صورت حمایت مک‌دانل از این تغییر، ترامپ احتمالاً می‌توانست رأی الکترال حوزه انتخاباتی اوماها را کسب کند، حوزه‌ای که انتظار می‌رود کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، در آن پیروز شود. اگر ترامپ موفق به کسب این رأی می‌شد و ایالت‌های کلیدی دیگر را نیز می‌برد، احتمالاً انتخابات به تساوی ۲۶۹ رأی الکترال می‌رسید که در این صورت تصمیم‌گیری به مجلس نمایندگان واگذار می‌شد، جایی که ترامپ احتمالاً به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شد.

پیشینه مخالفت‌ها

مک‌دانل پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که با تغییر سیستم به "برنده همه آرا را می‌برد" موافق نیست. با این حال، طبق گزارش نیویورک تایمز، او اخیراً تحت فشار قرار گرفته بود تا این تصمیم را تغییر دهد، به ویژه با توجه به رقابت فشرده‌ای که بین ترامپ و هریس برای انتخابات نوامبر پیش‌بینی می‌شود.

در همین حال، ترامپ از جیم پیلن، فرماندار جمهوری‌خواه نبراسکا، و جین استوترت، شهردار جمهوری‌خواه اوماها، که از این تغییر حمایت کرده‌اند، قدردانی کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر